SisältömarkkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: A31L000320
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Tunnistaa inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja erilaisten sisältöjen merkityksen asiakkaan ja myynnin kannalta.
Tunnistaa myyntiä tukevien sisältöjen erilaiset muodot.
Osaa laatia sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman.
Osaa hyödyntää luovaa ajattelua ja luoda joitain keskeisiä sisältöstrategiaan liittyviä sisältöjä
Osaa kerätä sisältömarkkinoinnin kautta liidejä.
Osaa mitata sisältöjen toimivuutta ja tuloksellisuutta.
Tuntee sisällön uudellenkäytettävyyden mahdollisuudet.
Kompetenssi: Digitaalisen liiketoiminnan ja luovan sisältömarkkinoinnin osaaminen
Sisältö
Sisältömarkkinoinnin ja inbound-markkinoinnin keskeiset käsitteet, periaatteet ja mallit.
Sisältöjen eri muodot
Liidien keräys sisältömarkkinoinnin avulla
Luovan ajattelun hyödyntäminen sisällöissä
Sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman rakenne ja niiden laatiminen käytännön liiketoimintaan
Teknologian ja AI:n mahdollisuudet sisältöjen luomisessa.
Sisältöjen toimivuuden ja tuloksellisuuden mittaaminen
Sisältöjen uudelleenkäytettävyyden periaatteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tunnistat joitain inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteita ja niiden ilmenemistä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat joitain sisällön muotoja ja niiden käyttötapoja osana markkinointia ja myyntiä. Osaat laatia yksinkertaisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman, jossa on käytännöllisiä piirteitä. Osaat luoda yksinkertaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat joitain sisältöjen tuloksellisuuden mittauksen ja testaamisen keskeisiä periaatteita
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Tunnistat keskeiset inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat keskeisiä sisällön muotoja ja osaa kytkeä niitä markkinoinnin ja myynnin eri vaiheisiin. Osaat laatia yksityiskohtaisen ja käytännöllisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat luoda toimivia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat keskeisiä sisältöjen tuloksellisuuden ja testaamisen mittareita ja työkaluja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tunnistat inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat erilaisten sisältöjen muodot ja luonteen ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja myynnissä. Osaat laatia yksityiskohtaisen, loogisen, luovan ja innovatiivisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat luoda erinomaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä ja edistetään konversiota. Tunnistat sisältöjen tuloksellisuuden mittaamisen ja testaamisen periaatteet ja työkalut.