Siirry suoraan sisältöön

English for Sports and Leisure ManagementLaajuus (5 op)

Tunnus: R705LL78

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti
  • suomi

Osaamistavoitteet

English for Sports and Leisure opintojakson tavoitteena on valmentaa liikunta-alan opiskelijaa työelämän ja kansainvälisyyden edellyttämiin viestintätaitoihin englanninkielellä. Opintojakson teemat liittyvät liikunnanohjaajan opintoihin, työhön ja tilanteisiin.

Opintojakson osaamistavoitteena on, että oleellista englannin sanastoa käyttäen opiskelija osaa arvioida omaa kielitaitoaan ja kielitaidon kehittymistä. Hän osaa rakentaa ja esittää video CV:n ja käyttää silmäilytekniikkaa lukiessaan alaan liittyviä englanninkielisiä tieteellisiä artikkeleita. Opiskelija osaa kirjoittaa referaatin englannin kielellä. Opiskelija osaa suunnitella ja kirjoittaa alan opetukseen / ohjaukseen liittyvän tuntisuunnitelman englanniksi ja toteuttaa urheiluun/ liikuntaan liittyvän opetustuokion ja antaa palautetta kommunikoiden englanniksi. Lisäksi opiskelija osaa käyttää erilaisia digitaalisia opetus -ja ohjaustyökaluja ja kartuttaa niiden avulla urheiluun, liikuntaan, opintoihin, liikuntatieteeseen, omaan lajiinsa ja sen ohjaukseen liittyvää englannin sanastoa.


Kompetenssit: Oppimisen taidot, työyhteisöosaaminen, kansainvälistymisosaaminen

Sisältö

Opintojakson teemat:
Academic study skills in sports
Job search in the field of sports management
Sports sciences, scientific article and reading strategies
Presentation skills in the sport industry
Sports pedagogy
Teaching and guiding sports

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Grade 1
Student communicates with difficulties in words choices, grammar and structures. Grammatical structures are very basic and most of the time incorrect. Communicated sentences are short and simple making the speech fragmented and difficult to understand. There are major problems in pronunciation, word and sentence stress and together with intonation challenges the language produced may be very difficult to understand. There is hardly any interaction between the student and the peers during learning activities but the student is able to complete tasks with the help of others. Student struggles in demonstrating coping in a professional situation.

Grade 2
Student communicates in English with shortcomings in the use of professional terminology and concepts. The use of variable grammatical forms and structures is limited. Grammatical errors occur but the main message can be understood. Student has major challenges in correct pronunciation, word and sentence stress and intonation and they may impede intelligibility of the main message. Student fails to communicate clearly and the language produced may be hard to understand. Student is not very active in interacting with peers and s/he may fail to comprehend the given learning tasks. Student is able to complete the learning tasks individually or with others and s/he is able to demonstrate fair skills and coping in a professional situation in English.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Grade 3
Student communicates in a comprehensible manner using also professional language and terminology. The language is appropriate for the situation and the terms and concepts used are mostly correct. All expressions used in English are not exact to convey the message but the speaker can communicate the main ideas intelligibly in her/his own words. The basic grammatical forms are correct. Occasional errors in grammatical forms and structures are not systematic, and they do not impede interaction. There are shortcomings in pronunciation, word and sentence stress and intonation but they do not for the most part obstruct intelligibility of communication. There are some challenges in communicating with peers and in a professional context, but the student is actively participating in the various learning activities and he/she is able to complete the given tasks with others and to demonstrate workable English skills in a professional communication situation.

Grade 4
Student uses English with ease and he/she is able to communicate using professional language and terminology both orally and in writing with no misunderstandings. Student has a wide vocabulary knowledge in use and he/she produces language in a clear and well-structured manner. The professional terms and concepts used are appropriate and for the most part correct in communication situations. There are some shortcomings in grammatical forms and structures but they do not impede interaction. The content of communication is correct for various situations. Pronunciation, word and sentence stress and intonation are correct most of the time. Student is actively interacting with peers and shows high English skills during the learning activities including a professional communication situation.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Grade 5
Student uses English with ease. He/she communicates professional language and idiomatic expressions naturally and fluently. The terms and concepts used are appropriate and correct for the situation. Grammatical forms and structures are versatile and for the most part flawless. Student is able to demonstrate excellent situational awareness with relevant contents and appropriate language choices. Student communicates clearly in the context of his/her own profession both in terms of writing and speaking. Pronunciation, word choices, sentence stress and intonation are natural. Student is actively interacting with peers and shows excellent English skills and competence during and in all the learning activities.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Fail / Redo
Student’s performance is below the requirements for Grade 1. The content is not correct for the situation nor assignments because the student does not know the correct words and expressions. The language used and the grammatical forms are incorrect to the extent that the output is incomprehensible. Vastly incorrect pronunciation makes it impossible to communicate in English. There is no interaction on any level and the student is not able to demonstrate hardly any English competence in assignments and in a professional situation.

Ilmoittautumisaika

04.10.2021 - 18.02.2022

Ajoitus

14.03.2022 - 01.04.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liikunnanohjaajakoulutus

Opetuskielet
  • Englanti
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
  • Hannu Salmela
Vastuuhenkilö

Tarja Tammia

Opiskelijaryhmät
  • RA75L21S
    Liikunnanohjaajakoulutus, Rovaniemi, syksy 2021

Tavoitteet

English for Sports and Leisure opintojakson tavoitteena on valmentaa liikunta-alan opiskelijaa työelämän ja kansainvälisyyden edellyttämiin viestintätaitoihin englanninkielellä. Opintojakson teemat liittyvät liikunnanohjaajan opintoihin, työhön ja tilanteisiin.

Opintojakson osaamistavoitteena on, että oleellista englannin sanastoa käyttäen opiskelija osaa arvioida omaa kielitaitoaan ja kielitaidon kehittymistä. Hän osaa rakentaa ja esittää video CV:n ja käyttää silmäilytekniikkaa lukiessaan alaan liittyviä englanninkielisiä tieteellisiä artikkeleita. Opiskelija osaa kirjoittaa referaatin englannin kielellä. Opiskelija osaa suunnitella ja kirjoittaa alan opetukseen / ohjaukseen liittyvän tuntisuunnitelman englanniksi ja toteuttaa urheiluun/ liikuntaan liittyvän opetustuokion ja antaa palautetta kommunikoiden englanniksi. Lisäksi opiskelija osaa käyttää erilaisia digitaalisia opetus -ja ohjaustyökaluja ja kartuttaa niiden avulla urheiluun, liikuntaan, opintoihin, liikuntatieteeseen, omaan lajiinsa ja sen ohjaukseen liittyvää englannin sanastoa.


Kompetenssit: Oppimisen taidot, työyhteisöosaaminen, kansainvälistymisosaaminen

Sisältö

Opintojakson teemat:
Academic study skills in sports
Job search in the field of sports management
Sports sciences, scientific article and reading strategies
Presentation skills in the sport industry
Sports pedagogy
Teaching and guiding sports

Aika ja paikka

Virtuaalitoteutus Adobe Connect.
AC työpajat kevät 2022.
1. 14.3. klo 17-19 Info
2. 17.3. klo 9-12 Academic study skills
3. 21.3. klo 9-12 Sport sciences and scientific article
4. 24.3. klo 12-15 Presentation skills
5. 28.3. klo 12-15 Sports pedagogy
6. 31.3. klo 12-15 Teaching and guiding, recap

Oppimateriaalit

Oppimateriaalit ovat kurssialustalla Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan verkko-opetuksena. Opetusalustoina Moodle ja Adobe Connect.

Menetelmät: Virtuaaliset ja digitaaliset opetusmenetelmät.

Kurssin tehtävät:
1. Itsearviointi kurssin alussa
2. Video-CV
3. Tieteellisen artikkelin lukutekniikan kehittämistehtävä
4. Urheilulajin esittelyvideo
5. Opetustilannevideo ja opetussuunnitelma
6. Itsearviointi kurssin lopussa

Läsnäolovelvoite etäkurssivaihtoehdossa AC sessioihin 90%. Osaamista voi kehittää ja osoittaa tehtävien lisäksi mm. sanavisoilla.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Itsenäisessä vaihtoehdossa opiskelija suorittaa tentin. Tentti järjestetään valvottuna verkkotenttinä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

English for Sports and Leisure Management opintojakson voi suorittaa kahdella eri tavalla. Opiskelija sitoutuu valitsemaansa osaamisenosoitusvaihtoehtoon ensimmäisessä verkkotyöpajassa (Info).

1. Etäkurssivaihtoehto: osallistuminen AC verkkotyöpajoihin vähintään 90 %, opintojakson teemoihin liittyvät tehtävät pitää tehdä itsenäisesti tai pienryhmässä (ei tenttiä).

2. Itsenäinen vaihtoehto: opintojakson teemoihin liittyvät tehtävät tehdään itsenäisesti, kirjallinen tentti teemojen sanastoon liittyen (ei osallistumisvelvoitetta AC verkkotyöpajoihin).

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Grade 1
Student communicates with difficulties in words choices, grammar and structures. Grammatical structures are very basic and most of the time incorrect. Communicated sentences are short and simple making the speech fragmented and difficult to understand. There are major problems in pronunciation, word and sentence stress and together with intonation challenges the language produced may be very difficult to understand. There is hardly any interaction between the student and the peers during learning activities but the student is able to complete tasks with the help of others. Student struggles in demonstrating coping in a professional situation.

Grade 2
Student communicates in English with shortcomings in the use of professional terminology and concepts. The use of variable grammatical forms and structures is limited. Grammatical errors occur but the main message can be understood. Student has major challenges in correct pronunciation, word and sentence stress and intonation and they may impede intelligibility of the main message. Student fails to communicate clearly and the language produced may be hard to understand. Student is not very active in interacting with peers and s/he may fail to comprehend the given learning tasks. Student is able to complete the learning tasks individually or with others and s/he is able to demonstrate fair skills and coping in a professional situation in English.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Grade 3
Student communicates in a comprehensible manner using also professional language and terminology. The language is appropriate for the situation and the terms and concepts used are mostly correct. All expressions used in English are not exact to convey the message but the speaker can communicate the main ideas intelligibly in her/his own words. The basic grammatical forms are correct. Occasional errors in grammatical forms and structures are not systematic, and they do not impede interaction. There are shortcomings in pronunciation, word and sentence stress and intonation but they do not for the most part obstruct intelligibility of communication. There are some challenges in communicating with peers and in a professional context, but the student is actively participating in the various learning activities and he/she is able to complete the given tasks with others and to demonstrate workable English skills in a professional communication situation.

Grade 4
Student uses English with ease and he/she is able to communicate using professional language and terminology both orally and in writing with no misunderstandings. Student has a wide vocabulary knowledge in use and he/she produces language in a clear and well-structured manner. The professional terms and concepts used are appropriate and for the most part correct in communication situations. There are some shortcomings in grammatical forms and structures but they do not impede interaction. The content of communication is correct for various situations. Pronunciation, word and sentence stress and intonation are correct most of the time. Student is actively interacting with peers and shows high English skills during the learning activities including a professional communication situation.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Grade 5
Student uses English with ease. He/she communicates professional language and idiomatic expressions naturally and fluently. The terms and concepts used are appropriate and correct for the situation. Grammatical forms and structures are versatile and for the most part flawless. Student is able to demonstrate excellent situational awareness with relevant contents and appropriate language choices. Student communicates clearly in the context of his/her own profession both in terms of writing and speaking. Pronunciation, word choices, sentence stress and intonation are natural. Student is actively interacting with peers and shows excellent English skills and competence during and in all the learning activities.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Fail / Redo
Student’s performance is below the requirements for Grade 1. The content is not correct for the situation nor assignments because the student does not know the correct words and expressions. The language used and the grammatical forms are incorrect to the extent that the output is incomprehensible. Vastly incorrect pronunciation makes it impossible to communicate in English. There is no interaction on any level and the student is not able to demonstrate hardly any English competence in assignments and in a professional situation.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla on neljä palautettavaa tehtävää, joiden lisäksi opiskelija tekee alkuitsearvioinnin ja loppuitsearvioinnin. Tehtävät ovat samanarvoisia lopulliseen arvosanaan suhteutettuna. Itsenäisessä suorituksessa tentti ja tehtävät ovat samanarvoisia. Itsenäisen vaihtoehdon tentti arvioidaan arviointiasteikon mukaisesti.

Arviointiasteikko: 1 - 5.

Arviointikriteerit: Kts. englanninkieliset arviointikriteerit.