Siirry suoraan sisältöön

Markkinoi ja myy urheilua somessaLaajuus (5 op)

Tunnus: R705LL48

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi
  • englanti

Vastuuhenkilö

  • Tarja Tammia

Osaamistavoitteet

Tämän opintojakson jälkeen
· Osaat tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuuksia kumppanuuksien kehittämisessä ja brändin rakentamisessa.
· Osaat asettaa tavoitteita ja urheilun myynnille ja markkinoinnille sosiaalisessa mediassa sekä arvioida niiden toteutumista.
· Osaat käyttää sosiaalisen median erilaisia työkaluja ja kanavia myynnissä ja markkinoinnissa.

Sisältö

Teema 1. Kumppanuuksien kehittäminen ja brändäys

Teema 2. Sosiaalisen median markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden asettaminen ja tulosten seuranta

Teema 3. Sosiaalisen median kanavat, työkalut ja kohderyhmien valinta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat nimetä erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.

Tunnistat ja osaat käyttää perustyökaluja.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa yksinkertaisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.

Taso 2
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat suunnitelmallisesti hyödyntää sosiaalista mediaa yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tunnistaa erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.

Osaat käyttää eri työkaluja.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa monipuolisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin brändin rakentamisessa.

Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat valita oikeita sosiaalisen median viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.

Osaat käyttää eri työkaluja perustellen.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa monipuolisia laadullisia ja määrällisiä tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.

Taso 4
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti ja eri vaihtoehtoja arvioiden hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Osaat hyödyntää sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.

Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tavoitteellisesti käyttää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.

Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen erilaisia työkaluja.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti ja perustellen laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti eri vaihtoehtoja arvioiden soveltaa sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Osaat käyttää monipuolisesti ja tavoitteellisesti sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.

Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti tarkastellen hyödyntää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tarpeisiin.

Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen parhaiten soveltuvia työkaluja.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille.

Osaat analysoida perustellen tavoitteiden toteutumista ja laatia muutosehdotuksia.

Ilmoittautumisaika

15.10.2021 - 14.02.2022

Ajoitus

04.04.2022 - 13.05.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Liikunnanohjaajakoulutus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
  • Riia Valvimo
  • Teemu Niemelä
Vastuuhenkilö

Tarja Tammia

Tavoitteet

Tämän opintojakson jälkeen
· Osaat tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuuksia kumppanuuksien kehittämisessä ja brändin rakentamisessa.
· Osaat asettaa tavoitteita ja urheilun myynnille ja markkinoinnille sosiaalisessa mediassa sekä arvioida niiden toteutumista.
· Osaat käyttää sosiaalisen median erilaisia työkaluja ja kanavia myynnissä ja markkinoinnissa.

Sisältö

Teema 1. Kumppanuuksien kehittäminen ja brändäys

Teema 2. Sosiaalisen median markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden asettaminen ja tulosten seuranta

Teema 3. Sosiaalisen median kanavat, työkalut ja kohderyhmien valinta

Aika ja paikka

14 Theme:
mo 4.4. 12:30-14:30 Starting info for study course Teams RV, TN

th 7.4. 12:30-14:30 Social media channels and marketing tools Teams RV

15 Theme:
mo 11.4. 12:30-14:30 The role of social media in partnership agreements Teams TN

wed 13.4. 12:30-14:30 Defining social media target groups Teams RV

16 Theme:

wed 20.4. 12:30-14:00 Social media as a brand builder Teams TN

th 21.4. 12:30-14:00 Setting goals for social media marketing and sales Teams RV

17 Theme:
tu 26.4. 12:30-14:00 Presentation of good examples of brand development Teams TN

wed 27.4. 12.30–14.00 Measuring and monitoring the results of social media marketing
Teams RV

18 Theme:

th 5.5. 14:00-16:00 Sparring times (for group reservation) Teams or live at Jokiväylä RV

19 Theme:
tu 10.5. 14:00-16:00 Sparring times (for group reservation) Teams or live at Jokiväylä RV

fr 13.5. 8:00-10:00 Study groups presentations Jokiväylä 11, Rovaniemi RV, TN
10:00-12:00 Study groups presentations Jokiväylä 11, Rovaniemi RV, TN

Lisätietoja opiskelijoille

Content:
Theme 1. Partnership development and brand building.

Theme 2. Setting goals for the sales and marketing of sports in social media and evaluating their realization.

Theme 3. Social media tools, channels and target groups in sales and marketing.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat nimetä erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.

Tunnistat ja osaat käyttää perustyökaluja.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa yksinkertaisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.

Taso 2
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat suunnitelmallisesti hyödyntää sosiaalista mediaa yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tunnistaa erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.

Osaat käyttää eri työkaluja.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa monipuolisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin brändin rakentamisessa.

Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat valita oikeita sosiaalisen median viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.

Osaat käyttää eri työkaluja perustellen.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa monipuolisia laadullisia ja määrällisiä tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.

Taso 4
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti ja eri vaihtoehtoja arvioiden hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Osaat hyödyntää sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.

Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tavoitteellisesti käyttää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.

Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen erilaisia työkaluja.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti ja perustellen laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti eri vaihtoehtoja arvioiden soveltaa sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Osaat käyttää monipuolisesti ja tavoitteellisesti sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.

Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti tarkastellen hyödyntää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tarpeisiin.

Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen parhaiten soveltuvia työkaluja.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille.

Osaat analysoida perustellen tavoitteiden toteutumista ja laatia muutosehdotuksia.