Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: A31L00053
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuasi
- tiedät merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät,
- ymmärrät strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan,
- ymmärrät brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet,
- osaat arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen,
- ymmärrät vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana,
- osaat viestiä vastuullisuusviestinnän keinoin.
Kompetenssit: Vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen, johtaminen
Sisältö
Merkityksellisyyden johtaminen
Brändin rakentaminen ja johtaminen
Riskit
Vastuullisuusviestintä
Vastuullisuus osana brändiä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Tiedät ja osaat kuvata merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Ymmärrät strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Ymmärrät brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Osaat ohjeiden avulla arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Ymmärrät vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Taso 2
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Ymmärrät merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Ymmärrät laajalaisesti strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Ymmärrät laaja-alaisesti brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Osaat arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Ymmärrät laaja-alaisesti vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Hallitset merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Hallitset strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Hallitset brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Osaat analysoida eri näkökulmat huomioiden brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Hallitset vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Taso 4
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Hallitset laaja-alaisesti merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Osaat analysoida strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Osaat analysoida brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Osaat kriittisesti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Hallitset laajalaisesti vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Osaat kriittisesti tarkastella merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Osaat kriittisesti analysoida strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Osaat kriittisesti analysoida brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Osaat kriittisesti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Osaat analysoida vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty/hylätty: Hän osaa viestiä vastuullisuusviestinnän keinoin.