Laatutyö ja johtaminen sosiaali- ja terveydenhuollossaLaajuus (5 op)
Tunnus: 799Y9DOJ
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa kehittää terveyden ja hyvinvoinnin toimintoja sekä niiden laatua sosiaali- ja terveyspoliittisten tavoitteiden mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa ja kehittää palvelukokonaisuuksien laatua oman vastuualueensa monialaisissa verkostoissa. Hän osaa soveltaa alansa ammattieettisiä periaatteita asiantuntijana johtamis- ja laatutyössä. Opiskelija osaa johtaa ja arvioida turvallista, vaikuttavaa, laadukasta ja tuloksellista palvelutoimintaa.
Opintojakson ydinsisältö/teemat:
- Laatujärjestelmät ja laadunhallinnan menetelmät johtamisessa
- Laadunhallinta esimiestyössä
Sisältö
- Laatujärjestelmät ja laadunhallinnan menetelmät johtamisessa
- Laadunhallinta esimiestyössä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1–T2
Opiskelija
-kehittää ja johtaa organisaationsa ja työyksikkönsä palvelukokonaisuuksien laatua ja laatujärjestelmiä monialaisissa verkostoissa
-hyödyntää tietolähteitä monipuolisesti
-johtaa laadukasta, vaikuttavaa ja tuloksellista palvelutoimintaa soveltaen ammattieettisiä periaatteita
-viestii selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3–H4
Opiskelija
-itsenäisesti analysoi, kehittää ja johtaa organisaationsa ja työyksikkönsä palvelukokonaisuuksien laatua ja laatujärjestelmiä monialaisissa verkostoissa
-hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä monipuolisesti
-johtaa ja arvioi laadukasta, vaikuttavaa ja tuloksellista palvelutoimintaa soveltaen ammattieettisiä periaatteita
-viestii selkeästi ja perustellusti sekä suullisesti että kirjallisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5
Opiskelija
-itsenäisesti analysoi, arvioi, kehittää ja johtaa organisaationsa ja työyksikkönsä palvelukokonaisuuksien laatua ja laatujärjestelmiä monialaisissa verkostoissa
-hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä kriittisesti ja laaja-alaisesti
-johtaa ja arvioi kriittisesti laadukasta, vaikuttavaa ja tuloksellista palvelutoimintaa soveltaen ammattieettisiä periaatteita
-viestii selkeästi ja taitavan analyyttisesti sekä suullisesti että kirjallisesti.