Siirry suoraan sisältöön

Peliliiketoiminta (5 op)

Toteutuksen tunnus: R504TL300-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.03.2024 - 26.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.05.2024 - 31.08.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 28
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Sanni Mustonen
Toni Westerlund
Jarkko Piippo
Jaakko Lahtinen
Vastuuopettaja
Sanni Mustonen
Ryhmät
TA42T19K
Tietojenkäsittelyn koulutus (monimuoto-opiskelu) Tornio kevät 2019
TA42T21K
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2021
T26K21S
Kuvataiteilijakoulutus, Tornio, syksy 2021
R54T21S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2021
RA54T21S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (verkko-opinnot), syksy 2021
R54T22S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2022
RA54T22S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (verkko-opinnot), syksy 2022
T26K22S
Kuvataiteilijakoulutus (päiväopinnot), Tornio, syksy 2022
TA42T22K
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuototo-opinnot), Tornio, kevät 2022
R54T23S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2023
RA54T23S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (verkko-opinnot), syksy 2023
TA42T23K
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuototo-opinnot), Tornio, kevät 2023
T26K23S
Kuvataiteilijakoulutus (päiväopinnot), Tornio, Syksy 2023
Opintojakso
R504TL300

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Ymmärtää pelin kehitystiimin rakentamisen ja toiminnan periaatteet
Ymmärtää kaupallisen pelin budjetoinnin periaatteet
On tutustunut erilaisiin mahdollisuuksiin suunnitella pelin kaupallistamista ja kartoittaa pelin potentiaalia
On harjoitellut suunnittelua ja budjetointia omassa peliprojektissaan

Sisältö

Pelinkehitystiimissä toimiminen
Pelifirman toiminta
Kaupallisen pelin suunnittelu ja potentiaalin kartoitus
Pelin budjetointi

Aika ja paikka

Aloitustapaaminen paikan päällä Rovaniemellä. Myöhemmät tapaamiset pääosin Teamsissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija:
Toimii osana pelikehitystiimiä ja ottaa vastaan tehtäviä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistöä

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija:
Osaa kuunnella, vuorovaikuttaa sekä osittaa ja jakaa tehtäviä osana pelikehitystiimiä
Osaa ottaa aktiivisen roolin ryhmässä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistön ja osaa soveltaa joitain peliliiketoiminnan osa-alueita työssään

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija:
Osaa johtaa pelikehitystiimiä tai sen osakokonaisuutta
Tuntee laajasti peliliiketoiminnan käsitteistön ja liiketoiminnan vaiheet
Osaa soveltaa laajasti erilaisia peliliiketoiminnan suunnittelukäytäntöjä työssään

Esitietovaatimukset

Jakso joko käydään yhdessä kesäpeliopintojen kanssa, tai opiskelijalla on itsenäinen riittävän pitkällä oleva pelinkehitysprojekti.

Lisätiedot

Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#3639

Siirry alkuun