Autonominen ja uudistuva tiimityöLaajuus (5 op)
Tunnus: R301YH15OJ
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee autonomisen tiimin toiminnan periaatteet ja johtamisen erityispiirteet. Opiskelija tietää monialaisuuden ja rekrytoinnin haasteet tiimityössä. Opiskelija osaa hyödyntää autonomista tiimityötä innovaatioita tuottavana toimintamallina.
Sisältö
- itseohjautuvuus ja sitoutuminen
- monialainen tiimi
- autonominen tiimityö innovaatioita tukevana toimintamallina
- tiedon jakaminen tiimityössä
- rekrytointi
- verkostojohtaminen
- työhyvinvointi
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija
- osaa analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3-H4
Opiskelija
- osaa analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5
Opiskelija
- Osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 15.04.2022
Ajoitus
23.05.2022 - 29.08.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Digiajan palvelujohtaminen (R301YH)
Opettaja
- Tuulikki Keskitalo
Vastuuhenkilö
Tuulikki Keskitalo
Opiskelijaryhmät
-
R31YH21SDigiajan palvelujohtaminen, syksy 2021
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee autonomisen tiimin toiminnan periaatteet ja johtamisen erityispiirteet. Opiskelija tietää monialaisuuden ja rekrytoinnin haasteet tiimityössä. Opiskelija osaa hyödyntää autonomista tiimityötä innovaatioita tuottavana toimintamallina.
Sisältö
- itseohjautuvuus ja sitoutuminen
- monialainen tiimi
- autonominen tiimityö innovaatioita tukevana toimintamallina
- tiedon jakaminen tiimityössä
- rekrytointi
- verkostojohtaminen
- työhyvinvointi
Aika ja paikka
Etäkontaktipäivät:
23.5.2022 klo 12-16: Opintojakson orientaatiotapaaminen
29.8.2022 klo 12-16: Loppuwebinaari
Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa
Oppimateriaalit
Opiskelijoiden itsenäisesti hankkima ajankohtainen kansallinen ja kansainvälinen kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Osaamistavoitteet: Opiskelija hallitsee autonomisen tiimin toiminnan periaatteet ja johtamisen erityispiirteet. Opiskelija tietää monialaisuuden ja rekrytoinnin haasteet tiimityössä. Opiskelija osaa hyödyntää autonomista tiimityötä innovaatioita tuottavana toimintamallina.
Opintojakson ydinsisältö:
- itseohjautuvuus ja sitoutuminen
- monialainen tiimi
- autonominen tiimityö innovaatioita tukevana toimintamallina
- tiedon jakaminen tiimityössä
- rekrytointi
- verkostojohtaminen
Opetuksen organisointi: Itsenäinen ja yhteistoiminnallinen työskentely.
Oppimistehtävien työstäminen monialaisissa tiimeissä verkkovälitteisesti.
Itse- ja vertaisarviointi.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija
- osaa analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3-H4
Opiskelija
- osaa analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5
Opiskelija
- Osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan numeraalisesti asteikolla 0-5 (ohjaaja). LIsäksi opiskelijat tekevät itse- ja vertaisarvioinnin.
Hylätty (0)
Opiskelija ei saavuta opintojakson tavoitteita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä T1-T2:
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa tyydyttävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa tyydyttävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa tyydyttävällä tasolla itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa tyydyttävällä tasolla luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää tyydyttävällä tasolla luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä H3-H4:
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa hyvin arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa hyvin monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa hyvin itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa hyvinluovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää hyvin luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5:
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa kiitettävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa kiitettävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa kiitettävästi itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa kiitettävästi luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää kiitettävästi luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 30.11.2021
Ajoitus
23.03.2022 - 31.05.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 55
Tutkinto-ohjelma
- Digiajan palvelujohtaminen (R301YH)
Opettaja
- Tuulikki Keskitalo
Vastuuhenkilö
Tuulikki Keskitalo
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee autonomisen tiimin toiminnan periaatteet ja johtamisen erityispiirteet. Opiskelija tietää monialaisuuden ja rekrytoinnin haasteet tiimityössä. Opiskelija osaa hyödyntää autonomista tiimityötä innovaatioita tuottavana toimintamallina.
Sisältö
- itseohjautuvuus ja sitoutuminen
- monialainen tiimi
- autonominen tiimityö innovaatioita tukevana toimintamallina
- tiedon jakaminen tiimityössä
- rekrytointi
- verkostojohtaminen
- työhyvinvointi
Aika ja paikka
Etäkontaktipäivät:
23.3.2022 klo 16-20: Opintojakson orientaatiotapaaminen
11.5.2022 klo 16-20: Loppuwebinaari
Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa
Oppimateriaalit
Opiskelijoiden itsenäisesti hankkima ajankohtainen kansallinen ja kansainvälinen kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Osaamistavoitteet: Opiskelija hallitsee autonomisen tiimin toiminnan periaatteet ja johtamisen erityispiirteet. Opiskelija tietää monialaisuuden ja rekrytoinnin haasteet tiimityössä. Opiskelija osaa hyödyntää autonomista tiimityötä innovaatioita tuottavana toimintamallina.
Opintojakson ydinsisältö:
- itseohjautuvuus ja sitoutuminen
- monialainen tiimi
- autonominen tiimityö innovaatioita tukevana toimintamallina
- tiedon jakaminen tiimityössä
- rekrytointi
- verkostojohtaminen
Opetuksen organisointi: Itsenäinen ja yhteistoiminnallinen työskentely.
Oppimistehtävien työstäminen monialaisissa tiimeissä verkkovälitteisesti.
Itse- ja vertaisarviointi.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija
- osaa analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3-H4
Opiskelija
- osaa analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5
Opiskelija
- Osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan numeraalisesti asteikolla 0-5 (ohjaaja). LIsäksi opiskelijat tekevät itse- ja vertaisarvioinnin.
Hylätty (0)
Opiskelija ei saavuta opintojakson tavoitteita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä T1-T2:
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa tyydyttävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa tyydyttävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa tyydyttävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa tyydyttävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa tyydyttävällä tasolla itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa tyydyttävällä tasolla luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää tyydyttävällä tasolla luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä H3-H4:
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa hyvin arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa hyvin analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa hyvin monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa hyvin perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa hyvin itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa hyvinluovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää hyvin luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5:
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida autonomisen tiimin toiminnan periaatteita
- osaa kiitettävästi arvioida rekrytoinnissa monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi soveltaa autonomista tiimityötä uudenlaisena toimintamallina työympäristössään
Opiskelija
- osaa kiitettävästi analysoida ja kehittää tiimin toimintaa autonomisen tiimin periaatteiden mukaisesti
- osaa kiitettävästi monipuolisesti perustellen arvioida tiiminjäsenten rekrytointiin liittyviä monialaisuuden haasteita
- osaa kiitettävästi perustellen kehittää monialaisen autonomisen tiimityön mallia työympäristössään
Opiskelija
- Osaa kiitettävästi itsenäisesti ja luovasti analysoida ja kehittää autonomisen tiimin toimintaa
- Osaa kiitettävästi luovasti ja itsenäisesti arvioida monialaisen autonomisen tiimin luonteen mukaisia rekrytoinnin haasteita
- löytää kiitettävästi luovia ja uusia keinoja kehittää autonomista tiimityötä monialaisessa työympäristössä