Digitaalisen markkinoinnin kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: A31L00054
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuasi
- tiedät ja osaat käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja tiedät niiden toimintalogiikan,
- osaat kerätä ja arvioida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin,
- tiedät erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä,
- tunnet sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tiedät tiedolla johtamisen periaatteet,
- osaat käyttää tilanteeseen sopivaa oikeakielistä ilmaisua sosiaalisen median kanavissa,
- tunnet teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.
Kompetenssit: Vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen, ennakoiva kehittäminen, työelämässä toimiminen
Sisältö
Digitaaliset myynnin- ja markkinoinninkanavat ja niiden toimintalogiikka
Tiedon kerääminen ja analysointi
Sovellusten hyödyntäminen
Sisällöntuotanto
Oikeakielisyys
Teknologioiden / tekoälyn hyödyntäminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Tiedät ja osaat ohjeistetusti käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja tiedät niiden toimintalogiikan.
Osaat ohjeistetusti kerätä ja arvioida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Tiedät erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Tunnet sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tiedät tiedolla johtamisen periaatteet.
Tunnet teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.
Taso 2
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Tiedät ja osaat käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja tiedät niiden toimintalogiikan.
Osaat kerätä ja arvioida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Tiedät ja osaat kuvata erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Tiedät sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tietää ja osaa kuvata tiedolla johtamisen periaatteet.
Tiedät teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Ymmärrät ja osaat käyttää yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavia ja ymmärrät niiden toimintalogiikan.
Osaat kerätä ja analysoida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Ymmärrät erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Ymmärrät sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tiedolla johtamisen periaatteet.
Ymmärrät teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.
Taso 4
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Hallitset yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavien käytön ja ymmärtää niiden toimintalogiikan.
Osaat kerätä ja perustellen analysoida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Hallitset erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Hallitset sisällöntuotannon suunnitelmallisuuden ja päämäärät sekä tiedolla johtamisen periaatteet.
Hallitset teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen:
Hallitset yleisimpiä digitaalisia myynnin- ja markkinoinninkanavien käytön ja hallitset niiden toimintalogiikan.
Osaat kerätä ja kriittisesti analysoida tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja kannattavuudesta suhteessa käytettyihin panoksiin.
Hallitset laaja-alaisesti erilaisten sovellusten hyödyntämisen mahdollisuudet analyysin, vuorovaikutuksen sekä myynnin ja markkinoinnin välineenä.
Osaat arvioida sisällöntuotannon suunnitelmallisuutta ja päämääriä sekä hallitset laaja-alaisesti tiedolla johtamisen periaatteet.
Osaat huomioida teknologioiden hyödyntämisen mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämisessä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty/hylätty: Osaat käyttää tilanteeseen sopivaa oikeakielistä ilmaisua sosiaalisen median kanavissa.