Siirry suoraan sisältöön

Energiatalous ja -tehokkuusLaajuus (5 op)

Tunnus: R501RL193

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää perustiedot energiataloudesta ja -tehokkuudesta. Opiskelija hallitsee energiatalouteen ja -tehokkuuteen liittyvät käsitteet. Opiskelija tuntee energia-alan katselmuksien periaatteet. Opiskelija osaa laatia viranomaisten edellyttämiä raportteja.

Sisältö

Energiatalous, energiatehokkuus. kiinteistöjen energiakatselmus, suuren yrityksen energiakatselmus ja uusiutuvan energian kuntakatselmus. 

Energiakartoitus.  Takaisin maksuajat, eri energiamuotojen kannattavuustarkastelu.  Raportit. 

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa selittää energiatalouteen ja -tehokkuuteen liittyvät käsitteet ja niiden merkitykset pääpiirteittäin. Opiskelija osaa selittää energia-alaan liittyvien katselmusten etenemisen pääpiirteittäin. Opiskelija osaa laatia erilaisia energia-alaan liittyvien katselmusten raportteja osittain itsenäisesti. Opiskelija osaa laskea takaisinmaksuaikoja ja kannattavuustarkasteluja eri energiamuodoille osittain itsenäisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa selittää energiatalouteen ja -tehokkuuteen liittyvät käsitteet ja niiden merkitykset. Opiskelija osaa selittää energia-alaan liittyvien katselmusten etenemisen. Opiskelija osaa laatia erilaisia energia-alaan liittyvien katselmusten raportteja itsenäisesti. Opiskelija osaa laskea takaisinmaksuaikoja ja kannattavuustarkasteluja eri energiamuodoille itsenäisesti. Kirjallisissa tuotoksissa opiskelija käyttää perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää energiatalouteen ja -tehokkuuteen liittyvät käsitteet ja niiden merkitykset. Opiskelija osaa selittää energia-alaan liittyvien katselmusten etenemisen. Opiskelija osaa laatia erilaisia energia-alaan liittyvien katselmusten raportteja itsenäisesti. Opiskelija osaa laskea takaisinmaksuaikoja ja kannattavuustarkasteluja eri energiamuodoille itsenäisesti. Kirjallisissa tuotoksissa opiskelija käyttää perustelevaa ja arvioivaa, virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Tehtävien suorittamisessa opiskelijan ajankäyttö on suunnitelmallista.