Asiakaskokemuksen kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: A31L000315
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Ymmärtää asiakkaan monikanavaisen ja digitaalisen ostopäätösprosessin ja asiakaskokemuksen merkityksen myynnin ja liiketoiminnan kannalta.
Osaa käyttää asiakaskokemuksen kuvaamiseen liittyviä menetelmiä.
Osaa suunnitella asiakkaan kannalta mielekkään asiakaskokemuksen.
Tunnistaa asiakaskokemuksen mittarit ja mittaamisen periaatteet.
Kompetenssit: Brändi- ja asiakaskokemusosaaminen
Sisältö
Asiakaskokemuksen merkitys liiketoiminnassa
Asiakaskokemukseen ja ostopäätösprosessiin liittyvät keskeiset käsitteet, teoriat ja mallit
Asiakaskokemuksen mallintamisen menetelmät ja työkalut
Asiakaskokemuksen kehittämisen periaatteet ja teknologian mahdollisuudet kehittämisessä
Asiakaskokemuksen mittarit
Mallintamisen, kehittämisen ja mittaamisen soveltaminen käytännön liiketoimintaan"
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Ymmärrät asiakaskokemuksen ja ostopäätösprosessin merkityksen. Osaat kuvata yleisellä tasolla asiakaskokemuksen eri vaiheita yksinkertaista menetelmää käyttäen. Tunnistat asiakaskokemuksen heikkoja kohtia. Ymmärrät asiakaskokemuksen mittaamisen merkityksen ja tunnistat keskeisiä mittaustapoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Ymmärrät asiakaskokemuksen ja ostopäätösprosessin merkityksen ja tunnistat sen käytännön monimuotoisuuden. Osaat kuvata yksityiskohtaisesti asiakaskokemuksen eri vaiheita jossain määrin todellisuuteen pohjautuen. Osaat käyttää tässä relevanttia menetelmää. Osaat huomioida asiakaskokemuksen kehittämisen joitain keskeisiä näkökulmia. Osaat mitata asiakaskokemusta keskeisiltä osin ja ymmärrät tulosten merkityksen liiketoiminnan kannalta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ymmärrät asiakaskokemuksen ja ostopäätösprosessin merkityksen ja osaat hallita sen monikanavaisuutta. Osaat kuvata yksityiskohtaisesti ja luotettavasti asiakaskokemuksen eri vaiheita. Osaat soveltaa tässä käytettyjä vaativia menetelmiä itsenäisesti. Osaat kehittää asiakaskokemusta eri näkökulmia hyödyntäen. Osaat mitata asiakaskokemusta kattavasti ja luotettavasti ja osaat hyödyntää niitä liiketoiminnan kehittämisessä