Peliliiketoiminta (5 op)
Toteutuksen tunnus: R504TL300-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.03.2024 - 26.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.05.2024 - 31.08.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 28
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Opettajat
- Sanni Mustonen
- Toni Westerlund
- Jarkko Piippo
- Jaakko Lahtinen
- Vastuuopettaja
- Sanni Mustonen
- Ryhmät
-
TA42T19KTietojenkäsittelyn koulutus (monimuoto-opiskelu) Tornio kevät 2019
-
TA42T21KTradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2021
-
T26K21SKuvataiteilijakoulutus, Tornio, syksy 2021
-
R54T21STieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2021
-
RA54T21STieto- ja viestintätekniikan koulutus (verkko-opinnot), syksy 2021
-
R54T22STieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2022
-
RA54T22STieto- ja viestintätekniikan koulutus (verkko-opinnot), syksy 2022
-
T26K22SKuvataiteilijakoulutus (päiväopinnot), Tornio, syksy 2022
-
TA42T22KTradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuototo-opinnot), Tornio, kevät 2022
-
R54T23STieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2023
-
RA54T23STieto- ja viestintätekniikan koulutus (verkko-opinnot), syksy 2023
-
TA42T23KTradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuototo-opinnot), Tornio, kevät 2023
-
T26K23SKuvataiteilijakoulutus (päiväopinnot), Tornio, Syksy 2023
- Opintojakso
- R504TL300
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Ymmärtää pelin kehitystiimin rakentamisen ja toiminnan periaatteet
Ymmärtää kaupallisen pelin budjetoinnin periaatteet
On tutustunut erilaisiin mahdollisuuksiin suunnitella pelin kaupallistamista ja kartoittaa pelin potentiaalia
On harjoitellut suunnittelua ja budjetointia omassa peliprojektissaan
Sisältö
Pelinkehitystiimissä toimiminen
Pelifirman toiminta
Kaupallisen pelin suunnittelu ja potentiaalin kartoitus
Pelin budjetointi
Aika ja paikka
Aloitustapaaminen paikan päällä Rovaniemellä. Myöhemmät tapaamiset pääosin Teamsissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija:
Toimii osana pelikehitystiimiä ja ottaa vastaan tehtäviä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistöä
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija:
Osaa kuunnella, vuorovaikuttaa sekä osittaa ja jakaa tehtäviä osana pelikehitystiimiä
Osaa ottaa aktiivisen roolin ryhmässä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistön ja osaa soveltaa joitain peliliiketoiminnan osa-alueita työssään
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija:
Osaa johtaa pelikehitystiimiä tai sen osakokonaisuutta
Tuntee laajasti peliliiketoiminnan käsitteistön ja liiketoiminnan vaiheet
Osaa soveltaa laajasti erilaisia peliliiketoiminnan suunnittelukäytäntöjä työssään
Esitietovaatimukset
Jakso joko käydään yhdessä kesäpeliopintojen kanssa, tai opiskelijalla on itsenäinen riittävän pitkällä oleva pelinkehitysprojekti.
Lisätiedot
Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#3639