Siirry suoraan sisältöön

Kartan tuottaminen -projektiLaajuus (5 op)

Tunnus: R501ML24OJ

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Projektiopintojen yleisinä tavoitteina ovat, että opiskelija tuntee/soveltaa perusasioita ihmisten, osaamisen ja projektien johtamisesta ja oppii projektityöskentelyn menettelytavat käytännön projektin avulla.
Kartan tuottaminen -projektin tarkoitus on, että opiskelija vahvistaa kartan tuottamisen ammattiosaamistaan käytännön projektityön kautta, jonkaaiheena on kartan tuottaminen annetulta alueelta. Projekti on lukukauden kestävä opintojakso, johon integroidaan kyseisen lukukauden muita opintojaksoja.
Projektiviestinnän teemantavoitteena on, että opiskelija osaa projektiviestinnän vaiheet, roolit ja foorumit sekä osaa kuvailevan tason raportoinnin tuottaessaan projektiin kuuluvia dokumentteja.
Projektiin sisältyyluentotyyppistä projektitoiminnan menettelytapoihin, suomen kieleen ja viestintään sekä työturvallisuuteen liittyvää opetusta.
Integroitavat opintojaksot:
- Maanmittausalan sovellusohjelmat
- Paikkatiedot ja kartat
- Kartoitusmittaukset
Opintojakson teemat ovat:
- Projektitoiminta
- Suomen kieli ja viestintä: Projektiviestinnän perusteet
- Työturvallisuus: Työturvallisuus- ja tieturva 1 -kortit

Sisältö

Tehtävänanto ja materiaalit Moodlessa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1)
Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2)
Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4)
Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.

Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 10.01.2022

Ajoitus

17.01.2022 - 30.04.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 60

Tutkinto-ohjelma
  • Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
  • Anna-Sofia Konttaniemi
  • Timo Karppinen
  • Virpi Peitso
Vastuuhenkilö

Timo Karppinen

Ajoitusryhmät
  • Harjoitusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitusryhmä 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Opiskelijaryhmät
  • R51M21S
    Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka (päiväopinnot), Rovaniemi, syksy 2021
Koulutusryhmat
  • Harjoitusryhmä 1
  • Harjoitusryhmä 2

Tavoitteet

Projektiopintojen yleisinä tavoitteina ovat, että opiskelija tuntee/soveltaa perusasioita ihmisten, osaamisen ja projektien johtamisesta ja oppii projektityöskentelyn menettelytavat käytännön projektin avulla.
Kartan tuottaminen -projektin tarkoitus on, että opiskelija vahvistaa kartan tuottamisen ammattiosaamistaan käytännön projektityön kautta, jonkaaiheena on kartan tuottaminen annetulta alueelta. Projekti on lukukauden kestävä opintojakso, johon integroidaan kyseisen lukukauden muita opintojaksoja.
Projektiviestinnän teemantavoitteena on, että opiskelija osaa projektiviestinnän vaiheet, roolit ja foorumit sekä osaa kuvailevan tason raportoinnin tuottaessaan projektiin kuuluvia dokumentteja.
Projektiin sisältyyluentotyyppistä projektitoiminnan menettelytapoihin, suomen kieleen ja viestintään sekä työturvallisuuteen liittyvää opetusta.
Integroitavat opintojaksot:
- Maanmittausalan sovellusohjelmat
- Paikkatiedot ja kartat
- Kartoitusmittaukset
Opintojakson teemat ovat:
- Projektitoiminta
- Suomen kieli ja viestintä: Projektiviestinnän perusteet
- Työturvallisuus: Työturvallisuus- ja tieturva 1 -kortit

Sisältö

Tehtävänanto ja materiaalit Moodlessa

Aika ja paikka

01.01.2022-20.5.2022. Rovaniemi, Rantavitikka.

Oppimateriaalit

Moodlessa ja luennoilla jaettava materiaali.

Opetusmenetelmät

Projektisuunnitelma, viikoittaista raportointia, palavereita, selvityksiä, maastotöitä, aineiston muokkaamista eri ohjelmistoilla, seminaareja, ohjausta, tuotos, loppuraportti, seminaariesitys
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joka yksilö tai ryhmä ohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla harjoitusten edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka ja opiskelijoiden koti tai muu vastaava tila.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1)
Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2)
Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4)
Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Projektisuunnitelma (arvioidaan hyväksytty/hylätty)
Projektiraportti arvioidaan asteikolla 0-5.
Seminaariesitelmä arvioidaan asteikolla 0-5.
Käytänteiden noudattaminen, aikataulussa pysyminen
Tuotos ja sen laatu, Itsearviointi ja vertaisarviointi
Arviointikriteerit:
Tyydyttävä (1) Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2) Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.
Hyvä (3) Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4) Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.
Kiitettävä (5) Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista

Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 03.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 31.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 60

Tutkinto-ohjelma
  • Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
  • Anna-Sofia Konttaniemi
  • Timo Karppinen
  • Virpi Peitso
Vastuuhenkilö

Timo Karppinen

Ajoitusryhmät
  • Harjoitusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitusryhmä 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Opiskelijaryhmät
  • RA51M21S
    Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka (monimuoto-opinnot), Rovaniemi, syksy 2021
Koulutusryhmat
  • Harjoitusryhmä 1
  • Harjoitusryhmä 2

Tavoitteet

Projektiopintojen yleisinä tavoitteina ovat, että opiskelija tuntee/soveltaa perusasioita ihmisten, osaamisen ja projektien johtamisesta ja oppii projektityöskentelyn menettelytavat käytännön projektin avulla.
Kartan tuottaminen -projektin tarkoitus on, että opiskelija vahvistaa kartan tuottamisen ammattiosaamistaan käytännön projektityön kautta, jonkaaiheena on kartan tuottaminen annetulta alueelta. Projekti on lukukauden kestävä opintojakso, johon integroidaan kyseisen lukukauden muita opintojaksoja.
Projektiviestinnän teemantavoitteena on, että opiskelija osaa projektiviestinnän vaiheet, roolit ja foorumit sekä osaa kuvailevan tason raportoinnin tuottaessaan projektiin kuuluvia dokumentteja.
Projektiin sisältyyluentotyyppistä projektitoiminnan menettelytapoihin, suomen kieleen ja viestintään sekä työturvallisuuteen liittyvää opetusta.
Integroitavat opintojaksot:
- Maanmittausalan sovellusohjelmat
- Paikkatiedot ja kartat
- Kartoitusmittaukset
Opintojakson teemat ovat:
- Projektitoiminta
- Suomen kieli ja viestintä: Projektiviestinnän perusteet
- Työturvallisuus: Työturvallisuus- ja tieturva 1 -kortit

Sisältö

Tehtävänanto ja materiaalit Moodlessa

Aika ja paikka

01.01.2022-20.5.2022. Rovaniemi, Rantavitikka.

Oppimateriaalit

Moodlessa ja luennoilla jaettava materiaali.

Opetusmenetelmät

Projektisuunnitelma, viikoittaista raportointia, palavereita, selvityksiä, maastotöitä, aineiston muokkaamista eri ohjelmistoilla, seminaareja, ohjausta, tuotos, loppuraportti, seminaariesitys
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joka yksilö tai ryhmä ohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla harjoitusten edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka ja opiskelijoiden koti tai muu vastaava tila.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1)
Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2)
Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4)
Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Projektisuunnitelma (arvioidaan hyväksytty/hylätty)
Projektiraportti arvioidaan asteikolla 0-5.
Seminaariesitelmä arvioidaan asteikolla 0-5.
Käytänteiden noudattaminen, aikataulussa pysyminen
Tuotos ja sen laatu, Itsearviointi ja vertaisarviointi
Arviointikriteerit:
Tyydyttävä (1) Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2) Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.
Hyvä (3) Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4) Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.
Kiitettävä (5) Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista