Siirry suoraan sisältöön

Digipalvelut sosiaalialalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: K701SL71-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.10.2022 - 06.03.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.03.2023 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
​Sosionomikoulutus
Toimipiste
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Riikka Korhola
Ryhmät
KA71S21K
Sosionomikoulutus (verkkototeutus) Kemi kevät 2021
Opintojakso
K701SL71

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:

Opiskelija
- tuntee digitaalisen asioinnin palvelut sekä sosiaalisen median käyttömahdollisuudet
- osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palvelujen käyttämisessä ja verkkoympäristöissä kohtaamisessa
- ymmärtää ja osaa arvioida digitaalisten palvelujen merkityksen ja haasteet asiakasta osallistavien sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämisessä
- tunnistaa erilaisia sovellusmahdollisuuksia digitaalisten palvelujen kehittämisessä

Sisältö:
- asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut, niiden käyttö ja soveltuvuuden arviointi
- verkkoneuvonta ja -konsultaatio, verkkoasiointi, virtuaaliset hyvinvoinnin työvälineet ja alustat
- digitaaliseen asiointiin liittyvä lainsäädäntö, tietoturva ja tietosuoja

Aika ja paikka

Verkossa, kevään 2. periodi 2023

Opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan täysin Moodle-verkko-oppimisympäristössä opiskellen. Kurssi koostuu erilaisista yksilötyönä sekä pienryhmätyöskentelynä toteuttavista oppimistehtävistä, jotka tehdään, palautetaan ja arvioidaan verkossa. Kurssiarvosana perustuu opiskelijan sitoutumiseen ja aktiivisuuteen kurssin suorittamisen suhteen sekä palautettuihin oppimistehtäviin.

Tarkemmat tiedot päivitetään ennen opintojakson aloitusta.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole erillistä tenttiä, vaan suoritus tapahtuu oppimistehtävät tekemällä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija tietää ja tunnistaa ammattialan digitaalisen asioinnin palvelut sekä sosiaalisen median käyttömahdollisuudet sekä osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palvelujen käyttämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa käyttää ammattialan digitaalisia asiointipalveluja sekä osaa hyödyntää asiakastyössä digitaalisten palvelujen erilaisia sovellusmahdollisuuksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5):
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää ammattialan digitaalisia asiointipalveluja.

Siirry alkuun