Siirry suoraan sisältöön

Lapsi- ja perhetyön menetelmätLaajuus (5 op)

Tunnus: K701SL46OJ

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee perhetyön työmuotoja ja taustateorioita
- osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhelähtöisiä työmenetelmiä
Sisältö:
- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät

Sisältö

- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä niukasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä monipuolisesti ja kriittisesti.

Ilmoittautumisaika

13.03.2023 - 13.09.2023

Ajoitus

14.09.2023 - 22.10.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

​Sosionomikoulutus

Toimipiste

Kosmos, Tietokatu 1, Kemi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Johanna Majala
Vastuuhenkilö

Johanna Majala

Opiskelijaryhmät
  • KA71S21S_1
    Sosionomikoulutus 1 (monimuoto-opiskelu) Kemi syksy 2021
  • KA71S21S_2
    Sosionomikoulutus 2 (monimuoto-opiskelu) Kemi syksy 2021

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee perhetyön työmuotoja ja taustateorioita
- osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhelähtöisiä työmenetelmiä
Sisältö:
- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät

Sisältö

- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät

Oppimateriaalit

Moodlen materiaalin hyödyntäminen sekä muu tunneilla suositeltu kirjallisuus sekä materiaali. Kirjana: Rönkkä & Rytkönen: Monisäikeinen perhetyö

Opetusmenetelmät

- Luennot, joissa 80% läsnäolovelvollisuus
- Työskentely Moodle-oppimisalustalla
- Oppimateriaaleihin sekä kirjallisuuteen perehtyminen
- Essee tyylinen tehtävä
- Tehtävät, harjoitukset ja esitykset

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä niukasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä monipuolisesti ja kriittisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Essee, oppimistehtävä ja oppimispäiväkirja arvioidaan hylätty-5.
Kurssin suorittaminen voi sisältää itsenäisiä tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty-täydennettävä.
Annetut tehtävät on on suoritettava hyväksytysti annetun aikataulun mukaisesti.
Läsnäolo luennoilla väh.80%, jotta kurssi tulee suoritettua.

Ilmoittautumisaika

13.03.2023 - 03.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 22.10.2023

Laajuus

5 op

T&K-osuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

​Sosionomikoulutus

Toimipiste

Kosmos, Tietokatu 1, Kemi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Johanna Majala
Opiskelijaryhmät
  • K71S21S
    Sosionomikoulutus (päiväopinnot) Kemi syksy 2021

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee perhetyön työmuotoja ja taustateorioita
- osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhelähtöisiä työmenetelmiä
Sisältö:
- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät

Sisältö

- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät

Oppimateriaalit

Moodlen materiaalin hyödyntäminen sekä muu tunneilla suositeltu kirjallisuus sekä materiaali.
Kirjana: Rönkkä & Rytkönen: Monisäikeinen perhetyö

Opetusmenetelmät

- Luennot, joissa 80% läsnäolovelvollisuus
- Työskentely Moodle-oppimisalustalla
- Oppimateriaaleihin sekä kirjallisuuteen perehtyminen
- Essee tyylinen tehtävä
- Tehtävät, harjoitukset ja esitykset
- Yhteistyö Tornion kaupungin kanssa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Yhteistyötä tehdään tehtävien ja toiminnan puitteissa Tornion kaupungin kanssa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä niukasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä monipuolisesti ja kriittisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Essee, oppimistehtävä ja oppimispäiväkirja arvioidaan hylätty-5.
Kurssin suorittaminen voi sisältää itsenäisiä tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty-täydennettävä.
Annetut tehtävät on on suoritettava hyväksytysti annetun aikataulun mukaisesti.
Läsnäolo luennoilla väh.80%, jotta kurssi tulee suoritettua.

Ilmoittautumisaika

03.10.2022 - 02.01.2023

Ajoitus

02.01.2023 - 12.03.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

​Sosionomikoulutus

Toimipiste

Kosmos, Tietokatu 1, Kemi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Johanna Majala
Vastuuhenkilö

Johanna Majala

Opiskelijaryhmät
  • KA71S21K
    Sosionomikoulutus (verkkototeutus) Kemi kevät 2021

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee perhetyön työmuotoja ja taustateorioita
- osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhelähtöisiä työmenetelmiä
Sisältö:
- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät

Sisältö

- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät

Oppimateriaalit

Moodlen materiaalin hyödyntäminen sekä muu tunneilla suositeltu kirjallisuus sekä materiaali.
Kirjana: Rönkkä & Rytkönen: Monisäikeinen perhetyö

Opetusmenetelmät

- Luennot AC, joissa 80% läsnäolovelvollisuus
- Työskentely Moodle-oppimisalustalla
- Oppimateriaaleihin sekä kirjallisuuteen perehtyminen
- Essee tyylinen tehtävä
- Tehtävät, harjoitukset ja esitykset

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä niukasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä monipuolisesti ja kriittisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Essee, oppimistehtävä ja oppimispäiväkirja arvioidaan hylätty-5.
Kurssin suorittaminen voi sisältää itsenäisiä tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty-täydennettävä.
Annetut tehtävät on on suoritettava hyväksytysti annetun aikataulun mukaisesti.
Läsnäolo luennoilla väh.80%, jotta kurssi tulee suoritettua.