Siirry suoraan sisältöön

Laatutyö ja johtaminen sosiaali- ja terveydenhuollossa (5 op)

Toteutuksen tunnus: 799Y9DOJ-18004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 15.04.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2022 - 06.11.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 35
Koulutus
Terveyden edistäminen
Opettajat
Marjukka Rasa
Tuulikki Keskitalo
Vastuuopettaja
Soili Vesterinen
Ryhmät
R72Y21S
Terveyspalveluiden johtaminen ja kehittäminen, syksy 2021
K72Y21S
Digitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
Opintojakso
799Y9DOJ

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

5.9.2022 klo 8.15 - 15.45: Opintojakson orientaatio ja asiantuntijaluennot
4.10.2022 klo 8.15 - 15.45*: Loppuwebinaari
Kontaktipäivien välissä tapahtuva itsenäinen ja ryhmätyöskentely.

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa kehittää terveyden ja hyvinvoinnin toimintoja sekä niiden laatua sosiaali- ja terveyspoliittisten tavoitteiden mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa ja kehittää palvelukokonaisuuksien laatua oman vastuualueensa monialaisissa verkostoissa. Hän osaa soveltaa alansa ammattieettisiä periaatteita asiantuntijana johtamis- ja laatutyössä. Opiskelija osaa johtaa ja arvioida turvallista, vaikuttavaa, laadukasta ja tuloksellista palvelutoimintaa.

Opintojakson ydinsisältö/teemat:
- Laatujärjestelmät ja laadunhallinnan menetelmät johtamisessa

- Laadunhallinta esimiestyössä

Sisältö

- Laatujärjestelmät ja laadunhallinnan menetelmät johtamisessa

- Laadunhallinta esimiestyössä

Aika ja paikka

5.9.2022 klo 8.15 - 15.45
4.10.2022 klo 8.15 - 15.45*

Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa

Oppimateriaalit

Opintojaksolla hankittava kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää sekä itsenäistä että ryhmätyöskentelyä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso sisältää myös työelämäyhteistyötä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä (n. 130h). Opintojakso sisältää kaksi kontaktipäivää sekä itsenäistä että ryhmätyöskentelyä kontaktien päivien välillä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä T1–T2
Opiskelija
-kehittää ja johtaa organisaationsa ja työyksikkönsä palvelukokonaisuuksien laatua ja laatujärjestelmiä monialaisissa verkostoissa
-hyödyntää tietolähteitä monipuolisesti
-johtaa laadukasta, vaikuttavaa ja tuloksellista palvelutoimintaa soveltaen ammattieettisiä periaatteita
-viestii selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä H3–H4
Opiskelija
-itsenäisesti analysoi, kehittää ja johtaa organisaationsa ja työyksikkönsä palvelukokonaisuuksien laatua ja laatujärjestelmiä monialaisissa verkostoissa
-hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä monipuolisesti
-johtaa ja arvioi laadukasta, vaikuttavaa ja tuloksellista palvelutoimintaa soveltaen ammattieettisiä periaatteita
-viestii selkeästi ja perustellusti sekä suullisesti että kirjallisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen K5
Opiskelija
-itsenäisesti analysoi, arvioi, kehittää ja johtaa organisaationsa ja työyksikkönsä palvelukokonaisuuksien laatua ja laatujärjestelmiä monialaisissa verkostoissa
-hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä kriittisesti ja laaja-alaisesti
-johtaa ja arvioi kriittisesti laadukasta, vaikuttavaa ja tuloksellista palvelutoimintaa soveltaen ammattieettisiä periaatteita
-viestii selkeästi ja taitavan analyyttisesti sekä suullisesti että kirjallisesti.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun