Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YAMK128-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.01.2023 - 31.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.01.2023 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Digitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
Opettajat
Anne Puro
Anu Kinnunen
Ryhmät
K72Y23K
Digitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen, 2023
Opintojakso
YAMK128

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa hyödyntää hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen strategioita ja ohjelmia, Hän osaa soveltaa monitieteisiä hyvinvoinnin ja terveyden kansallisia ja kansainvälisiä lähestymistapoja omassa toiminnassaan. Opiskelija osaa käyttää hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja interventioita sekä laatia tutkittuun tietoon perustuvan oman ammattialan ja asiantuntijuusalueensa terveyden edistämisen tietoperustan. Opiskelija osaa hyödyntää hyvinvointiin ja terveyteen liittyvää tilastollista tietoa ja indikaattoreita sekä arvioida em. tiedon merkitystä alan työssä. Hän osaa ennakoida, kehittää ja uudistaa terveyden edistämisen toimintaa, menetelmiä ja prosesseja yksilö-, yhteisö- ja aluetasoilla.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kansainvälisyys ja monikulttuurisuus, työelämässä toimiminen, oppimaan oppiminen, eettisyys

Sisältö

• Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen monitieteinen tietoperusta
• Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen strategiat ja ohjelmat kansallisesti ja kansainvälisesti
• Terveyden hyvinvoinnin edistämisen menetelmät ja interventiot
• Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen indikaattorit

Aika ja paikka

2.2.2023 klo 9-15 zoom
17.3.2023 klo 9-15 zoom

Kellonajat voivat tarkentua myöhemmin

Oppimateriaalit

Hyvinvointiin ja terveyden edistämiseen liittyvä kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus ja muut tietolähteet.


Opetusmenetelmät

Asiantuntijaluennot
Ryhmäkeskustelut
Sähköiset tietokannat

Oppimistehtävät
Aktiivinen osallistuminen asiantuntijaluennoille välttämätön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
-hankkii ja arvioi tietoa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen tietoperustaksi laaja-alaisesti.
-tunnistaa terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen menetelmiä ja interventioita.
-tunnistaa ja analysoi terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen kehittämiskohteita ja ratkaisuja ottaen huomioon yksilö- yhteisö- ja aluetason osallisuuden.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
-hankkii ja arvioi tietoa terveyden edistämisen tietoperustaksi perustellen ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen.
-tunnistaa ja arvioi erilaisia terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen menetelmiä ja interventioita.
-tuottaa tavoitteellisia, perusteltuja terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen kehittämissuunnitelmia ja ratkaisuja ottaen huomioon yksilö- yhteisö- ja aluetason osallisuuden.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- luo johdonmukaisen tutkimuksellisen terveyden edistämisen tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden.
-arvioi ja vertaa kriittisesti erilaisia terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen menetelmiä ja menetelmiä.
-arvioi ja kehittää tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti terveyttä ja hyvinvointia edistävää toimintaa ottaen huomioon yksilö, yhteisö- ja aluetason osallisuuden.

Siirry alkuun