Siirry suoraan sisältöön

Kehittämistoiminta työyhteisössäLaajuus (5 op)

Tunnus: R604ML41OJ

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.

Sisältö

Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.

Ilmoittautumisaika

11.03.2024 - 30.04.2024

Ajoitus

01.05.2024 - 15.12.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

1 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Opettaja
  • Merja Laajanen
Vastuuhenkilö

Merja Laajanen

Opiskelijaryhmät
  • R64M21S
    Metsätalousinsinöörikoulutus, Rovaniemi, syksy 2021

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.

Sisältö

Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet

Aika ja paikka

Rovaniemi, projektien esittely toukokuussa ja toteutus syksyllä 2024.

Opetusmenetelmät

Projektinhallinta ja suunnittelu ohjatusti.
Projektin toteutus valittavien opiskelijavastuuhenkilöiden ja ryhmän vastuulla mahdollisimman itsenäisesti.
Toteutetaan yhdessä Hankepohjainen aluekehitystyö- opintojakson kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Projektiopinnoissa toteutetaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja yhteistyössä metsäalan toimijoiden ja Lapin ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan kanssa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin perusteena on opintojakson arviointikriteereihin perustuva kokonaisuus, joka muodostuu projektin suunnittelusta ja toteutuksesta.
Arvioinnin kohteet:
Ryhmän tekemä projektisuunnitelma, projektin aikana toteutetut toimenpiteet, loppuraportointi sekä seminaariesitys. Arvioinnin tueksi toteutetaan itse- ja vertaisarviointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

1-2
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

3-4
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.

Ilmoittautumisaika

13.03.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 30.11.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Opettaja
  • Mikael Kukkonen
  • Merja Laajanen
Vastuuhenkilö

Merja Laajanen

Opiskelijaryhmät
  • RA64M20S
    Metsätalousinsinöörikoulutus (monimuotototeutus), Rovaniemi, syksy 2020

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.

Sisältö

Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan osittain etäopetusmenetelmiä hyödyntäen.
Ohjaustunnit järjestetään etänä alkaen klo 17.15.
Lisäksi opintojakso sisältää lähijakson Rovaniemellä sekä loppuseminaarin.

Opetusmenetelmät

Projektinhallinta ja suunnittelu ohjatusti.
Projektin toteutus valittavien opiskelijavastuuhenkilöiden ja ryhmän vastuulla mahdollisimman itsenäisesti.
Toteutetaan yhdessä Hankepohjainen aluekehitystyö- opintojakson kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Projektiopinnoissa toteutetaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja yhteistyössä metsäalan toimijoiden ja Lapin ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan kanssa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin perusteena itse- ja vertaisarviointi sekä kokonaisuus joka muodostuu projektin toteutuksesta, projektisuunnitelmasta, loppuraportista ja loppuseminaariesityksestä. 
Arvioinnin kohteet:
Ryhmän tekemä projektisuunnitelma, projektin aikana toteutetut toimenpiteet ja loppuraportointi. Arvioinnin tueksi toteutetaan itse- ja vertaisarviointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

1-2
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

3-4
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.

Ilmoittautumisaika

13.03.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 30.11.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Opettaja
  • Mikael Kukkonen
  • Merja Laajanen
Vastuuhenkilö

Merja Laajanen

Opiskelijaryhmät
  • R64M20S
    Metsätalousinsinöörikoulutus (päivätoteutus), Rovaniemi, syksy 2020

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.

Sisältö

Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet

Aika ja paikka

Rovaniemi, syksy 2023

Opetusmenetelmät

Projektinhallinta ja suunnittelu ohjatusti.
Projektin toteutus valittavien opiskelijavastuuhenkilöiden ja ryhmän vastuulla mahdollisimman itsenäisesti.
Toteutetaan yhdessä Hankepohjainen aluekehitystyö- opintojakson kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Projektiopinnoissa toteutetaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja yhteistyössä metsäalan toimijoiden ja Lapin ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan kanssa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin perusteena itse- ja vertaisarviointi sekä kokonaisuus joka muodostuu projektin toteutuksesta, projektisuunnitelmasta, loppuraportista ja loppuseminaariesityksestä. 
Arvioinnin kohteet:
Ryhmän tekemä projektisuunnitelma, projektin aikana toteutetut toimenpiteet ja loppuraportointi. Arvioinnin tueksi toteutetaan itse- ja vertaisarviointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

1-2
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

3-4
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.

Ilmoittautumisaika

14.03.2022 - 31.07.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 50

Opettaja
  • Kalle Santala
Vastuuhenkilö

Mikael Kukkonen

Opiskelijaryhmät
  • R64M19S
    Metsätalouden koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.

Sisältö

Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet

Aika ja paikka

Syksy 2022

Opetusmenetelmät

Projektinhallinta ja suunnittelu ohjatusti.
Projektin toteutus valittavien opiskelijavastuuhenkilöiden ja ryhmän vastuulla mahdollisimman itsenäisesti.
Toteutetaan yhdessä Hankepohjainen aluekehitystyö- opintojakson (5op) kanssa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin perusteena itse- ja vertaisarviointi sekä kokonaisuus joka muodostuu projektin toteutuksesta, projektisuunnitelmasta, loppuraportista ja loppuseminaariesityksestä. 
Arvioinnin kohteet:
Ryhmän tekemä projektisuunnitelma, projektin aikana toteutetut toimenpiteet ja loppuraportointi. Arvioinnin tueksi toteutetaan itse- ja vertaisarviointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

1-2
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

3-4
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.

Ilmoittautumisaika

14.03.2022 - 31.07.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 50

Opettaja
  • Kalle Santala
Vastuuhenkilö

Anne Saloniemi

Opiskelijaryhmät
  • RA64M19S
    Metsätalouden koulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi syksy 2019

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.

Sisältö

Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet

Aika ja paikka

Syksy 2022

Opetusmenetelmät

Projektinhallinta ja suunnittelu ohjatusti.
Projektin toteutus valittavien opiskelijavastuuhenkilöiden ja ryhmän vastuulla mahdollisimman itsenäisesti.
Toteutetaan yhdessä Hankepohjainen aluekehitystyö- opintojakson (5op) kanssa.

Lisätietoja opiskelijoille

Avoimen amkin paikat: max 5 paikkaa

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa vastuutetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

3-4
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa vastuutetut tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa osoitetut tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.