Service Design and Service Innovations (5 cr)
Code: YAMK162-3006
General information
- Enrollment
-
04.08.2025 - 28.08.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
05.09.2025 - 05.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 45
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija osaa hankkia ja tulkita käyttäjätietoa ja soveltaa sitä palvelumuotoilun eri vaiheissa. Opiskelija osallistaa sidosryhmiä suunnitteluprosessiin erilaisilla menetelmillä ja kehittää viestintä- ja vuorovaikutustaitoja. Opiskelija osaa muodostaa innovatiivisia palvelukonsepteja eri palvelukanaviin liittyen.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: ennakoiva kehittäminen, työelämässä toimiminen
Content
- palvelumuotoilun suunnitteluprosessi
- asiakas- ja käyttäjätiedon keruu- ja analysointimenetelmät
- suunnitteluajattelun perusteet ja palveluinnovaatiot
- soveltava palvelumuotoilun tehtävä, innovatiivisen palvelun suunnittelu
- sosiaalisen median työkalut
Location and time
Kontaktikerrat ZOOMissa (pakolliset)
Pe 12.9 klo 12-16
Pe 28.11 klo 12-16
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2: Opiskelija
-osaa hankkia ja analysoida käyttäjätietoa innovatiivisia palveluja muotoiltaessa.
-osaa käyttää erilaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja sidosryhmien osallistamiseen.
-osaa soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä palvelukonseptien kehittämiseen.
Assessment criteria, good (3)
3-4: Opiskelija
- osaa hankkia, analysoida ja soveltaa käyttäjätietoa innovatiivisten palvelujen muotoiluun.
- osaa käyttää erilaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja monipuolisesti sidosryhmien osallistamisessa.
- osaa perustellen kehittää uusia palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmää soveltaen.
Assessment criteria, excellent (5)
5: Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti hankkia, analysoida ja soveltaa käyttäjätietoa innovatiivisten palvelujen muotoiluun.
- osaa luovasti ja itsenäisesti käyttää erilaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja perustellen valittujen sidosryhmien osallistamisessa.
- löytää luovia ja uusia keinoja kehittää uusia palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmää soveltaen.