Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L116OJ-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.03.2024 - 09.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.11.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Irina Puisto
Vastuuopettaja
Irina Puisto
Ryhmät
TA31L24K
Tradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2024
T31L24K
Tradenomi (AMK) liiketalous, Xbit-akatemia, päiväopinnot, Tornio, kevät 2024
Opintojakso
T31L116OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman. Hän osaa ottaa suunnittelussa huomioon markkinointiviestinnän eettiset periaatteet. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumist

Suoritustavat

Monimuoto-opetus

Sisältö

* markkinointistrategia
* kilpailutilanteet
* markkinointisuunnitelma

Aika ja paikka

Zoom -luennot:
14.11. klo 14.00-17.00
21.11. klo 14.00-17.00
28.11. klo 14.00-17.00
3.12. klo 14.00-17.00

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan myöhemmin


Opetusmenetelmät

Opintojakson aloitus Zoomissa 14.11. alkaen lukujärjestyksen mukaisesti. Opetuskerrat voivat sisältää mm. perinteisiä luentoja, ryhmätyöskentelyä, erilaisiin lähteisiin perehtymistä jne.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Oppimistehtävän palautuspäivämäärä 15.12.2024

Jos tehtäviä ei ole palautettu määräpäiviin mennessä, tulee arvosanaksi automaattisesti hylätty. Tehtävä on voitu myös arvioida hylätyksi. Tällöin opiskelijalla on mahdollisuus uusia tehtävä kaksi kertaa. Uusintapäivämäärät ovat seuraavat:

2.1.2025
9.3.2025

Opiskelijalla on mahdollisuus korottaa yhden kerran saatua hyväksyttyä arvosanaansa. Korotukset on mahdollista suorittaa em. uusintapäivämäärinä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op on noin 27 h. Koko opintojakson kuormitus on h. 135 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee osittain markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija tuntee markkinointistrategioiden keskeisimmät sisällöt. Hän hahmottaa markkinoinnin suunnitteluprosessin ydinkohdat. Opiskelija tunnistaa markkinointisuunnitelmien merkityksen. Hän osaa jonkin verran seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee markkinoinnin suunnitteluprosessin. Hän pystyy valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa laatia markkinointistrategiaan perustuvan ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee ja ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin erittäin hyvin. Hän pystyy perustellusti valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa innovoida ja kehittää uusia markkinointiratkaisuja. Hän osaa laatia kilpailukykyisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman markkina- ja asiakastilanteen mukaisesti. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista erinomaisesti. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Siirry alkuun