Siirry suoraan sisältöön

English for Forestry EngineersLaajuus (5 op)

Tunnus: R604ML100

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Vastuuhenkilö

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- Osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti englanniksi metsäalan sanastoa hyödyntäen
- Osaa laatia työnhakuun liittyviä dokumentteja ja selviytyy suullisesta työpaikkahaastattelusta.

Sisältö

Englanninkielinen suullinen ja kirjallinen viestintä
Metsäalan englanninkielinen sanasto

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1
Opiskelija tuntee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.

2
Opiskelija tuntee ja hallitsee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.

4
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä ja tuntee vaativampaakin alakohtaista termistöä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Opiskelija ymmärtää ja käyttää metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödyntää englanninkielistä ammattikirjallisuutta.

Ilmoittautumisaika

11.03.2024 - 20.10.2024

Ajoitus

21.10.2024 - 15.12.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 50

Tutkinto-ohjelma
  • Metsätalouden koulutus
Opettaja
  • Ulla Lajunen-Tuokko
Vastuuhenkilö

Ulla Lajunen-Tuokko

Opiskelijaryhmät
  • RA64M23K
    Metsätalousinsinöörikoulutus (monimuoto-opinnot), Rovaniemi, kevät 2023

Tavoitteet

Opiskelija
- Osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti englanniksi metsäalan sanastoa hyödyntäen
- Osaa laatia työnhakuun liittyviä dokumentteja ja selviytyy suullisesta työpaikkahaastattelusta.

Sisältö

Englanninkielinen suullinen ja kirjallinen viestintä
Metsäalan englanninkielinen sanasto

Aika ja paikka

Syksy 2024

Oppimateriaalit

Opettajan laatima opetusmateriaali Moodlessa

Opetusmenetelmät

Etäopetus Zoom, lähiopetus

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti kontaktissa tai EXAMissa, aikataulu sovitaan opintojakson alussa.

1 tentti, 2 hylätyn tentin uusinmahdollisuutta

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1
Opiskelija tuntee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.

2
Opiskelija tuntee ja hallitsee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.

4
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä ja tuntee vaativampaakin alakohtaista termistöä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Opiskelija ymmärtää ja käyttää metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödyntää englanninkielistä ammattikirjallisuutta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 0-5
kirjallinen tentti, arviointi 0-5
suullinen näyttö: yksilötehtävä;video CV, arviointi 0-5. Ryhmätehtävä suullinen esitelmä, arviointi 0-5
kirjallinen tehtävä, kuunteluharjoituksia, arviointi hyv/hyl
aktiivinen osallistuminen opetukseen

Tehtävät integroidaan ammattiaineisiin. Opiskelijat suorittavat tehtävät itsenäisesti tai ryhmissä.
Englannin opintojakson arviointi: hylätty-K5
hylätty: opiskelija ei saavuta T1 tasoa
tyydyttävä1
tunnet joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
tyydyttävä2
tunnet ja hallitset joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.
hyvä3
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
hyvä4
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä ja tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
kiitettävä5
ymmärrät ja käytät metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödynnät englanninkielistä ammattikirjallisuutta

Hylätty (0)

Opiskelija ei osallistu opetukseen.
Opiskelija ei suorita kirjallista tenttiä hyväksytysti
Opiskelija ei suorita suullista näyttöä hyväksytysti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tuntee oman alansa keskeisiä termejä , käyttää metsäalan termejä tyydyttävästi ja selviytyy ymmärrettävästi suullisissa ja kirjallisissa oman alansa viestintätilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää oman alansa ammattisanastoa melko sujuvasti ja selviytyy vaativimmista ammattialansa suullisista ja kirjallisista viestintätilanteista

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijalla on erittäin hyvä ja laaja ammattisanaston osaaminen ja hän selviytyy erinomaisesti oman alansa suullisissa ja kirjallissa viestintätilanteista. Opiskelija osaa myös hyödyntää oman alansa englanninkielistä ammattikirjallisuutta.

Ilmoittautumisaika

13.03.2023 - 01.10.2023

Ajoitus

02.10.2023 - 17.12.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

4 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 50

Tutkinto-ohjelma
  • Metsätalouden koulutus
Opettaja
  • Ulla Lajunen-Tuokko
Vastuuhenkilö

Ulla Lajunen-Tuokko

Opiskelijaryhmät
  • RA64M22K
    Metsätalousinsinöörikoulutus (monimuoto-opinnot), Rovaniemi, kevät 2022

Tavoitteet

Opiskelija
- Osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti englanniksi metsäalan sanastoa hyödyntäen
- Osaa laatia työnhakuun liittyviä dokumentteja ja selviytyy suullisesta työpaikkahaastattelusta.

Sisältö

Englanninkielinen suullinen ja kirjallinen viestintä
Metsäalan englanninkielinen sanasto

Aika ja paikka

Syksy 2023

Opetusmenetelmät

Etäopetus Zoom, lähiopetus

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1
Opiskelija tuntee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.

2
Opiskelija tuntee ja hallitsee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.

4
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä ja tuntee vaativampaakin alakohtaista termistöä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Opiskelija ymmärtää ja käyttää metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödyntää englanninkielistä ammattikirjallisuutta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 0-5
kirjallinen tentti, arviointi 0-5
suullinen näyttö: yksilötehtävä;video CV, arviointi 0-5. Ryhmätehtävä suullinen esitelmä, arviointi 0-5
kirjallinen tehtävä, kuunteluharjoituksia, arviointi hyv/hyl
aktiivinen osallistuminen opetukseen

Tehtävät integroidaan ammattiaineisiin. Opiskelijat suorittavat tehtävät itsenäisesti tai ryhmissä.
Englannin opintojakson arviointi: hylätty-K5
hylätty: opiskelija ei saavuta T1 tasoa
tyydyttävä1
tunnet joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
tyydyttävä2
tunnet ja hallitset joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.
hyvä3
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
hyvä4
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä ja tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
kiitettävä5
ymmärrät ja käytät metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödynnät englanninkielistä ammattikirjallisuutta

Hylätty (0)

Opiskelija ei osallistu opetukseen.
Opiskelija ei suorita kirjallista tenttiä hyväksytysti
Opiskelija ei suorita suullista näyttöä hyväksytysti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tuntee oman alansa keskeisiä termejä , käyttää metsäalan termejä tyydyttävästi ja selviytyy ymmärrettävästi suullisissa ja kirjallisissa oman alansa viestintätilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää oman alansa ammattisanastoa melko sujuvasti ja selviytyy vaativimmista ammattialansa suullisista ja kirjallisista viestintätilanteista

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijalla on erittäin hyvä ja laaja ammattisanaston osaaminen ja hän selviytyy erinomaisesti oman alansa suullisissa ja kirjallissa viestintätilanteista. Opiskelija osaa myös hyödyntää oman alansa englanninkielistä ammattikirjallisuutta.

Ilmoittautumisaika

14.03.2022 - 26.09.2022

Ajoitus

03.10.2022 - 30.11.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

4 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 50

Tutkinto-ohjelma
  • Metsätalouden koulutus
Opettaja
  • Ulla Lajunen-Tuokko
Vastuuhenkilö

Ulla Lajunen-Tuokko

Opiskelijaryhmät
  • RA64M21K
    Metsätalousinsinöörikoulutus, Rovaniemi, kevät 2021

Tavoitteet

Opiskelija
- Osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti englanniksi metsäalan sanastoa hyödyntäen
- Osaa laatia työnhakuun liittyviä dokumentteja ja selviytyy suullisesta työpaikkahaastattelusta.

Sisältö

Englanninkielinen suullinen ja kirjallinen viestintä
Metsäalan englanninkielinen sanasto

Aika ja paikka

Syksy 2022

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1
Opiskelija tuntee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.

2
Opiskelija tuntee ja hallitsee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.

4
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä ja tuntee vaativampaakin alakohtaista termistöä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Opiskelija ymmärtää ja käyttää metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödyntää englanninkielistä ammattikirjallisuutta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Suomeksi
Arviointi 0-5
Arviointimenetelmät:
kirjallinen tentti, arviointi 0-5
suullinen näyttö: yksilötehtävä;video CV, arviointi 0-5. Ryhmätehtävä suullinen esitelmä, arviointi 0-5
kirjallinen tehtävä, kuunteluharjoituksia, arviointi hyv/hyl
aktiivinen osallistuminen opetukseen

Tehtävät integroidaan ammattiaineisiin. Opiskelijat suorittavat tehtävät itsenäisesti tai ryhmissä.
Englannin opintojakson arviointi: hylätty-K5
hylätty: opiskelija ei saavuta T1 tasoa
tyydyttävä1
tunnet joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
tyydyttävä2
tunnet ja hallitset joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.
hyvä3
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
hyvä4
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä ja tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
kiitettävä5
ymmärrät ja käytät metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödynnät englanninkielistä ammattikirjallisuutta

Hylätty (0)

Opiskelija ei osallistu opetukseen.
Opiskelija ei suorita kirjallista tenttiä hyväksytysti
Opiskelija ei suorita suullista näyttöä hyväksytysti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tuntee oman alansa keskeisiä termejä , käyttää metsäalan termejä tyydyttävästi ja selviytyy ymmärrettävästi suullisissa ja kirjallisissa oman alansa viestintätilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää oman alansa ammattisanastoa melko sujuvasti ja selviytyy vaativimmista ammattialansa suullisista ja kirjallisista viestintätilanteista

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijalla on erittäin hyvä ja laaja ammattisanaston osaaminen ja hän selviytyy erinomaisesti oman alansa suullisissa ja kirjallissa viestintätilanteista. Opiskelija osaa myös hyödyntää oman alansa englanninkielistä ammattikirjallisuutta.