Siirry suoraan sisältöön

Vastuullisesti kestävä johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: YAMK151

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Marika Kunnari

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työyhteisön taloudellista, ekologista, sosiaalista ja inhimillistä kestävyyttä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää työhyvinvointia muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa johtaa ottamalla huomioon vastuullisen toiminnan periaatteet ja kykenee kehittämään vastuullista johtamista työyhteisössään.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kestävä kehitys, työelämässä toiminen, eettisyys, ennakoiva kehittäminen

Sisältö

- Kestävän työn ulottuvuudet
- Työhyvinvointia koskeva vastuullisuus
- Vastuullinen viestintä
- Vastuullisen toiminnan johtaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- kartoittaa työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kestävän johtamisen tilannetta.
- valitsee kehitettävät kohteet ja pyrkii kehittämään niitä vastuullisesti.
- käyttää vastuullisen viestinnän menetelmiä ja pyrkii soveltamaan vastuullisen johtamisen toimintatapaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- analysoi työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kehittää vastuullisesti kestävää johtamista työyksikössä.
- käyttää ja soveltaa vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- arvioi monipuolisesti työyksikön kestävän työn ulottuvuuksien tilannetta ja kehittää niitä organisaation strategian mukaisesti.
- käyttää luovasti vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi, arvioi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.

Ilmoittautumisaika

08.01.2024 - 21.01.2024

Ajoitus

11.04.2024 - 16.05.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ylempi AMK-koulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Opettaja
  • Marika Tuomela-Pyykkönen
  • Merja Koikkalainen
Opiskelijaryhmät
  • R61YB24K
    Biotalouden ja energiantuotannon johtamisen asiantuntija -koulutus, kevät 2024
  • YAMKPROF
    YAMK, profiloivat opinnot

Tavoitteet

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työyhteisön taloudellista, ekologista, sosiaalista ja inhimillistä kestävyyttä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää työhyvinvointia muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa johtaa ottamalla huomioon vastuullisen toiminnan periaatteet ja kykenee kehittämään vastuullista johtamista työyhteisössään.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kestävä kehitys, työelämässä toiminen, eettisyys, ennakoiva kehittäminen

Sisältö

- Kestävän työn ulottuvuudet
- Työhyvinvointia koskeva vastuullisuus
- Vastuullinen viestintä
- Vastuullisen toiminnan johtaminen

Aika ja paikka

Zoom verkkokontaktit
11.4.2024 klo 8.30 - 12.00
25.4.2024 klo 9.00 - 11.45
16.5.2024 klo 8.30 - 12.00

Kehittämistehtävään liittyvää ryhmätyöskentelyä verkossa 11.4. - 16.5.2024.

25.4.2024 on pienryhmäohjauksia (3 x 45 min), joihin pienryhmät osallistuvat oman aikataulunsa mukaisesti.

Opetusmenetelmät

Huom! Toteutus on ensisijaisesti ryhmän R61YB24K opiskelijoille.

• tutkiva oppiminen
• verkko-oppimisympäristöt (Moodle ja Zoom)
• orientaatio ja pienryhmätyöskentely
• itsenäinen tiedonhaku

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- kartoittaa työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kestävän johtamisen tilannetta.
- valitsee kehitettävät kohteet ja pyrkii kehittämään niitä vastuullisesti.
- käyttää vastuullisen viestinnän menetelmiä ja pyrkii soveltamaan vastuullisen johtamisen toimintatapaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- analysoi työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kehittää vastuullisesti kestävää johtamista työyksikössä.
- käyttää ja soveltaa vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- arvioi monipuolisesti työyksikön kestävän työn ulottuvuuksien tilannetta ja kehittää niitä organisaation strategian mukaisesti.
- käyttää luovasti vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi, arvioi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmät tukevat tavoitteellista osaamisen kehittymistä. Opettajan antaman arvioinnin ja palautteen lisäksi käytössä ovat opiskelijoiden itsearviointi ja vertaisarviointi. Opiskelijoiden osaamisen arviointi ja saama palaute on sekä numeraalista että laadullista.

Ilmoittautumisaika

08.08.2023 - 15.09.2023

Ajoitus

31.10.2023 - 30.11.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ylempi AMK-koulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Opettaja
  • Kaisa Lammi
  • Merja Koikkalainen
Opiskelijaryhmät
  • YAMKPROF
    YAMK, profiloivat opinnot

Tavoitteet

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työyhteisön taloudellista, ekologista, sosiaalista ja inhimillistä kestävyyttä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää työhyvinvointia muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa johtaa ottamalla huomioon vastuullisen toiminnan periaatteet ja kykenee kehittämään vastuullista johtamista työyhteisössään.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kestävä kehitys, työelämässä toiminen, eettisyys, ennakoiva kehittäminen

Sisältö

- Kestävän työn ulottuvuudet
- Työhyvinvointia koskeva vastuullisuus
- Vastuullinen viestintä
- Vastuullisen toiminnan johtaminen

Aika ja paikka

Verkkokontaktit
31.10.2023 klo 8.30 - 12.00
13.11.2023 klo 9.00 - 12.00 pienryhmäohjaukset
28.11.2023 klo 8.30 - 12.00.
Kehittämistehtävään liittyvää ryhmätyöskentelyä verkossa 31.10. - 28.11.2023.

Opetusmenetelmät

• tutkiva oppiminen
• verkko-oppimisympäristöt (Moodle ja Zoom)
• orientaatio ja pienryhmätyöskentely
• itsenäinen tiedonhaku

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- kartoittaa työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kestävän johtamisen tilannetta.
- valitsee kehitettävät kohteet ja pyrkii kehittämään niitä vastuullisesti.
- käyttää vastuullisen viestinnän menetelmiä ja pyrkii soveltamaan vastuullisen johtamisen toimintatapaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- analysoi työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kehittää vastuullisesti kestävää johtamista työyksikössä.
- käyttää ja soveltaa vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- arvioi monipuolisesti työyksikön kestävän työn ulottuvuuksien tilannetta ja kehittää niitä organisaation strategian mukaisesti.
- käyttää luovasti vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi, arvioi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmät tukevat tavoitteellista osaamisen kehittymistä. Opettajan antaman arvioinnin ja palautteen lisäksi käytössä ovat opiskelijoiden itsearviointi ja vertaisarviointi. Opiskelijoiden osaamisen arviointi ja saama palaute on sekä numeraalista että laadullista.

Ilmoittautumisaika

12.01.2023 - 31.01.2023

Ajoitus

18.04.2023 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ylempi AMK-koulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 35

Opettaja
  • Kaisa Lammi
  • Merja Koikkalainen
Opiskelijaryhmät
  • YAMKPROF
    YAMK, profiloivat opinnot

Tavoitteet

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työyhteisön taloudellista, ekologista, sosiaalista ja inhimillistä kestävyyttä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää työhyvinvointia muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa johtaa ottamalla huomioon vastuullisen toiminnan periaatteet ja kykenee kehittämään vastuullista johtamista työyhteisössään.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kestävä kehitys, työelämässä toiminen, eettisyys, ennakoiva kehittäminen

Sisältö

- Kestävän työn ulottuvuudet
- Työhyvinvointia koskeva vastuullisuus
- Vastuullinen viestintä
- Vastuullisen toiminnan johtaminen

Aika ja paikka

Verkkokontaktit 18.4.2023 klo 8.30 - 12.00 ja 23.5.2023 klo 8.30 - 12.00.
Kehittämistehtävään liittyvää ryhmätyöskentelyä verkossa 18.4. - 23.5.2023.
Pienryhmäohjaus, jonka aikataulu ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opetusmenetelmät

• tutkiva oppiminen
• verkko-oppimisympäristöt (Moodle ja Zoom)
• orientaatio ja pienryhmätyöskentely
• itsenäinen tiedonhaku

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- kartoittaa työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kestävän johtamisen tilannetta.
- valitsee kehitettävät kohteet ja pyrkii kehittämään niitä vastuullisesti.
- käyttää vastuullisen viestinnän menetelmiä ja pyrkii soveltamaan vastuullisen johtamisen toimintatapaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- analysoi työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kehittää vastuullisesti kestävää johtamista työyksikössä.
- käyttää ja soveltaa vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- arvioi monipuolisesti työyksikön kestävän työn ulottuvuuksien tilannetta ja kehittää niitä organisaation strategian mukaisesti.
- käyttää luovasti vastuullisen viestinnän menetelmiä.
- analysoi, arvioi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmät tukevat tavoitteellista osaamisen kehittymistä. Opettajan antaman arvioinnin ja palautteen lisäksi käytössä ovat opiskelijoiden itsearviointi ja vertaisarviointi. Opiskelijoiden osaamisen arviointi ja saama palaute on sekä numeraalista että laadullista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija kartoittaa työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kestävän johtamisen tilannetta. Opiskelija valitsee kehitettävät kohteet ja pyrkii kehittämään niitä vastuullisesti. Opiskelija käyttää vastuullisen viestinnän menetelmiä ja pyrkii soveltamaan vastuullisen johtamisen toimintatapaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija analysoi työyksikön kestävän työn ulottuvuuksia ja kehittää vastuullisesti kestävää johtamista työyksikössä. Opiskelija käyttää ja soveltaa vastuullisen viestinnän menetelmiä. Opiskelija analysoi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija arvioi monipuolisesti työyksikön kestävän työn ulottuvuuksien tilannetta ja kehittää niitä organisaation strategian mukaisesti. Opiskelija käyttää luovasti vastuullisen viestinnän menetelmiä. Opiskelija analysoi, arvioi ja kehittää työyksikön työhyvinvointia.