Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: R301LL92OJ

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opit ymmärtämään digitaalisen markkinoinnin ja perinteisen markkinoinnin erot. Tunnet digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin keskeiset työkalut.
Ymmärrät sosiaalisen median merkityksen asiakaspalvelussa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja kehittämisessä.
Kompetenssit: Liiketoimintaosaaminen, myyntiosaaminen, markkinointiosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

Sisältö

- digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen

- kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen

- digitaaliset jakelukanavat

- digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi

- digitaalinen sisällöntuotanto

- sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Osaat toimia ohjeistuksen mukain
Osoitat perehtyneisyyttä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteisiin
Osaat soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaat reflektoida omaa osaamista.
Osaat hyödyntää itsenäisesti ja tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja

Ilmoittautumisaika

01.03.2023 - 17.09.2023

Ajoitus

18.09.2023 - 17.11.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

4 op

T&K-osuus

2 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous R

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
  • Tuija Kuisma
  • Kati Koivunen
Vastuuhenkilö

Kati Koivunen

Opiskelijaryhmät
  • R31L22SA
    Tradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2022

Tavoitteet

Opit ymmärtämään digitaalisen markkinoinnin ja perinteisen markkinoinnin erot. Tunnet digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin keskeiset työkalut.
Ymmärrät sosiaalisen median merkityksen asiakaspalvelussa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja kehittämisessä.
Kompetenssit: Liiketoimintaosaaminen, myyntiosaaminen, markkinointiosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

Sisältö

- digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen

- kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen

- digitaaliset jakelukanavat

- digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi

- digitaalinen sisällöntuotanto

- sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa

Aika ja paikka

18.9.-26.10.2023

Oppimateriaalit

• Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. Saatavana E-kirjana kirjaston kautta. https://kauppakamaritietofi.ez.lapinamk.fi/ammattikirjasto/teos/menestydigimarkkinoinnilla-2018



• Kurvinen, J. & Seppä, M. 2016. B2B-markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. https://kauppakamaritieto.fi/fi/s/ak/kirjat/b2bmarkkinoinnin-myynnin-pelikirja-yritysjohdon-opas-myyntiinja-markkinointiin/



• Muu opettajan jakama oppimateriaali: https://www.smartinsights.com/ Luentomateriaalit Moodlessa



• Suositeltava lisämateriaali:



Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 5/E, Dave Chaffey, Pearsons publications Digital Business and E-Commerce Management, Dave Chaffy 6/E, Dave Chaffey, Pearsons publications

Opetusmenetelmät

Oppimisprosessi sisältää luentoja, harjoituksia, itsenäisiä tehtäviä, ryhmätehtäviä ja testejä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tentti kurssimateriaaleista.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Ohjeistuksen mukainen toiminta
Osoittaa perehtyneisyyden käsitteisiin ja tietoperustaan
Osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Osaa soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaa reflektoida omaa osaamista

Hylätty:
Ei toimi ohjeistuksen mukaisesti
Ei tunne tai osaa käyttää alan käsitteitä eikä
soveltaa tietoperustaa
Ydinosaamisen tavoitteiden
saavuttamisesta ei ole näyttöä
Osaamisen reflektointi on puutteellista

Sisällön jaksotus

• digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen
• kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen
• digitaaliset jakelukanavat
• digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi
• digitaalinen sisällöntuotanto
• sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Osaat toimia ohjeistuksen mukain
Osoitat perehtyneisyyttä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteisiin
Osaat soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaat reflektoida omaa osaamista.
Osaat hyödyntää itsenäisesti ja tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Prosessiarviointia annetaan opintojakson aikana.
Tuotosarviointi koostuu seuraavista osasuorituksista:
• Google Digital Garage – Digimarkkinoinnin perusteet
• Hubspot: Inbound Marketing ja Content Marketing tai Social Media
• Hubspot software: Harjoitustyö
• Itsearviointitehtävä

Kaikki vaaditut osat tulee suorittaa hyväksytysti.

Hylätty (0)

Ei toimi ohjeistuksen mukaisesti
Ei tunne tai osaa käyttää alan käsitteitä eikä
soveltaa tietoperustaa
Ydinosaamisen tavoitteiden
saavuttamisesta ei ole näyttöä
Osaamisen reflektointi on puutteellista

Ilmoittautumisaika

01.03.2022 - 24.08.2022

Ajoitus

31.08.2022 - 17.10.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

4 op

T&K-osuus

2 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous R

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
  • Tuija Kuisma
  • Kati Koivunen
Vastuuhenkilö

Kati Koivunen

Opiskelijaryhmät
  • R31L21S
    Tradenomikoulutus, liiketalous (päivätoteutus), Rovaniemi, syksy 2021

Tavoitteet

Opit ymmärtämään digitaalisen markkinoinnin ja perinteisen markkinoinnin erot. Tunnet digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin keskeiset työkalut.
Ymmärrät sosiaalisen median merkityksen asiakaspalvelussa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja kehittämisessä.
Kompetenssit: Liiketoimintaosaaminen, myyntiosaaminen, markkinointiosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

Sisältö

- digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen

- kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen

- digitaaliset jakelukanavat

- digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi

- digitaalinen sisällöntuotanto

- sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa

Aika ja paikka

31.8.-17.10.2022

Oppimateriaalit

• Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
Saatavana E-kirjana kirjaston kautta. https://kauppakamaritieto-fi.ez.lapinamk.fi/ammattikirjasto/teos/menesty-digimarkkinoinnilla-2018
• Kurvinen, J. & Seppä, M. 2016. B2B-markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari. https://kauppakamaritieto.fi/fi/s/ak/kirjat/b2b-markkinoinnin-myynnin-pelikirja-yritysjohdon-opas-myyntiin-ja-markkinointiin/
• Muu opettajan jakama oppimateriaali:
https://www.smartinsights.com/
Luentomateriaalit Moodlessa

• Suositeltava oheismateriaali:
Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 5/E, Dave Chaffey, Pearsons publications Digital Business and E-Commerce Management, Dave Chaffy 6/E, Dave Chaffey, Pearsons publications

Opetusmenetelmät

Oppimisprosessi sisältää luentoja, harjoituksia, itsenäisiä tehtäviä, ryhmätehtäviä ja testejä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tentti kurssimateriaaleista

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Ohjeistuksen mukainen toiminta
Osoittaa perehtyneisyyden käsitteisiin ja tietoperustaan
Osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
Osaa soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaa reflektoida omaa osaamista

Hylätty:
Ei toimi ohjeistuksen mukaisesti
Ei tunne tai osaa käyttää alan käsitteitä eikä soveltaa tietoperustaa
Ydinosaamisen tavoitteiden saavuttamisesta ei ole näyttöä
Osaamisen reflektointi on puutteellista

Sisällön jaksotus

• digimarkkinointi ja markkinoinnin mittaaminen
• kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen
• digitaaliset jakelukanavat
• digitaalinen mainonta ja hakukoneoptimointi
• digitaalinen sisällöntuotanto
• sisältöstrategia ja viestintätaidot sosiaalisessa mediassa

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Osaat toimia ohjeistuksen mukain
Osoitat perehtyneisyyttä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteisiin
Osaat soveltaa tietoperustaa tehtävissä
Osaat reflektoida omaa osaamista.
Osaat hyödyntää itsenäisesti ja tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Prosessiarviointia annetaan opintojakson aikana.
Tuotosarviointi koostuu seuraavista osasuorituksista:
• Google Digital Garage – Digimarkkinoinnin perusteet
• Hubspot: Inbound Marketing ja Content Marketing tai Social Media
• Hubspot software: Harjoitustyö
• Itsearviointitehtävä

Kaikki vaaditut osat tulee suorittaa hyväksytysti.