Welfare and Health Promotion (5 cr)
Code: YAMK128-3001
General information
- Enrollment
- 12.01.2023 - 31.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.01.2023 - 31.05.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Digital Health Services and Health Promotion
- Teachers
- Anne Puro
- Anu Kinnunen
- Groups
-
K72Y23KDigitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen, 2023
- Course
- YAMK128
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa hyödyntää hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen strategioita ja ohjelmia, Hän osaa soveltaa monitieteisiä hyvinvoinnin ja terveyden kansallisia ja kansainvälisiä lähestymistapoja omassa toiminnassaan. Opiskelija osaa käyttää hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja interventioita sekä laatia tutkittuun tietoon perustuvan oman ammattialan ja asiantuntijuusalueensa terveyden edistämisen tietoperustan. Opiskelija osaa hyödyntää hyvinvointiin ja terveyteen liittyvää tilastollista tietoa ja indikaattoreita sekä arvioida em. tiedon merkitystä alan työssä. Hän osaa ennakoida, kehittää ja uudistaa terveyden edistämisen toimintaa, menetelmiä ja prosesseja yksilö-, yhteisö- ja aluetasoilla.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kansainvälisyys ja monikulttuurisuus, työelämässä toimiminen, oppimaan oppiminen, eettisyys
Content
• Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen monitieteinen tietoperusta
• Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen strategiat ja ohjelmat kansallisesti ja kansainvälisesti
• Terveyden hyvinvoinnin edistämisen menetelmät ja interventiot
• Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen indikaattorit
Location and time
2.2.2023 klo 9-15 zoom
17.3.2023 klo 9-15 zoom
Kellonajat voivat tarkentua myöhemmin
Materials
Hyvinvointiin ja terveyden edistämiseen liittyvä kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus ja muut tietolähteet.
Teaching methods
Asiantuntijaluennot
Ryhmäkeskustelut
Sähköiset tietokannat
Oppimistehtävät
Aktiivinen osallistuminen asiantuntijaluennoille välttämätön
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2: Opiskelija
-hankkii ja arvioi tietoa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen tietoperustaksi laaja-alaisesti.
-tunnistaa terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen menetelmiä ja interventioita.
-tunnistaa ja analysoi terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen kehittämiskohteita ja ratkaisuja ottaen huomioon yksilö- yhteisö- ja aluetason osallisuuden.
Assessment criteria, good (3)
3-4: Opiskelija
-hankkii ja arvioi tietoa terveyden edistämisen tietoperustaksi perustellen ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen.
-tunnistaa ja arvioi erilaisia terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen menetelmiä ja interventioita.
-tuottaa tavoitteellisia, perusteltuja terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen kehittämissuunnitelmia ja ratkaisuja ottaen huomioon yksilö- yhteisö- ja aluetason osallisuuden.
Assessment criteria, excellent (5)
5: Opiskelija
- luo johdonmukaisen tutkimuksellisen terveyden edistämisen tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden.
-arvioi ja vertaa kriittisesti erilaisia terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen menetelmiä ja menetelmiä.
-arvioi ja kehittää tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti terveyttä ja hyvinvointia edistävää toimintaa ottaen huomioon yksilö, yhteisö- ja aluetason osallisuuden.