Laatutyö ja johtaminen sosiaali- ja terveydenhuollossa (5op)
Toteutuksen tunnus: 799Y9DOJ-18004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 14.03.2022 - 15.04.2022
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 01.09.2022 - 06.11.2022
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 5 op
 
- Virtuaaliosuus
 - 5 op
 
- Toteutustapa
 - Etäopetus
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 15 - 35
 
- Koulutus
 - Terveyden edistäminen
 
Arviointiasteikko
H-5
                    
Sisällön jaksotus
5.9.2022 klo 8.15 - 15.45: Opintojakson orientaatio ja asiantuntijaluennot
4.10.2022 klo 8.15 - 15.45*: Loppuwebinaari 
Kontaktipäivien välissä tapahtuva itsenäinen ja ryhmätyöskentely.
                    
Tavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa kehittää terveyden ja hyvinvoinnin toimintoja sekä niiden laatua sosiaali- ja terveyspoliittisten tavoitteiden mukaisesti. Opiskelija osaa johtaa ja kehittää palvelukokonaisuuksien laatua oman vastuualueensa monialaisissa verkostoissa. Hän osaa soveltaa alansa ammattieettisiä periaatteita asiantuntijana johtamis- ja laatutyössä. Opiskelija osaa johtaa ja arvioida turvallista, vaikuttavaa, laadukasta ja tuloksellista palvelutoimintaa.
Opintojakson ydinsisältö/teemat:
 - Laatujärjestelmät ja laadunhallinnan menetelmät johtamisessa
 - Laadunhallinta esimiestyössä
                    
Sisältö
- Laatujärjestelmät ja laadunhallinnan menetelmät johtamisessa
 - Laadunhallinta esimiestyössä
                    
Aika ja paikka
5.9.2022 klo 8.15 - 15.45
4.10.2022 klo 8.15 - 15.45*
Kellonajat voivat tarkentua lähempänä ajankohtaa
                    
Oppimateriaalit
Opintojaksolla hankittava kirjallisuus.
                    
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää sekä itsenäistä että ryhmätyöskentelyä.
                    
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso sisältää myös työelämäyhteistyötä.
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä (n. 130h). Opintojakso sisältää kaksi kontaktipäivää sekä itsenäistä että ryhmätyöskentelyä kontaktien päivien välillä.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1–T2
Opiskelija
-kehittää ja johtaa organisaationsa ja työyksikkönsä palvelukokonaisuuksien laatua ja laatujärjestelmiä monialaisissa verkostoissa
-hyödyntää tietolähteitä monipuolisesti
-johtaa laadukasta, vaikuttavaa ja tuloksellista palvelutoimintaa soveltaen ammattieettisiä periaatteita
-viestii selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3–H4
Opiskelija
-itsenäisesti analysoi, kehittää ja johtaa organisaationsa ja työyksikkönsä palvelukokonaisuuksien laatua ja laatujärjestelmiä monialaisissa verkostoissa
-hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä monipuolisesti
-johtaa ja arvioi laadukasta, vaikuttavaa ja tuloksellista palvelutoimintaa soveltaen ammattieettisiä periaatteita
-viestii selkeästi ja perustellusti sekä suullisesti että kirjallisesti.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5
Opiskelija
-itsenäisesti analysoi, arvioi, kehittää ja johtaa organisaationsa ja työyksikkönsä palvelukokonaisuuksien laatua ja laatujärjestelmiä monialaisissa verkostoissa
-hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä kriittisesti ja laaja-alaisesti
-johtaa ja arvioi kriittisesti laadukasta, vaikuttavaa ja tuloksellista palvelutoimintaa soveltaen ammattieettisiä periaatteita
-viestii selkeästi ja taitavan analyyttisesti sekä suullisesti että kirjallisesti.
                    
Esitietovaatimukset
NULL