Siirry suoraan sisältöön

Asiakasrajapinta ja liiketoimintaverkostotLaajuus (5 op)

Tunnus: YAMK025

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Merja Koikkalainen

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella ja organisoida asiakasrajapinnassa toimivien liiketoimintaverkostojen toimintaa ja johtaa niitä. Opiskelija hallitsee ekosysteemisen liiketoiminnan sopimiseen liittyvät käytänteet ja yhteisöllisen viestinnän työvälineet. Opiskelija hallitsee asiakastarpeen määrittelytavat ja osaa suunnitella ja johtaa asiakaskokemusta verkostossa.

Sisältö

Liiketoimintaverkostot ja johtaminen
Ekosysteemit ja dynaamiset liiketoimintaverkostot
Asiakaskokemuksen johtaminen
Verkostossa sopiminen ja yhteisöllinen viestintä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
- osaa hankkia ja analysoida tietoa tulevaisuuden liiketoimintaverkostoista
- osaa käyttää asiakasjohtamisen työkaluja verkostoissa
- osaa toimia verkoston ongelma- ja konfliktitilanteissa ja ymmärtää verkostossa sopimisen
periaatteet
- osaa soveltaa saamaansa tietoa liiketoimintaverkostojen johtamiseen ja kehittämiseen

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
- osaa hankkia, analysoida ja soveltaa tietoa tulevaisuuden liiketoimintaverkostoista
- osaa käyttää ja soveltaa asiakaskokemuksen johtamisen työkaluja verkostoissa
- osaa perustellen toimia verkoston ongelma- ja konfliktitilanteissa ja hallitsee verkostoissa
sopimisen periaatteet
- osaa perustellen soveltaa saamaansa tietoa liiketoimintaverkostojen johtamiseen ja
kehittämiseen

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti hankkia, analysoida ja soveltaa tietoa tulevaisuuden
liiketoimintaverkostoista
- osaa luovasti ja itsenäisesti käyttää ja soveltaa asiakaskokemuksen johtamisen työkaluja
verkostoissa
- osaa perustellen ratkaista verkoston ongelma- ja konfliktitilanteita ja hallitsee
erinomaisesti verkostoissa sopimisen periaatteet
- löytää luovia ja uusia keinoja soveltaa saamaansa tietoa liiketoimintaverkostojen
johtamiseen ja kehittämiseen