Työyhteisön johtamisen perusteetLaajuus (5 op)
Tunnus: R301LL706
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tietää johtamisen käsitteet, teoriat ja johtamisajattelun kehittymisen pääpiirteet.
Opiskelija tietää lähijohtajan merkityksen osana toiminnan johtamista, tavoitteiden asetantaa ja niihin pääsemisestä.
Opiskelija tietää yrityksen vastuullisen lähijohtamisen perusteet ja merkityksen osana työyhteisön toimintaa.
Opiskelija tunnistaa motivoinnin ja työhyvinvoinnin tärkeyden monimuotoisessa työyhteisössä.
Kompetenssit: työelämässä toimiminen, eettisyys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus, johtamisosaaminen
Sisältö
• Johtamisen käsitteet, teoriat ja johtamisajattelun kehittyminen
• Monimuotoisen työyhteisön lähijohtaminen ja työhyvinvointi
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty: Opiskelija ei tee / läpäise vaadittuja suorituksia annettujen ohjeiden ja arviointikriteerien mukaan tai ei osallistu opintojaksolle ollenkaan.
Taso 1
Johtamisajattelun kehittyminen:
Opiskelija tietää ja osaa nimetä johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja ajattelun kehittymisen pääpiirteet.
Työyhteisön lähijohtaminen:
Opiskelija osaa kuvata lähijohtamisen periaatteita.
Taso 2
Johtamisajattelun kehittyminen:
Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvata johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja ajattelun kehittymisen pääpiirteet.
Työyhteisön lähijohtaminen:
Opiskelija tietää työyhteisön lähijohtamisen perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3
Johtamisajattelun kehittyminen:
Opiskelija ymmärtää osaa soveltaa oppimaansa tietoa, osoittaa oman ajattelun kautta teoriatiedon kytkeytymistä käytäntöön.
Työyhteisön lähijohtaminen:
Opiskelija osaa soveltaa monimuotoisen työyhteisön lähijohtamista käytäntöön.
Taso 4
Johtamisajattelun kehittyminen:
Opiskelija osaa analysoiden kuvata oppimaansa tietoa ja tuoda uusia näkökulmia.
Työyhteisön lähijohtaminen:
Opiskelija osaa yhdistellä aineistoja ja omaa näkemystä tai kokemusta työyhteisön lähijohtamisen näkökulmasta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Johtamisajattelun kehittyminen:
Opiskelija hallitsee kokonaisvaltaisesti, osaa tarkastella kriittisesti ja tuottaa syvällistä pohdintaa
Työyhteisön lähijohtaminen:
Opiskelija osaa arvioida johtamisen ja esimiestyön teemoja perustellen.
Ilmoittautumisaika
01.03.2023 - 23.10.2023
Ajoitus
30.10.2023 - 08.12.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Opettaja
- Mirva Jakola
- Sini Turpeenniemi
Vastuuhenkilö
Mirva Jakola
Opiskelijaryhmät
-
RA31L23KTradenomikoulutus, liiketalous (verkko-opinnot), Rovaniemi, kevät 2023
Tavoitteet
Opiskelija tietää johtamisen käsitteet, teoriat ja johtamisajattelun kehittymisen pääpiirteet.
Opiskelija tietää lähijohtajan merkityksen osana toiminnan johtamista, tavoitteiden asetantaa ja niihin pääsemisestä.
Opiskelija tietää yrityksen vastuullisen lähijohtamisen perusteet ja merkityksen osana työyhteisön toimintaa.
Opiskelija tunnistaa motivoinnin ja työhyvinvoinnin tärkeyden monimuotoisessa työyhteisössä.
Kompetenssit: työelämässä toimiminen, eettisyys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus, johtamisosaaminen
Sisältö
• Johtamisen käsitteet, teoriat ja johtamisajattelun kehittyminen
• Monimuotoisen työyhteisön lähijohtaminen ja työhyvinvointi
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty: Opiskelija ei tee / läpäise vaadittuja suorituksia annettujen ohjeiden ja arviointikriteerien mukaan tai ei osallistu opintojaksolle ollenkaan.
Taso 1
Johtamisajattelun kehittyminen:
Opiskelija tietää ja osaa nimetä johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja ajattelun kehittymisen pääpiirteet.
Työyhteisön lähijohtaminen:
Opiskelija osaa kuvata lähijohtamisen periaatteita.
Taso 2
Johtamisajattelun kehittyminen:
Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvata johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja ajattelun kehittymisen pääpiirteet.
Työyhteisön lähijohtaminen:
Opiskelija tietää työyhteisön lähijohtamisen perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3
Johtamisajattelun kehittyminen:
Opiskelija ymmärtää osaa soveltaa oppimaansa tietoa, osoittaa oman ajattelun kautta teoriatiedon kytkeytymistä käytäntöön.
Työyhteisön lähijohtaminen:
Opiskelija osaa soveltaa monimuotoisen työyhteisön lähijohtamista käytäntöön.
Taso 4
Johtamisajattelun kehittyminen:
Opiskelija osaa analysoiden kuvata oppimaansa tietoa ja tuoda uusia näkökulmia.
Työyhteisön lähijohtaminen:
Opiskelija osaa yhdistellä aineistoja ja omaa näkemystä tai kokemusta työyhteisön lähijohtamisen näkökulmasta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Johtamisajattelun kehittyminen:
Opiskelija hallitsee kokonaisvaltaisesti, osaa tarkastella kriittisesti ja tuottaa syvällistä pohdintaa
Työyhteisön lähijohtaminen:
Opiskelija osaa arvioida johtamisen ja esimiestyön teemoja perustellen.