Kartan tuottaminen -projektiLaajuus (5 op)
Tunnus: R501ML24OJ
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Projektiopintojen yleisinä tavoitteina ovat, että opiskelija tuntee/soveltaa perusasioita ihmisten, osaamisen ja projektien johtamisesta ja oppii projektityöskentelyn menettelytavat käytännön projektin avulla.
Kartan tuottaminen -projektin tarkoitus on, että opiskelija vahvistaa kartan tuottamisen ammattiosaamistaan käytännön projektityön kautta, jonkaaiheena on kartan tuottaminen annetulta alueelta. Projekti on lukukauden kestävä opintojakso, johon integroidaan kyseisen lukukauden muita opintojaksoja.
Projektiviestinnän teemantavoitteena on, että opiskelija osaa projektiviestinnän vaiheet, roolit ja foorumit sekä osaa kuvailevan tason raportoinnin tuottaessaan projektiin kuuluvia dokumentteja.
Projektiin sisältyyluentotyyppistä projektitoiminnan menettelytapoihin, suomen kieleen ja viestintään sekä työturvallisuuteen liittyvää opetusta.
Integroitavat opintojaksot:
- Maanmittausalan sovellusohjelmat
- Paikkatiedot ja kartat
- Kartoitusmittaukset
Opintojakson teemat ovat:
- Projektitoiminta
- Suomen kieli ja viestintä: Projektiviestinnän perusteet
- Työturvallisuus: Työturvallisuus- ja tieturva 1 -kortit
Sisältö
Tehtävänanto ja materiaalit Moodlessa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2)
Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4)
Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 10.01.2022
Ajoitus
17.01.2022 - 30.04.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
- Anna-Sofia Konttaniemi
- Timo Karppinen
- Virpi Peitso
Vastuuhenkilö
Timo Karppinen
Ajoitusryhmät
- Harjoitusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Harjoitusryhmä 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Opiskelijaryhmät
-
R51M21SInsinöörikoulutus, maanmittaustekniikka (päiväopinnot), Rovaniemi, syksy 2021
Koulutusryhmat
- Harjoitusryhmä 1
- Harjoitusryhmä 2
Tavoitteet
Projektiopintojen yleisinä tavoitteina ovat, että opiskelija tuntee/soveltaa perusasioita ihmisten, osaamisen ja projektien johtamisesta ja oppii projektityöskentelyn menettelytavat käytännön projektin avulla.
Kartan tuottaminen -projektin tarkoitus on, että opiskelija vahvistaa kartan tuottamisen ammattiosaamistaan käytännön projektityön kautta, jonkaaiheena on kartan tuottaminen annetulta alueelta. Projekti on lukukauden kestävä opintojakso, johon integroidaan kyseisen lukukauden muita opintojaksoja.
Projektiviestinnän teemantavoitteena on, että opiskelija osaa projektiviestinnän vaiheet, roolit ja foorumit sekä osaa kuvailevan tason raportoinnin tuottaessaan projektiin kuuluvia dokumentteja.
Projektiin sisältyyluentotyyppistä projektitoiminnan menettelytapoihin, suomen kieleen ja viestintään sekä työturvallisuuteen liittyvää opetusta.
Integroitavat opintojaksot:
- Maanmittausalan sovellusohjelmat
- Paikkatiedot ja kartat
- Kartoitusmittaukset
Opintojakson teemat ovat:
- Projektitoiminta
- Suomen kieli ja viestintä: Projektiviestinnän perusteet
- Työturvallisuus: Työturvallisuus- ja tieturva 1 -kortit
Sisältö
Tehtävänanto ja materiaalit Moodlessa
Aika ja paikka
01.01.2022-20.5.2022. Rovaniemi, Rantavitikka.
Oppimateriaalit
Moodlessa ja luennoilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Projektisuunnitelma, viikoittaista raportointia, palavereita, selvityksiä, maastotöitä, aineiston muokkaamista eri ohjelmistoilla, seminaareja, ohjausta, tuotos, loppuraportti, seminaariesitys
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joka yksilö tai ryhmä ohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla harjoitusten edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka ja opiskelijoiden koti tai muu vastaava tila.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2)
Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4)
Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projektisuunnitelma (arvioidaan hyväksytty/hylätty)
Projektiraportti arvioidaan asteikolla 0-5.
Seminaariesitelmä arvioidaan asteikolla 0-5.
Käytänteiden noudattaminen, aikataulussa pysyminen
Tuotos ja sen laatu, Itsearviointi ja vertaisarviointi
Arviointikriteerit:
Tyydyttävä (1) Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2) Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.
Hyvä (3) Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4) Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.
Kiitettävä (5) Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 03.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 31.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
- Anna-Sofia Konttaniemi
- Timo Karppinen
- Virpi Peitso
Vastuuhenkilö
Timo Karppinen
Ajoitusryhmät
- Harjoitusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Harjoitusryhmä 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Opiskelijaryhmät
-
RA51M21SInsinöörikoulutus, maanmittaustekniikka (monimuoto-opinnot), Rovaniemi, syksy 2021
Koulutusryhmat
- Harjoitusryhmä 1
- Harjoitusryhmä 2
Tavoitteet
Projektiopintojen yleisinä tavoitteina ovat, että opiskelija tuntee/soveltaa perusasioita ihmisten, osaamisen ja projektien johtamisesta ja oppii projektityöskentelyn menettelytavat käytännön projektin avulla.
Kartan tuottaminen -projektin tarkoitus on, että opiskelija vahvistaa kartan tuottamisen ammattiosaamistaan käytännön projektityön kautta, jonkaaiheena on kartan tuottaminen annetulta alueelta. Projekti on lukukauden kestävä opintojakso, johon integroidaan kyseisen lukukauden muita opintojaksoja.
Projektiviestinnän teemantavoitteena on, että opiskelija osaa projektiviestinnän vaiheet, roolit ja foorumit sekä osaa kuvailevan tason raportoinnin tuottaessaan projektiin kuuluvia dokumentteja.
Projektiin sisältyyluentotyyppistä projektitoiminnan menettelytapoihin, suomen kieleen ja viestintään sekä työturvallisuuteen liittyvää opetusta.
Integroitavat opintojaksot:
- Maanmittausalan sovellusohjelmat
- Paikkatiedot ja kartat
- Kartoitusmittaukset
Opintojakson teemat ovat:
- Projektitoiminta
- Suomen kieli ja viestintä: Projektiviestinnän perusteet
- Työturvallisuus: Työturvallisuus- ja tieturva 1 -kortit
Sisältö
Tehtävänanto ja materiaalit Moodlessa
Aika ja paikka
01.01.2022-20.5.2022. Rovaniemi, Rantavitikka.
Oppimateriaalit
Moodlessa ja luennoilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Projektisuunnitelma, viikoittaista raportointia, palavereita, selvityksiä, maastotöitä, aineiston muokkaamista eri ohjelmistoilla, seminaareja, ohjausta, tuotos, loppuraportti, seminaariesitys
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joka yksilö tai ryhmä ohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla harjoitusten edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka ja opiskelijoiden koti tai muu vastaava tila.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2)
Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4)
Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projektisuunnitelma (arvioidaan hyväksytty/hylätty)
Projektiraportti arvioidaan asteikolla 0-5.
Seminaariesitelmä arvioidaan asteikolla 0-5.
Käytänteiden noudattaminen, aikataulussa pysyminen
Tuotos ja sen laatu, Itsearviointi ja vertaisarviointi
Arviointikriteerit:
Tyydyttävä (1) Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2) Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.
Hyvä (3) Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4) Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.
Kiitettävä (5) Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista