Etätyö ja virtuaalijohtaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: YAMK068
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Marika Kunnari
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää ja johtaa monipaikkaista työtä ja työyhteisöä
- kehittää, johtaa ja motivoida etätyössä toimivia ihmisiä
- vertailla ja hyödyntää erilaisia virtuaalijohtamisen toimintamalleja ja -ympäristöjä onnistuvan palvelutoiminnan mahdollistamiseksi
Sisältö
Monipaikkaisen työn ja etätyön erityispiirteet
Monipaikkaisen työn ja työyhteisön kehittäminen ja johtaminen
Virtuaalijohtamisen toimintamallit – ja ympäristöt
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa laaja-alaisesti työelämän asiantuntijuuttaan kehittäen
- hyödyntää tietolähteitä monipuolisesti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti, eettisesti ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa asiantuntijana ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa kriittisesti ja laaja-alaisesti etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa sekä kehittää työelämän asiantuntijuutta perustellusti
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä monipuolisesti ja perustellusti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmat huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa asiantuntijuutta yhdistäen ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii selkeästi ja perustellusti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa kriittisesti perustellen ja johdonmukaisesti sekä työelämän toimintatapoja kehittäen
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä kriittisesti ja laaja-alaisesti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista tavoitteellisesti, itsenäisesti, vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmia ansiokkaasti huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa luovasti ja innovatiivisesti ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii selkeästi ja taitavan analyyttisesti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 21.08.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 06.11.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 35
Opettaja
- Anne Puro
- Anu Kinnunen
Vastuuhenkilö
Marika Kunnari
Opiskelijaryhmät
-
YAMKPROFYAMK, profiloivat opinnot
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää ja johtaa monipaikkaista työtä ja työyhteisöä
- kehittää, johtaa ja motivoida etätyössä toimivia ihmisiä
- vertailla ja hyödyntää erilaisia virtuaalijohtamisen toimintamalleja ja -ympäristöjä onnistuvan palvelutoiminnan mahdollistamiseksi
Sisältö
Monipaikkaisen työn ja etätyön erityispiirteet
Monipaikkaisen työn ja työyhteisön kehittäminen ja johtaminen
Virtuaalijohtamisen toimintamallit – ja ympäristöt
Aika ja paikka
1.9.2022 klo 8.30 - 15.30 Zoom
6.10.2022 klo 8.30 - 15.30 Zoom
Kellonajat voivat tarkentua myöhemmin.
Oppimateriaalit
Etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvä kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus ja muut tietolähteet.
Opetusmenetelmät
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja läsnäolo välttämätön
Asiantuntijaluennot
Sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt
Oppimistehtävä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa laaja-alaisesti työelämän asiantuntijuuttaan kehittäen
- hyödyntää tietolähteitä monipuolisesti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti, eettisesti ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa asiantuntijana ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa kriittisesti ja laaja-alaisesti etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa sekä kehittää työelämän asiantuntijuutta perustellusti
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä monipuolisesti ja perustellusti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmat huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa asiantuntijuutta yhdistäen ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii selkeästi ja perustellusti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa kriittisesti perustellen ja johdonmukaisesti sekä työelämän toimintatapoja kehittäen
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä kriittisesti ja laaja-alaisesti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista tavoitteellisesti, itsenäisesti, vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmia ansiokkaasti huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa luovasti ja innovatiivisesti ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii selkeästi ja taitavan analyyttisesti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi suoritetaan erillisen arviointisuunnitelman mukaisesti.
Arviointisuunnitelma on esitetty Moodlessa tarkennetun toteutussuunnitelman yhteydessä.
Opintokonaisuus arvioidaan asteikolla 0-5
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 31.10.2021
Ajoitus
22.04.2022 - 31.05.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Opettaja
- Anne Puro
- Soili Vesterinen
Vastuuhenkilö
Soili Vesterinen
Opiskelijaryhmät
-
R31YH21SDigiajan palvelujohtaminen, syksy 2021
-
R72Y21STerveyspalveluiden johtaminen ja kehittäminen, syksy 2021
-
K72Y21SDigitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
-
R31YL21SKestävä liiketoiminta ja yrittäjyys, syksy 2021
-
R75YL21SLiikunnan ja urheiluvalmennuksen asiantuntija, syksy 2021
-
R64Y21SKestävän tuotannon kehittäminen, syksy 2021
-
R81Y21SInnovatiivinen matkailualan johtaminen, syksy 2021
-
K71Y21SDigiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää ja johtaa monipaikkaista työtä ja työyhteisöä
- kehittää, johtaa ja motivoida etätyössä toimivia ihmisiä
- vertailla ja hyödyntää erilaisia virtuaalijohtamisen toimintamalleja ja -ympäristöjä onnistuvan palvelutoiminnan mahdollistamiseksi
Sisältö
Monipaikkaisen työn ja etätyön erityispiirteet
Monipaikkaisen työn ja työyhteisön kehittäminen ja johtaminen
Virtuaalijohtamisen toimintamallit – ja ympäristöt
Aika ja paikka
22.4.2022 klo 8.30 - 15.30 Teams
19.5. 2022 klo 8.30 - 15.30 Teams
Kellonajat voivat tarkentua myöhemmin.
Oppimateriaalit
Etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvä kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus ja muut tietolähteet.
Opetusmenetelmät
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja läsnäolo välttämätön
Asiantuntijaluennot
Sähköiset tietokannat ja oppimisympäristöt
Oppimistehtävä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa laaja-alaisesti työelämän asiantuntijuuttaan kehittäen
- hyödyntää tietolähteitä monipuolisesti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti, eettisesti ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa asiantuntijana ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa kriittisesti ja laaja-alaisesti etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa sekä kehittää työelämän asiantuntijuutta perustellusti
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä monipuolisesti ja perustellusti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmat huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa asiantuntijuutta yhdistäen ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii selkeästi ja perustellusti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- hankkii, arvioi ja tuottaa etätyöhön ja virtuaalijohtamiseen liittyvää tietoa kriittisesti perustellen ja johdonmukaisesti sekä työelämän toimintatapoja kehittäen
- hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä kriittisesti ja laaja-alaisesti
- kehittää etätyöhön liittyvää virtuaalijohtamista tavoitteellisesti, itsenäisesti, vastuullisesti ja eettisesti eri näkökulmia ansiokkaasti huomioon ottaen ja kestävän kehityksen periaattein
- osallistaa luovasti ja innovatiivisesti ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
- viestii selkeästi ja taitavan analyyttisesti sekä suullisesti että kirjallisesti virtuaalijohtamiseen liittyvissä kysymyksissä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi suoritetaan erillisen arviointisuunnitelman mukaisesti.
Arviointisuunnitelma on esitetty Moodlessa tarkennetun toteutussuunnitelman yhteydessä.
Opintokonaisuus arvioidaan asteikolla 0-5.