Siirry suoraan sisältöön

Digipalvelut sosiaalialallaLaajuus (5 op)

Tunnus: K701SL71

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Osaamistavoitteet:

Opiskelija
- tuntee digitaalisen asioinnin palvelut sekä sosiaalisen median käyttömahdollisuudet
- osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palvelujen käyttämisessä ja verkkoympäristöissä kohtaamisessa
- ymmärtää ja osaa arvioida digitaalisten palvelujen merkityksen ja haasteet asiakasta osallistavien sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämisessä
- tunnistaa erilaisia sovellusmahdollisuuksia digitaalisten palvelujen kehittämisessä

Sisältö:
- asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut, niiden käyttö ja soveltuvuuden arviointi
- verkkoneuvonta ja -konsultaatio, verkkoasiointi, virtuaaliset hyvinvoinnin työvälineet ja alustat
- digitaaliseen asiointiin liittyvä lainsäädäntö, tietoturva ja tietosuoja

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija tietää ja tunnistaa ammattialan digitaalisen asioinnin palvelut sekä sosiaalisen median käyttömahdollisuudet sekä osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palvelujen käyttämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa käyttää ammattialan digitaalisia asiointipalveluja sekä osaa hyödyntää asiakastyössä digitaalisten palvelujen erilaisia sovellusmahdollisuuksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää ammattialan digitaalisia asiointipalveluja.

Ilmoittautumisaika

03.10.2022 - 06.03.2023

Ajoitus

13.03.2023 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

​Sosionomikoulutus

Toimipiste

Kosmos, Tietokatu 1, Kemi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Riikka Korhola
Opiskelijaryhmät
  • KA71S21K
    Sosionomikoulutus (verkkototeutus) Kemi kevät 2021

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:

Opiskelija
- tuntee digitaalisen asioinnin palvelut sekä sosiaalisen median käyttömahdollisuudet
- osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palvelujen käyttämisessä ja verkkoympäristöissä kohtaamisessa
- ymmärtää ja osaa arvioida digitaalisten palvelujen merkityksen ja haasteet asiakasta osallistavien sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämisessä
- tunnistaa erilaisia sovellusmahdollisuuksia digitaalisten palvelujen kehittämisessä

Sisältö:
- asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut, niiden käyttö ja soveltuvuuden arviointi
- verkkoneuvonta ja -konsultaatio, verkkoasiointi, virtuaaliset hyvinvoinnin työvälineet ja alustat
- digitaaliseen asiointiin liittyvä lainsäädäntö, tietoturva ja tietosuoja

Aika ja paikka

Verkossa, kevään 2. periodi 2023

Opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan täysin Moodle-verkko-oppimisympäristössä opiskellen. Kurssi koostuu erilaisista yksilötyönä sekä pienryhmätyöskentelynä toteuttavista oppimistehtävistä, jotka tehdään, palautetaan ja arvioidaan verkossa. Kurssiarvosana perustuu opiskelijan sitoutumiseen ja aktiivisuuteen kurssin suorittamisen suhteen sekä palautettuihin oppimistehtäviin.

Tarkemmat tiedot päivitetään ennen opintojakson aloitusta.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole erillistä tenttiä, vaan suoritus tapahtuu oppimistehtävät tekemällä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija tietää ja tunnistaa ammattialan digitaalisen asioinnin palvelut sekä sosiaalisen median käyttömahdollisuudet sekä osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palvelujen käyttämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa käyttää ammattialan digitaalisia asiointipalveluja sekä osaa hyödyntää asiakastyössä digitaalisten palvelujen erilaisia sovellusmahdollisuuksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää ammattialan digitaalisia asiointipalveluja.