Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiosaaminen (5op)

Opintojakson tunnus: T31L13OJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Osaat hahmottaa yrityksen markkinointiympäristön. Osaat tunnistaa yrityksen asiakkaat, hahmottaa ostokäyttäytymistä ja asiakassegmenttejä.Osaat kuvata yrityksen markkinointia (kilpailukeinot ja kustannukset) liiketoimintasuunnitelman tasolla.Tunnet sopimusoikeuden perusteet ja merkityksen sekä vahingonkorvausjärjestelmän pääpiirteet ja osaat soveltaa tietoa käytännön tasolla.Opiskelija oppii englanninkielistä liike- ja talouselämän perussanastoa. Opiskelija kykenee viestimään liiketoimintaympäristössä suullisesti ja havainnollistamaan esitystä tarkoituksenmukaisella tavalla.

Sisältö

Opintojakso integroidaan Ideasta liiketoimintaa -projektiin. Opintojakson sisältö:
- Markkinointiajattelu, asiakaslähtöisyys ja markkinoinnin rooli liiketoiminnassa
- Markkinoinnin toimintaympäristö
- Asiakkaat, ostokäyttäytymisen perusteet ja segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot yleisellä tasolla
- Sopimusoikeuden perusteet ja vahingonkorvausjärjestelmän pääpiirteet
- Sopimusoikeuden merkitys liiketoiminnassa
- Liike-elämän suullinen ja kirjallinen viestintä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2)
Markkinaympäristön tuntemus ja markkinointisuunnitelma
- Ymmärrät markkinoinnin eri osa-alueet. Ymmärrät markkinointisuunnitelman sisällön.
Liiketoimintaa säätelevän lain tunteminen
Tunnet sopimusoikeuden ja vahingonkorvausjärjestelmänpääpiirteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4)
Markkinaympäristön tuntemus ja markkinointisuunnitelma
- Tiedät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut. Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä.
Liiketoimintaa säätelevän lain tunteminen
- Ymmärrät sopimusoikeuden merkityksen liiketoiminnassa ja osaat hyödyntää lainsäädäntöä käytännön sovellustilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Markkinaympäristön tuntemus ja markkinointisuunnitelma
- Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin yksityiskohtaisessa suunnittelussa.
Liiketoimintaa säätelevän lain tunteminen

Siirry alkuun