Digitalisoituneen palveluliiketoiminnan johtaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: R301YH11OJ
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Marika Kunnari
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa analysoida, arvioida, kehittää ja johtaa digitalisoitunutta palveluliiketoimintaa. Hän osaa organisaation strategioiden ja asiakastarpeiden tunnistamisen yhteyden digitaalisissa ympäristöissä. Opiskelija osaa rakentaa asiakastarpeista lähtevän digitalisoituneen palvelukulttuurin sekä kehittää asiakastarpeista lähtevää digitalisoitunutta palveluliiketoimintamallia.
Sisältö
- Digitaalisen palveluliiketoiminnan johtaminen: keskeiset käsitteet, palveluprosessit, asiakastarpeiden tunnistaminen ja strateginen johtaminen digitalisoituneissa ympäristöissä
- Palvelukulttuurin rakentaminen digitalisoituneessa liiketoimintaympäristössä
- Digitaaliset palveluliiketoimintamallit.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija
- Osaa digitaalisen palveluliiketoiminnan käsitteitä sekä asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen yhteyttä digitalisoituneissa ympäristöissä.
- Osaa rakentaa digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin.
- Osaa analysoida digitalisoitunutta palveluliiketoimintamallia ja sen toteutumisen edellytyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3-H4
Opiskelija
- Osaa analysoida, arvioida ja edistää digitaalista palveluliiketoimintaa huomioiden asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen merkityksen digitalisoituneissa ympäristöissä
- Osaa itsenäisesti ja yhteistyössä muiden kanssa edistää digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin rakentamista.
- Kykenee kehittämään monipuolisesti digitalisoitunutta palveluliiketoiminta-mallia ja sen edellytyksiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5
Opiskelija
- Osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, arvioida, johtaa ja kehittää digitaalista palveluliiketoimintaa huomioiden asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen merkityksen digitalisoituneissa ympäristöissä
- Osaa johtaa itsenäisesti, luovasti ja yhteistyössä muiden kanssa digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin rakentamista.
- Kykenee itsenäisesti, luovasti ja monipuolisesti johtamaan digitalisoituneen palveluliiketoiminta-mallin kehittämistä ja sen edellytysten toteutumista.
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 21.08.2022
Ajoitus
23.09.2022 - 20.11.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Digiajan palvelujohtaminen (R301YH)
Opettaja
- Maarit Tihinen
- Marika Tuomela-Pyykkönen
- Tanja Suomalainen
Vastuuhenkilö
Tanja Suomalainen
Opiskelijaryhmät
-
R31YH22SDigiajan palvelujohtaminen, syksy 2022
-
R31YJ22KDigiajan palveluliiketoiminnan johtaminen ja kehittäminen
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida, arvioida, kehittää ja johtaa digitalisoitunutta palveluliiketoimintaa. Hän osaa organisaation strategioiden ja asiakastarpeiden tunnistamisen yhteyden digitaalisissa ympäristöissä. Opiskelija osaa rakentaa asiakastarpeista lähtevän digitalisoituneen palvelukulttuurin sekä kehittää asiakastarpeista lähtevää digitalisoitunutta palveluliiketoimintamallia.
Sisältö
- Digitaalisen palveluliiketoiminnan johtaminen: keskeiset käsitteet, palveluprosessit, asiakastarpeiden tunnistaminen ja strateginen johtaminen digitalisoituneissa ympäristöissä
- Palvelukulttuurin rakentaminen digitalisoituneessa liiketoimintaympäristössä
- Digitaaliset palveluliiketoimintamallit.
Aika ja paikka
Virtuaaliluennot:
To 29.9.2022 klo 17 - 21 (*)
Ti 1.11.2022 klo 17 - 21 (*)
(*) klo-ajat voivat tarkentua myöhemmin.
Oppimateriaalit
Kansainväliset journalartikkelit, aiheeseen liittyvä ajankohtainen kirjallisuus, esim.
Lusch, R. L. & Vargo. S. L. 2014. Service-dominant logic . Cambridge University Press.
Opetusmenetelmät
Johdantoluento verkkoympäristössä ja opintojakson käynnistys opintojaksoon kuuluvien ryhmätuotosten esittely.
Ryhmätyö ja tutorointi verkossa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija
- Osaa digitaalisen palveluliiketoiminnan käsitteitä sekä asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen yhteyttä digitalisoituneissa ympäristöissä.
- Osaa rakentaa digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin.
- Osaa analysoida digitalisoitunutta palveluliiketoimintamallia ja sen toteutumisen edellytyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3-H4
Opiskelija
- Osaa analysoida, arvioida ja edistää digitaalista palveluliiketoimintaa huomioiden asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen merkityksen digitalisoituneissa ympäristöissä
- Osaa itsenäisesti ja yhteistyössä muiden kanssa edistää digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin rakentamista.
- Kykenee kehittämään monipuolisesti digitalisoitunutta palveluliiketoiminta-mallia ja sen edellytyksiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5
Opiskelija
- Osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, arvioida, johtaa ja kehittää digitaalista palveluliiketoimintaa huomioiden asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen merkityksen digitalisoituneissa ympäristöissä
- Osaa johtaa itsenäisesti, luovasti ja yhteistyössä muiden kanssa digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin rakentamista.
- Kykenee itsenäisesti, luovasti ja monipuolisesti johtamaan digitalisoituneen palveluliiketoiminta-mallin kehittämistä ja sen edellytysten toteutumista.