Digipalvelut sosiaalialalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: K701SL71-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
03.10.2022 - 06.03.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.03.2023 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Sosionomikoulutus
- Toimipiste
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Riikka Korhola
- Ryhmät
-
KA71S21KSosionomikoulutus (verkkototeutus) Kemi kevät 2021
- Opintojakso
- K701SL71
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee digitaalisen asioinnin palvelut sekä sosiaalisen median käyttömahdollisuudet
- osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palvelujen käyttämisessä ja verkkoympäristöissä kohtaamisessa
- ymmärtää ja osaa arvioida digitaalisten palvelujen merkityksen ja haasteet asiakasta osallistavien sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämisessä
- tunnistaa erilaisia sovellusmahdollisuuksia digitaalisten palvelujen kehittämisessä
Sisältö:
- asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut, niiden käyttö ja soveltuvuuden arviointi
- verkkoneuvonta ja -konsultaatio, verkkoasiointi, virtuaaliset hyvinvoinnin työvälineet ja alustat
- digitaaliseen asiointiin liittyvä lainsäädäntö, tietoturva ja tietosuoja
Aika ja paikka
Verkossa, kevään 2. periodi 2023
Opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan täysin Moodle-verkko-oppimisympäristössä opiskellen. Kurssi koostuu erilaisista yksilötyönä sekä pienryhmätyöskentelynä toteuttavista oppimistehtävistä, jotka tehdään, palautetaan ja arvioidaan verkossa. Kurssiarvosana perustuu opiskelijan sitoutumiseen ja aktiivisuuteen kurssin suorittamisen suhteen sekä palautettuihin oppimistehtäviin.
Tarkemmat tiedot päivitetään ennen opintojakson aloitusta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole erillistä tenttiä, vaan suoritus tapahtuu oppimistehtävät tekemällä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija tietää ja tunnistaa ammattialan digitaalisen asioinnin palvelut sekä sosiaalisen median käyttömahdollisuudet sekä osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palvelujen käyttämisessä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa käyttää ammattialan digitaalisia asiointipalveluja sekä osaa hyödyntää asiakastyössä digitaalisten palvelujen erilaisia sovellusmahdollisuuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää ammattialan digitaalisia asiointipalveluja.