Skip to main content

Marketing Planning and Management (5 cr)

Code: T31L116OJ-3008

General information


Enrollment
18.03.2024 - 09.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.11.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Irina Puisto
Teacher in charge
Irina Puisto
Groups
TA31L24K
Bachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2024
T31L24K
Tradenomi (AMK) liiketalous, Xbit-akatemia, päiväopinnot, Tornio, kevät 2024
Course
T31L116OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman. Hän osaa ottaa suunnittelussa huomioon markkinointiviestinnän eettiset periaatteet. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumist

Accomplishment methods

Monimuoto-opetus

Content

* markkinointistrategia
* kilpailutilanteet
* markkinointisuunnitelma

Location and time

Zoom -luennot:
14.11. klo 14.00-17.00
21.11. klo 14.00-17.00
28.11. klo 14.00-17.00
3.12. klo 14.00-17.00

Materials

Ilmoitetaan myöhemmin


Teaching methods

Opintojakson aloitus Zoomissa 14.11. alkaen lukujärjestyksen mukaisesti. Opetuskerrat voivat sisältää mm. perinteisiä luentoja, ryhmätyöskentelyä, erilaisiin lähteisiin perehtymistä jne.

Exam schedules

Oppimistehtävän palautuspäivämäärä 15.12.2024

Jos tehtäviä ei ole palautettu määräpäiviin mennessä, tulee arvosanaksi automaattisesti hylätty. Tehtävä on voitu myös arvioida hylätyksi. Tällöin opiskelijalla on mahdollisuus uusia tehtävä kaksi kertaa. Uusintapäivämäärät ovat seuraavat:

2.1.2025
9.3.2025

Opiskelijalla on mahdollisuus korottaa yhden kerran saatua hyväksyttyä arvosanaansa. Korotukset on mahdollista suorittaa em. uusintapäivämäärinä.

Student workload

1 op on noin 27 h. Koko opintojakson kuormitus on h. 135 h

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee osittain markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija tuntee markkinointistrategioiden keskeisimmät sisällöt. Hän hahmottaa markkinoinnin suunnitteluprosessin ydinkohdat. Opiskelija tunnistaa markkinointisuunnitelmien merkityksen. Hän osaa jonkin verran seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee markkinoinnin suunnitteluprosessin. Hän pystyy valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa laatia markkinointistrategiaan perustuvan ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee ja ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin erittäin hyvin. Hän pystyy perustellusti valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa innovoida ja kehittää uusia markkinointiratkaisuja. Hän osaa laatia kilpailukykyisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman markkina- ja asiakastilanteen mukaisesti. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista erinomaisesti. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Go back to top of page