Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu ja palveluinnovaatiot (5 op)

Toteutuksen tunnus: YAMK162-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.08.2025 - 28.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
05.09.2025 - 05.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 45
Opettajat
Mira Alhonsuo
Panu Huczkowski
Ryhmät
YAMKPROF
YAMK, profiloivat opinnot
Opintojakso
YAMK162

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa hankkia ja tulkita käyttäjätietoa ja soveltaa sitä palvelumuotoilun eri vaiheissa. Opiskelija osallistaa sidosryhmiä suunnitteluprosessiin erilaisilla menetelmillä ja kehittää viestintä- ja vuorovaikutustaitoja. Opiskelija osaa muodostaa innovatiivisia palvelukonsepteja eri palvelukanaviin liittyen.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: ennakoiva kehittäminen, työelämässä toimiminen

Sisältö

- palvelumuotoilun suunnitteluprosessi
- asiakas- ja käyttäjätiedon keruu- ja analysointimenetelmät
- suunnitteluajattelun perusteet ja palveluinnovaatiot
- soveltava palvelumuotoilun tehtävä, innovatiivisen palvelun suunnittelu
- sosiaalisen median työkalut

Aika ja paikka

Kontaktikerrat ZOOMissa (pakolliset)
Pe 12.9 klo 12-16
Pe 28.11 klo 12-16

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
-osaa hankkia ja analysoida käyttäjätietoa innovatiivisia palveluja muotoiltaessa.
-osaa käyttää erilaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja sidosryhmien osallistamiseen.
-osaa soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä palvelukonseptien kehittämiseen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- osaa hankkia, analysoida ja soveltaa käyttäjätietoa innovatiivisten palvelujen muotoiluun.
- osaa käyttää erilaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja monipuolisesti sidosryhmien osallistamisessa.
- osaa perustellen kehittää uusia palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmää soveltaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti hankkia, analysoida ja soveltaa käyttäjätietoa innovatiivisten palvelujen muotoiluun.
- osaa luovasti ja itsenäisesti käyttää erilaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja perustellen valittujen sidosryhmien osallistamisessa.
- löytää luovia ja uusia keinoja kehittää uusia palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmää soveltaen.

Siirry alkuun