Vastuullisesti kestävä johtaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: YAMK151
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Marika Kunnari
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työyhteisön taloudellista, ekologista, sosiaalista ja inhimillistä kestävyyttä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää työhyvinvointia muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa johtaa ottamalla huomioon vastuullisen toiminnan periaatteet ja kykenee kehittämään vastuullista johtamista työyhteisössään.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kestävä kehitys, työelämässä toiminen, eettisyys, ennakoiva kehittäminen
Sisältö
- Kestävän työn ulottuvuudet
- Työhyvinvointia koskeva vastuullisuus
- Vastuullinen viestintä
- Vastuullisen toiminnan johtaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- kartoittaa työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kestävän johtamisen tilannetta.
- valitsee kehitettävät kohteet ja pyrkii kehittämään niitä vastuullisesti.
- käyttää vastuullisen viestinnän menetelmiä ja pyrkii soveltamaan vastuullisen johtamisen toimintatapaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- analysoi työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kehittää vastuullisesti kestävää johtamista työyksikössä.
- käyttää ja soveltaa vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- arvioi monipuolisesti työyksikön kestävän työn ulottuvuuksien tilannetta ja kehittää niitä organisaation strategian mukaisesti.
- käyttää luovasti vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi, arvioi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.
Ilmoittautumisaika
07.01.2025 - 14.01.2025
Ajoitus
03.04.2025 - 15.05.2025
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Biotalouden ja energiantuotannon johtamisen asiantuntija
Opettaja
- Panu Huczkowski
- Merja Koikkalainen
Vastuuhenkilö
Merja Koikkalainen
Opiskelijaryhmät
-
YAMKPROFYAMK, profiloivat opinnot
-
R61YB25KBiotalouden ja energiantuotannon johtamisen asiantuntija -koulutus, kevät 2025
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työyhteisön taloudellista, ekologista, sosiaalista ja inhimillistä kestävyyttä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää työhyvinvointia muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa johtaa ottamalla huomioon vastuullisen toiminnan periaatteet ja kykenee kehittämään vastuullista johtamista työyhteisössään.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kestävä kehitys, työelämässä toiminen, eettisyys, ennakoiva kehittäminen
Sisältö
- Kestävän työn ulottuvuudet
- Työhyvinvointia koskeva vastuullisuus
- Vastuullinen viestintä
- Vastuullisen toiminnan johtaminen
Aika ja paikka
Zoom verkkokontaktit
3.4.2025 klo 8.30 - 12.00
17.4.2025 klo 9.00 - 12.00
15.5.2025 klo 8.30 - 12.00
Kehittämistehtävään liittyvää ryhmätyöskentelyä verkossa 3.4. - 15.5.2025.
17.4.2025 on pienryhmäohjauksia (3 x 45 min), joihin pienryhmät osallistuvat annetun aikataulun mukaisesti.
Opetusmenetelmät
Huom! Toteutus on ensisijaisesti ryhmän R61YB24K opiskelijoille.
• tutkiva oppiminen
• verkko-oppimisympäristöt (Moodle ja Zoom)
• orientaatio ja pienryhmätyöskentely
• itsenäinen tiedonhaku
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- kartoittaa työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kestävän johtamisen tilannetta.
- valitsee kehitettävät kohteet ja pyrkii kehittämään niitä vastuullisesti.
- käyttää vastuullisen viestinnän menetelmiä ja pyrkii soveltamaan vastuullisen johtamisen toimintatapaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- analysoi työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kehittää vastuullisesti kestävää johtamista työyksikössä.
- käyttää ja soveltaa vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- arvioi monipuolisesti työyksikön kestävän työn ulottuvuuksien tilannetta ja kehittää niitä organisaation strategian mukaisesti.
- käyttää luovasti vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi, arvioi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetelmät tukevat tavoitteellista osaamisen kehittymistä. Opettajan antaman arvioinnin ja palautteen lisäksi käytössä ovat opiskelijoiden itsearviointi ja vertaisarviointi. Opiskelijoiden osaamisen arviointi ja saama palaute on sekä numeraalista että laadullista
Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 21.01.2024
Ajoitus
11.04.2024 - 16.05.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Opettaja
- Marika Tuomela-Pyykkönen
- Merja Koikkalainen
Opiskelijaryhmät
-
R61YB24KBiotalouden ja energiantuotannon johtamisen asiantuntija -koulutus, kevät 2024
-
YAMKPROFYAMK, profiloivat opinnot
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työyhteisön taloudellista, ekologista, sosiaalista ja inhimillistä kestävyyttä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää työhyvinvointia muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa johtaa ottamalla huomioon vastuullisen toiminnan periaatteet ja kykenee kehittämään vastuullista johtamista työyhteisössään.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kestävä kehitys, työelämässä toiminen, eettisyys, ennakoiva kehittäminen
Sisältö
- Kestävän työn ulottuvuudet
- Työhyvinvointia koskeva vastuullisuus
- Vastuullinen viestintä
- Vastuullisen toiminnan johtaminen
Aika ja paikka
Zoom verkkokontaktit
11.4.2024 klo 8.30 - 12.00
25.4.2024 klo 9.00 - 11.45
16.5.2024 klo 8.30 - 12.00
Kehittämistehtävään liittyvää ryhmätyöskentelyä verkossa 11.4. - 16.5.2024.
25.4.2024 on pienryhmäohjauksia (3 x 45 min), joihin pienryhmät osallistuvat oman aikataulunsa mukaisesti.
Opetusmenetelmät
Huom! Toteutus on ensisijaisesti ryhmän R61YB24K opiskelijoille.
• tutkiva oppiminen
• verkko-oppimisympäristöt (Moodle ja Zoom)
• orientaatio ja pienryhmätyöskentely
• itsenäinen tiedonhaku
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- kartoittaa työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kestävän johtamisen tilannetta.
- valitsee kehitettävät kohteet ja pyrkii kehittämään niitä vastuullisesti.
- käyttää vastuullisen viestinnän menetelmiä ja pyrkii soveltamaan vastuullisen johtamisen toimintatapaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- analysoi työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kehittää vastuullisesti kestävää johtamista työyksikössä.
- käyttää ja soveltaa vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- arvioi monipuolisesti työyksikön kestävän työn ulottuvuuksien tilannetta ja kehittää niitä organisaation strategian mukaisesti.
- käyttää luovasti vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi, arvioi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetelmät tukevat tavoitteellista osaamisen kehittymistä. Opettajan antaman arvioinnin ja palautteen lisäksi käytössä ovat opiskelijoiden itsearviointi ja vertaisarviointi. Opiskelijoiden osaamisen arviointi ja saama palaute on sekä numeraalista että laadullista.
Ilmoittautumisaika
08.08.2023 - 15.09.2023
Ajoitus
31.10.2023 - 30.11.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Opettaja
- Kaisa Lammi
- Merja Koikkalainen
Opiskelijaryhmät
-
YAMKPROFYAMK, profiloivat opinnot
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työyhteisön taloudellista, ekologista, sosiaalista ja inhimillistä kestävyyttä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää työhyvinvointia muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa johtaa ottamalla huomioon vastuullisen toiminnan periaatteet ja kykenee kehittämään vastuullista johtamista työyhteisössään.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kestävä kehitys, työelämässä toiminen, eettisyys, ennakoiva kehittäminen
Sisältö
- Kestävän työn ulottuvuudet
- Työhyvinvointia koskeva vastuullisuus
- Vastuullinen viestintä
- Vastuullisen toiminnan johtaminen
Aika ja paikka
Verkkokontaktit
31.10.2023 klo 8.30 - 12.00
13.11.2023 klo 9.00 - 12.00 pienryhmäohjaukset
28.11.2023 klo 8.30 - 12.00.
Kehittämistehtävään liittyvää ryhmätyöskentelyä verkossa 31.10. - 28.11.2023.
Opetusmenetelmät
• tutkiva oppiminen
• verkko-oppimisympäristöt (Moodle ja Zoom)
• orientaatio ja pienryhmätyöskentely
• itsenäinen tiedonhaku
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- kartoittaa työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kestävän johtamisen tilannetta.
- valitsee kehitettävät kohteet ja pyrkii kehittämään niitä vastuullisesti.
- käyttää vastuullisen viestinnän menetelmiä ja pyrkii soveltamaan vastuullisen johtamisen toimintatapaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- analysoi työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kehittää vastuullisesti kestävää johtamista työyksikössä.
- käyttää ja soveltaa vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- arvioi monipuolisesti työyksikön kestävän työn ulottuvuuksien tilannetta ja kehittää niitä organisaation strategian mukaisesti.
- käyttää luovasti vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi, arvioi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetelmät tukevat tavoitteellista osaamisen kehittymistä. Opettajan antaman arvioinnin ja palautteen lisäksi käytössä ovat opiskelijoiden itsearviointi ja vertaisarviointi. Opiskelijoiden osaamisen arviointi ja saama palaute on sekä numeraalista että laadullista.
Ilmoittautumisaika
12.01.2023 - 31.01.2023
Ajoitus
18.04.2023 - 31.05.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 35
Opettaja
- Kaisa Lammi
- Merja Koikkalainen
Opiskelijaryhmät
-
YAMKPROFYAMK, profiloivat opinnot
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työyhteisön taloudellista, ekologista, sosiaalista ja inhimillistä kestävyyttä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää työhyvinvointia muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa johtaa ottamalla huomioon vastuullisen toiminnan periaatteet ja kykenee kehittämään vastuullista johtamista työyhteisössään.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kestävä kehitys, työelämässä toiminen, eettisyys, ennakoiva kehittäminen
Sisältö
- Kestävän työn ulottuvuudet
- Työhyvinvointia koskeva vastuullisuus
- Vastuullinen viestintä
- Vastuullisen toiminnan johtaminen
Aika ja paikka
Verkkokontaktit 18.4.2023 klo 8.30 - 12.00 ja 23.5.2023 klo 8.30 - 12.00.
Kehittämistehtävään liittyvää ryhmätyöskentelyä verkossa 18.4. - 23.5.2023.
Pienryhmäohjaus, jonka aikataulu ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opetusmenetelmät
• tutkiva oppiminen
• verkko-oppimisympäristöt (Moodle ja Zoom)
• orientaatio ja pienryhmätyöskentely
• itsenäinen tiedonhaku
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- kartoittaa työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kestävän johtamisen tilannetta.
- valitsee kehitettävät kohteet ja pyrkii kehittämään niitä vastuullisesti.
- käyttää vastuullisen viestinnän menetelmiä ja pyrkii soveltamaan vastuullisen johtamisen toimintatapaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- analysoi työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kehittää vastuullisesti kestävää johtamista työyksikössä.
- käyttää ja soveltaa vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- arvioi monipuolisesti työyksikön kestävän työn ulottuvuuksien tilannetta ja kehittää niitä organisaation strategian mukaisesti.
- käyttää luovasti vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi, arvioi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetelmät tukevat tavoitteellista osaamisen kehittymistä. Opettajan antaman arvioinnin ja palautteen lisäksi käytössä ovat opiskelijoiden itsearviointi ja vertaisarviointi. Opiskelijoiden osaamisen arviointi ja saama palaute on sekä numeraalista että laadullista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija kartoittaa työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kestävän johtamisen tilannetta. Opiskelija valitsee kehitettävät kohteet ja pyrkii kehittämään niitä vastuullisesti. Opiskelija käyttää vastuullisen viestinnän menetelmiä ja pyrkii soveltamaan vastuullisen johtamisen toimintatapaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija analysoi työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kehittää vastuullisesti kestävää johtamista työyksikössä. Opiskelija käyttää ja soveltaa vastuullisen viestinnän menetelmiä. Opiskelija analysoi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija arvioi monipuolisesti työyksikön kestävän työn ulottuvuuksien tilannetta ja kehittää niitä organisaation strategian mukaisesti. Opiskelija käyttää luovasti vastuullisen viestinnän menetelmiä. Opiskelija analysoi, arvioi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.