Rakentaminen ja infrasuunnitteluLaajuus (5 op)
Tunnus: R501ML30OJ
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee talon- ja infrarakentamisen yleiset periaatteet, peruskäsitteet ja rakentamisen kustannusten muodostumisen periaatteet ja suuruusluokan. Opiskelija tuntee maalajien geotekniset ominaisuudet ja maaperätutkimusmenetelmät. Opiskelija osaa arvioida rakennuspaikan rakennettavuuden. Opiskelija osaa kunnallistekniikan ja tien suunnittelun ja rakentamisen perusteet tietomallipohjaisessa rakentamisessa. Opiskelija osaa tulkita erilaisia rakennussuunnitelmia ja -piirustuksia.
Teemat
- Talon- ja infrarakentamisen yleiset periaatteet
- Tietomallipohjainen infrarakentaminen
- Rakentamisen suunnitelmat ja asiakirjat
Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin
Sisältö
Projektityö, jossa rakentamiseen liittyvät osiot. Määritellään tarkemmin tehtävänannossa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.