Markkinoi ja myy urheilua somessaLaajuus (5 op)
Tunnus: R705LL48
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
- englanti
Vastuuhenkilö
- Tarja Tammia
Osaamistavoitteet
Tämän opintojakson jälkeen
· Osaat tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuuksia kumppanuuksien kehittämisessä ja brändin rakentamisessa.
· Osaat asettaa tavoitteita ja urheilun myynnille ja markkinoinnille sosiaalisessa mediassa sekä arvioida niiden toteutumista.
· Osaat käyttää sosiaalisen median erilaisia työkaluja ja kanavia myynnissä ja markkinoinnissa.
Sisältö
Teema 1. Kumppanuuksien kehittäminen ja brändäys
Teema 2. Sosiaalisen median markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden asettaminen ja tulosten seuranta
Teema 3. Sosiaalisen median kanavat, työkalut ja kohderyhmien valinta
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat nimetä erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Tunnistat ja osaat käyttää perustyökaluja.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa yksinkertaisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.
Taso 2
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat suunnitelmallisesti hyödyntää sosiaalista mediaa yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tunnistaa erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Osaat käyttää eri työkaluja.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa monipuolisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin brändin rakentamisessa.
Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat valita oikeita sosiaalisen median viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää eri työkaluja perustellen.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa monipuolisia laadullisia ja määrällisiä tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.
Taso 4
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti ja eri vaihtoehtoja arvioiden hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat hyödyntää sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.
Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tavoitteellisesti käyttää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen erilaisia työkaluja.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti ja perustellen laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti eri vaihtoehtoja arvioiden soveltaa sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat käyttää monipuolisesti ja tavoitteellisesti sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.
Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti tarkastellen hyödyntää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tarpeisiin.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen parhaiten soveltuvia työkaluja.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille.
Osaat analysoida perustellen tavoitteiden toteutumista ja laatia muutosehdotuksia.
Ilmoittautumisaika
15.10.2021 - 14.02.2022
Ajoitus
04.04.2022 - 13.05.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Liikunnanohjaajakoulutus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
- Riia Valvimo
- Teemu Niemelä
Vastuuhenkilö
Tarja Tammia
Tavoitteet
Tämän opintojakson jälkeen
· Osaat tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuuksia kumppanuuksien kehittämisessä ja brändin rakentamisessa.
· Osaat asettaa tavoitteita ja urheilun myynnille ja markkinoinnille sosiaalisessa mediassa sekä arvioida niiden toteutumista.
· Osaat käyttää sosiaalisen median erilaisia työkaluja ja kanavia myynnissä ja markkinoinnissa.
Sisältö
Teema 1. Kumppanuuksien kehittäminen ja brändäys
Teema 2. Sosiaalisen median markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden asettaminen ja tulosten seuranta
Teema 3. Sosiaalisen median kanavat, työkalut ja kohderyhmien valinta
Aika ja paikka
14 Theme:
mo 4.4. 12:30-14:30 Starting info for study course Teams RV, TN
th 7.4. 12:30-14:30 Social media channels and marketing tools Teams RV
15 Theme:
mo 11.4. 12:30-14:30 The role of social media in partnership agreements Teams TN
wed 13.4. 12:30-14:30 Defining social media target groups Teams RV
16 Theme:
wed 20.4. 12:30-14:00 Social media as a brand builder Teams TN
th 21.4. 12:30-14:00 Setting goals for social media marketing and sales Teams RV
17 Theme:
tu 26.4. 12:30-14:00 Presentation of good examples of brand development Teams TN
wed 27.4. 12.30–14.00 Measuring and monitoring the results of social media marketing
Teams RV
18 Theme:
th 5.5. 14:00-16:00 Sparring times (for group reservation) Teams or live at Jokiväylä RV
19 Theme:
tu 10.5. 14:00-16:00 Sparring times (for group reservation) Teams or live at Jokiväylä RV
fr 13.5. 8:00-10:00 Study groups presentations Jokiväylä 11, Rovaniemi RV, TN
10:00-12:00 Study groups presentations Jokiväylä 11, Rovaniemi RV, TN
Lisätietoja opiskelijoille
Content:
Theme 1. Partnership development and brand building.
Theme 2. Setting goals for the sales and marketing of sports in social media and evaluating their realization.
Theme 3. Social media tools, channels and target groups in sales and marketing.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat nimetä erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Tunnistat ja osaat käyttää perustyökaluja.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa yksinkertaisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.
Taso 2
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat suunnitelmallisesti hyödyntää sosiaalista mediaa yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tunnistaa erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Osaat käyttää eri työkaluja.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa monipuolisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin brändin rakentamisessa.
Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat valita oikeita sosiaalisen median viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää eri työkaluja perustellen.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa monipuolisia laadullisia ja määrällisiä tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.
Taso 4
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti ja eri vaihtoehtoja arvioiden hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat hyödyntää sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.
Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tavoitteellisesti käyttää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen erilaisia työkaluja.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti ja perustellen laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Sosiaalinen media yhteistyökumppanuuksien kehittämisessä:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti eri vaihtoehtoja arvioiden soveltaa sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat käyttää monipuolisesti ja tavoitteellisesti sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.
Sosiaaisen meidan työkalut, kanavat ja kohderyhmien valinta:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti tarkastellen hyödyntää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tarpeisiin.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen parhaiten soveltuvia työkaluja.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille.
Osaat analysoida perustellen tavoitteiden toteutumista ja laatia muutosehdotuksia.