Kartoitus- ja suunnitteluhankkeetLaajuus (5 op)
Tunnus: R501ML37OJ
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tietää kartoitus -ja infrahankkeilla sovellettavat alakohtaiset ohjeet ja määräykset, sekä mittaajan työtehtävät kartoitus- ja infrahankkeilla. Opiskelija osaa suunnitella kartoitushankkeen.
Opintojakson teemat ovat:
- Kartoitushankkeen vaiheet
- Konsultin valinta
- Kilpailutus julkisissa hankinnoissa
- Kaavan pohjakartan laatimisen periaatteet
- Työsuunnitelman laatiminen ja tarkastaminen
- Mittaajan työtehtävät infrahankkeilla
Sisältö
Tieto puuttuu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 15.09.2023
Ajoitus
01.09.2023 - 31.12.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
- Timo Karppinen
Vastuuhenkilö
Timo Karppinen
Opiskelijaryhmät
-
R51M21SInsinöörikoulutus, maanmittaustekniikka (päiväopinnot), Rovaniemi, syksy 2021
Tavoitteet
Opiskelija tietää kartoitus -ja infrahankkeilla sovellettavat alakohtaiset ohjeet ja määräykset, sekä mittaajan työtehtävät kartoitus- ja infrahankkeilla. Opiskelija osaa suunnitella kartoitushankkeen.
Opintojakson teemat ovat:
- Kartoitushankkeen vaiheet
- Konsultin valinta
- Kilpailutus julkisissa hankinnoissa
- Kaavan pohjakartan laatimisen periaatteet
- Työsuunnitelman laatiminen ja tarkastaminen
- Mittaajan työtehtävät infrahankkeilla
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
01.9.2023-30.11.2023. Rovaniemi, Rantavitikka
Oppimateriaalit
Moodlessa ja oppitunneilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Harjoitukset ja ryhmätyöt, sekä näitä tukevat luennot.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joka yksilö tai ryhmä ohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla harjoitusten edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka ja opiskelijoiden koti tai muu vastaava tila.
Sisällön jaksotus
Teemat:
Kartoitushankkeissa sovellettavat alakohtaiset ohjeet ja määräykset
Kartoitushankkeen vaiheet ja eteneminen
Konsultin valinta ja kilpailutus julkisissa hankinnoissa
Kaavan pohjakartan laatimisen periaatteet
Mittausten dokumentointi ja tarkastaminen
Työsuunnitelman laatiminen ja tarkastaminen
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään harjoitustehtävien perusteella. Pisteet kustakin tehtävästä (0-5). Palautettavana ja arvioitavana tuotoksena oppimispäiväkirja, johon raportoinnit harjoitustehtävistä on sisällytettävä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Hallitsee kognitiiviset, sekä käytännön perustaidot, joita vaaditaan kartoitushankkeilla rutiininomaisten ongelmien ratkaisemiseksi käyttäen opintojakson teemoihin liittyviä yksinkertaisia sääntöjä ja työkaluja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hallitsee kartoitushankkeilla tarvittavat tiedot
Hallitsee tarvittavat kognitiiviset ja käytännön taidot, joita vaaditaan kartoitushankkeilla toimimiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi käyttäen opintojakson teemoihin liittyviä sääntöjä ja työkaluja.
Osaa mukauttaa omaa toimintaansa ongelmanratkaisun yhteydessä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Omaa edistyneet tiedot mittaajan tehtävistä kartoitushankkeilla, joihin liittyy teorioiden ja periaatteiden kriittinen ymmärtäminen.
Hallitsee laaja-alaiset kognitiiviset ja käytännön taidot kartoitushankkeilla toimimisesta, joita vaaditaan luovien ratkaisujen tuottamiseksi opintojakson tehtävien ratkaisemiseksi.
Kykenee tarkastelemaan ja kehittämään omaa ja muiden suorituksia.
Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 15.09.2023
Ajoitus
01.09.2023 - 31.12.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
- Timo Karppinen
Vastuuhenkilö
Timo Karppinen
Opiskelijaryhmät
-
RA51M21SInsinöörikoulutus, maanmittaustekniikka (monimuoto-opinnot), Rovaniemi, syksy 2021
Tavoitteet
Opiskelija tietää kartoitus -ja infrahankkeilla sovellettavat alakohtaiset ohjeet ja määräykset, sekä mittaajan työtehtävät kartoitus- ja infrahankkeilla. Opiskelija osaa suunnitella kartoitushankkeen.
Opintojakson teemat ovat:
- Kartoitushankkeen vaiheet
- Konsultin valinta
- Kilpailutus julkisissa hankinnoissa
- Kaavan pohjakartan laatimisen periaatteet
- Työsuunnitelman laatiminen ja tarkastaminen
- Mittaajan työtehtävät infrahankkeilla
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
01.9.2023-30.11.2023. Rovaniemi, Rantavitikka
Oppimateriaalit
Moodlessa ja oppitunneilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Harjoitukset ja ryhmätyöt, sekä näitä tukevat luennot.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joka yksilö tai ryhmä ohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla harjoitusten edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka ja opiskelijoiden koti tai muu vastaava tila.
Sisällön jaksotus
Teemat:
Kartoitushankkeissa sovellettavat alakohtaiset ohjeet ja määräykset
Kartoitushankkeen vaiheet ja eteneminen
Konsultin valinta ja kilpailutus julkisissa hankinnoissa
Kaavan pohjakartan laatimisen periaatteet
Mittausten dokumentointi ja tarkastaminen
Työsuunnitelman laatiminen ja tarkastaminen
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään harjoitustehtävien perusteella. Pisteet kustakin tehtävästä (0-5). Palautettavana ja arvioitavana tuotoksena oppimispäiväkirja, johon raportoinnit harjoitustehtävistä on sisällytettävä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Hallitsee kognitiiviset, sekä käytännön perustaidot, joita vaaditaan kartoitushankkeilla rutiininomaisten ongelmien ratkaisemiseksi käyttäen opintojakson teemoihin liittyviä yksinkertaisia sääntöjä ja työkaluja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hallitsee kartoitushankkeilla tarvittavat tiedot
Hallitsee tarvittavat kognitiiviset ja käytännön taidot, joita vaaditaan kartoitushankkeilla toimimiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi käyttäen opintojakson teemoihin liittyviä sääntöjä ja työkaluja.
Osaa mukauttaa omaa toimintaansa ongelmanratkaisun yhteydessä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Omaa edistyneet tiedot mittaajan tehtävistä kartoitushankkeilla, joihin liittyy teorioiden ja periaatteiden kriittinen ymmärtäminen.
Hallitsee laaja-alaiset kognitiiviset ja käytännön taidot kartoitushankkeilla toimimisesta, joita vaaditaan luovien ratkaisujen tuottamiseksi opintojakson tehtävien ratkaisemiseksi.
Kykenee tarkastelemaan ja kehittämään omaa ja muiden suorituksia.
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 16.09.2022
Ajoitus
12.09.2022 - 30.11.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
- Markus Enbuska
- Timo Karppinen
Vastuuhenkilö
Timo Karppinen
Opiskelijaryhmät
-
R51M20SInsinöörikoulutus, maanmittaustekniikka (päivätoteutus), Rovaniemi, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija tietää kartoitus -ja infrahankkeilla sovellettavat alakohtaiset ohjeet ja määräykset, sekä mittaajan työtehtävät kartoitus- ja infrahankkeilla. Opiskelija osaa suunnitella kartoitushankkeen.
Opintojakson teemat ovat:
- Kartoitushankkeen vaiheet
- Konsultin valinta
- Kilpailutus julkisissa hankinnoissa
- Kaavan pohjakartan laatimisen periaatteet
- Työsuunnitelman laatiminen ja tarkastaminen
- Mittaajan työtehtävät infrahankkeilla
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
01.8.2021-31.12.2021. Rovaniemi, Rantavitikka
Oppimateriaalit
Moodlessa ja oppitunneilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Harjoitukset ja ryhmätyöt, sekä näitä tukevat luennot.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joka yksilö tai ryhmä ohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla harjoitusten edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka ja opiskelijoiden koti tai muu vastaava tila.
Sisällön jaksotus
Teemat:
Kartoitushankkeissa sovellettavat alakohtaiset ohjeet ja määräykset
Kartoitushankkeen vaiheet ja eteneminen
Konsultin valinta ja kilpailutus julkisissa hankinnoissa
Kaavan pohjakartan laatimisen periaatteet. Mittausten dokumentointi ja tarkastaminen
Työsuunnitelman laatiminen ja tarkastaminen.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään harjoitustehtävien perusteella. Pisteet kustakin tehtävästä (0-5). Palautettavana ja arvioitavana tuotoksena oppimispäiväkirja, johon raportoinnit harjoitustehtävistä on sisällytettävä.
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 16.09.2022
Ajoitus
12.09.2022 - 16.12.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
- Markus Enbuska
Vastuuhenkilö
Timo Karppinen
Opiskelijaryhmät
-
RA51M20SInsinöörikoulutus, maanmittaustekniikka, (monimuotototeutus), Rovaniemi, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija tietää kartoitus -ja infrahankkeilla sovellettavat alakohtaiset ohjeet ja määräykset, sekä mittaajan työtehtävät kartoitus- ja infrahankkeilla. Opiskelija osaa suunnitella kartoitushankkeen.
Opintojakson teemat ovat:
- Kartoitushankkeen vaiheet
- Konsultin valinta
- Kilpailutus julkisissa hankinnoissa
- Kaavan pohjakartan laatimisen periaatteet
- Työsuunnitelman laatiminen ja tarkastaminen
- Mittaajan työtehtävät infrahankkeilla
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
01.8.2022-31.12.2022. Rovaniemi, Rantavitikka
Oppimateriaalit
Moodlessa ja oppitunneilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Harjoitukset ja ryhmätyöt, sekä näitä tukevat luennot.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joka yksilö tai ryhmä ohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla harjoitusten edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka ja opiskelijoiden koti tai muu vastaava tila.
Sisällön jaksotus
Teemat:
Kartoitushankkeissa sovellettavat alakohtaiset ohjeet ja määräykset
Kartoitushankkeen vaiheet ja eteneminen
Konsultin valinta ja kilpailutus julkisissa hankinnoissa
Kaavan pohjakartan laatimisen periaatteet. Mittausten dokumentointi ja tarkastaminen
Työsuunnitelman laatiminen ja tarkastaminen ilmakuvaushankkeilla
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään harjoitustehtävien perusteella. Pisteet kustakin tehtävästä (0-5). Palautettavana ja arvioitavana tuotoksena oppimispäiväkirja, johon raportoinnit harjoitustehtävistä on sisällytettävä.