Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen markkinoinnin kehittäminenLaajuus (5 op)

Tunnus: R300BN130

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija tietää ja osaa käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja tietää niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa kerätä ja arvioida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija tietää erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija tuntee sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tietää tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija osaa käyttää tilanteeseen sopivaa oikeakielistä ilmaisua sosiaalisen median kanavissa.
Opiskelija tuntee teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Kompetenssit: vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen, ennakoiva kehittäminen, työelämässä toimiminen

Sisältö

Digitaaliset myynnin- ja markkinoinninkanavat ja niiden toimintalogiikka

Tiedon kerääminen ja analysointi

Sovellusten hyödyntäminen

Sisällöntuotanto

Oikeakielisyys

Teknologioiden / tekoälyn hyödyntäminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Opiskelija tietää ja osaa ohjeistetusti käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja tietää niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa ohjeistetusti kerätä ja arvioida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija tietää erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija tuntee sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tietää tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija tuntee teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Taso 2
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Opiskelija tietää ja osaa käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja tietää niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa kerätä ja arvioida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija tietää ja osaa kuvata erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija tietää sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tietää ja osaa kuvata tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija tietää teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja ymmärtää niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa kerätä ja analysoida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija ymmärtää erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija ymmärtää sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija ymmärtää teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Taso 4
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Opiskelija hallitsee yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavien käytön ja ymmärtää niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa kerätä ja perustellen analysoida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija hallitsee erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija hallitsee sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija hallitsee teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Opiskelija hallitsee yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavien käytön ja hallitsee niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa kerätä ja kriittisesti analysoida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija osaa arvioida sisällöntuotannon suunnitelmallisuutta ja päämääriä sekä hallitsee laaja-alaisesti tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija osaa huomioida teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty/hylätty: Opiskelija osaa käyttää tilanteeseen sopivaa oikeakielistä ilmaisua sosiaalisen median kanavissa.

Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 06.04.2025

Ajoitus

07.04.2025 - 16.05.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous R

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
  • Outi Kähkönen
Vastuuhenkilö

Outi Kähkönen

Opiskelijaryhmät
  • R31L23SA
    Tradenomikoulutus, liiketalous, päiväopinnot, Rovaniemi, syksy 2023

Tavoitteet

Opiskelija tietää ja osaa käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja tietää niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa kerätä ja arvioida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija tietää erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija tuntee sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tietää tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija osaa käyttää tilanteeseen sopivaa oikeakielistä ilmaisua sosiaalisen median kanavissa.
Opiskelija tuntee teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Kompetenssit: vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen, ennakoiva kehittäminen, työelämässä toimiminen

Sisältö

Digitaaliset myynnin- ja markkinoinninkanavat ja niiden toimintalogiikka

Tiedon kerääminen ja analysointi

Sovellusten hyödyntäminen

Sisällöntuotanto

Oikeakielisyys

Teknologioiden / tekoälyn hyödyntäminen

Aika ja paikka

Lähiopetus

Opetusmenetelmät

Luentoja, työpajoja, tentti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Opiskelija tietää ja osaa ohjeistetusti käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja tietää niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa ohjeistetusti kerätä ja arvioida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija tietää erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija tuntee sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tietää tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija tuntee teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Taso 2
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Opiskelija tietää ja osaa käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja tietää niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa kerätä ja arvioida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija tietää ja osaa kuvata erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija tietää sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tietää ja osaa kuvata tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija tietää teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja ymmärtää niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa kerätä ja analysoida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija ymmärtää erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija ymmärtää sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija ymmärtää teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Taso 4
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Opiskelija hallitsee yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavien käytön ja ymmärtää niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa kerätä ja perustellen analysoida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija hallitsee erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija hallitsee sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija hallitsee teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Opiskelija hallitsee yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavien käytön ja hallitsee niiden toimintalogiikan.
Opiskelija osaa kerätä ja kriittisesti analysoida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Opiskelija osaa arvioida sisällöntuotannon suunnitelmallisuutta ja päämääriä sekä hallitsee laaja-alaisesti tiedolla johtamisen periaatteet.
Opiskelija osaa huomioida teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty/hylätty: Opiskelija osaa käyttää tilanteeseen sopivaa oikeakielistä ilmaisua sosiaalisen median kanavissa.