Skip to main content

Services and Case Management for the Ageing PopulationLaajuus (5 cr)

Course unit code: K702G011

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Opiskelija osaa kuvata asiakas ja palveluohjauksen perusteet sekä ikääntyvän väestön keskeisiä julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin palveluita ja niiden toimintaa ohjaavia ohjausjärjestelmiä ja strategioita. Opiskelija osaa kuvata asiakas- ja palveluohjauksellisen työotteen, ennakoivan toiminnan merkityksen ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Opiskelija osaa työskennellä suunnitelmallisesti ja tavoitteellisesti yhdessä ikääntyvän sekä monialaisten verkostojen kanssa yksilöllisten tarpeiden ja palveluiden koordinoimiseksi. Opiskelija osaa ohjeistuksen ja lainsäädännön mukaisesti kirjata ja käsitellä tekemäänsä asiakastyötä.

Content

Ikääntyvän väestön palveluntuottajien sekä niiden ohjausjärjestelmien kuvaaminen
Ikääntyvän väestön palveluiden tuottaminen strategialähtöisesti (EU, valtio, hyvinvointialueet, kunnat, yksiköt)
Asiakas- ja palveluohjaus, sekä palvelutarpeen arviointi osana ikääntyvän väestön palveluita
Dialoginen moniammatillinen yhteistyö/verkostotyö
Ennakoiva toiminta ikääntyvän hyvinvoinnin vahvistamisessa
Asiakastietojen käsittely ja kirjaaminen

Qualifications

Hyväksytty suoritus opintojaksoista:
- HYVO10 Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmäosaaminen
- K702G002 Monitieteinen gerontologiaosaaminen
- K702G007 Terveyden edistäminen, gerontologinen hoito ja hoiva
- K702G008 Ohjaaminen vanhustyössä

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty
Opiskelija ei saavuta T1-tasoista osaamista.

1-2
Opiskelija osaa kuvata ikääntyvän väestön keskeisiä julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin palveluita ja niiden toimintaa ohjaavia ohjausjärjestelmiä ja strategioita.
Opiskelija osaa luetella erilaisia orientaatioita asiakas- ja palveluohjaukselliseen työotteeseen.
Opiskelija osaa työskennellä yhdessä ikäihmisen ja monialaisten verkostojen kanssa palveluiden koordinoimiseksi.
Opiskelija osaa ohjatusti käsitellä ja kirjata asiakastietoja.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa kuvata ikääntyvän väestön keskeisiä julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin palveluita ja niiden toimintaa ohjaavia ohjausjärjestelmiä ja strategioita.
Opiskelija osaa luetella erilaisia orientaatioita asiakas- ja palveluohjaukselliseen työotteeseen.
Opiskelija osaa työskennellä yhdessä ikäihmisen ja monialaisten verkostojen kanssa palveluiden koordinoimiseksi.
Opiskelija osaa ohjatusti käsitellä ja kirjata asiakastietoja
Opiskelija osaa käyttää kansallista ja kansainvälistä tutkimustietoa toimintatapojen kehittämisessä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kuvata, havainnollistaa asiakastyöesimerkein, soveltaa ja arvioida kriittisesti ikääntyvän väestön keskeisiä julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin palveluita ja niiden toimintaa ohjaavia ohjausjärjestelmiä ja strategioita.
Opiskelija osaa kuvata, vertailla sekä kriittisesti arvioida ja valita erilaisia orientaatioita asiakas- ja palveluohjaukselliseen työotteeseen erilaisissa asiakastilanteissa.
Opiskelija osaa hyödyntää tarkoituksenmukaisesti verkostomaisia työtapoja ja työskennellä suunnitelmallisesti ja tavoitteellisesti yhdessä ikäihmisen ja monialaisten verkostojen kanssa yksilöllisten palveluiden koordinoimiseksi.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti kirjata tekemäänsä asiakastyötä ja käsitellä asiakastietoja lainsäädännön mukaisesti.

Go back to top of page