Visuaalinen osaaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: A31L000317
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Osaa kuvallisen ilmaisun ja visuaalisen suunnittelun perusteet.
Tuntee digitaalisen valokuvauksen hyvät käytännöt ja ketterät menetelmät sekä osaa käyttää keskeisiä sovelluksia.
Osaa luoda brändin visuaalista ilmettä toteuttavia kuvamateriaaleja.
Osaa tuottaa ja käsitellä kuvamateriaalia verkkopalveluun, verkkokauppaan ja sosiaaliseen mediaan eri tarkoituksia varten.
Osaa hankkia kuvamateriaalia ja grafiikkaa sekä osaa huomioida tekijänoikeudet.
Kompetenssi: Digitaaalien liiketoiminnan ja luovan sisältömarkkinoinnin osaaminen
Sisältö
* kuvallisen ilmaisun ja visuaalisen suunnittelun perusteet.
* digitaalisen valokuvauksen hyvät käytännöt ja ketterät menetelmät sekä osaa käyttää keskeisiä sovelluksia.
* brändin visuaalista ilmettä toteuttavia kuvamateriaaleja.
* tuottaa ja käsitellä kuvamateriaalia verkkopalveluun, verkkokauppaan ja sosiaaliseen mediaan eri tarkoituksia varten.
* osaa hankkia kuvamateriaalia ja grafiikkaa sekä osaa huomioida tekijänoikeudet."
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia kuvaelementtejä perustasolla. Sisältö on valitun kanavan kannalta pääosin toimivaa. Sisältö on liitettävissä brändiin. Tunnet visuaalisen sisällön hankkimisen periaatteet. Tiedät kuvamateriaalin tekijänoikeuksiin liittyvät keskeiset seikat.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia kuvaelementtejä hyvällä tasolla. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi. Sisältö on brändin kannalta relevanttia. Tunnet sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat. Osaat huomioida kuvamateriaalin tekijänoikeudet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia kuvaelementtejä erinomaisesti. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi. Osaat luoda luovia visuaalisia sisältöjä, jotka tukevat brändiä ja sen tavoitteita. Tunnet kattavasti sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat. Osaat huomioida kuvamateriaalin tekijänoikeudet.