Opinnäytetyön suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: R702HL41AOJ-19010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.09.2020 - 31.12.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2021 - 31.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajakoulutus R
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 25
- Opettajat
- Raija Seppänen
- Paula Korteniemi
- Sirpa Kaukiainen
- Vastuuopettaja
- Marika Kunnari
- Ryhmät
-
INN72H19Sairaanhoitajakoulutus (Inno) (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi kevät 2019
- Opintojakso
- R702HL41AOJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Tieto puuttuu
Sisältö
R702HL41A Opinnäytetyön suunnittelu (5op = 133t)
Projektitoteutus, joka tukee näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä. Moodlessa tarkempi toteutuskuvaus.
Opinnäytetyön suunnitelma sisältää:
- orientaation opinnäytetyöprosessiin
- opinnäytetyön aihealueeseen ja t&k-menetelmään alustavan perehtymisen eli ideoinnin.
- opinnäytetyön toimeksiantosopimuksen
- opinnäytetyösuunnitelman laatiminen (10 sivua) rungoksi japerustaksi opinnäytetyön jatkamiseen.
- opinnäytetyöviestintä, aloitus.
- suunnitelmatyöpaja
http://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opinto-opas,-AMK-tutkinto/Opinnaytetyoohje/Opinnaytetyon-ohjeet-ja-lomakkeet
Oppimateriaalit
ankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto.
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Virtuaaliaineisto Moodlessa.
Alan tutkimukset ja kehittämishankkeiden raportit sekä muu ajankohtainen aineisto.
Opetusmenetelmät
Projektitoteutus
R702H30A Opinnäytetyö, suunnitelmavaihe.
Moodlessa kuvaus
Sykli 1
R702H30A Opinnäytetyön suunnitelmavaihe (5op, 5opx27t = 135t)
Opiskelija osaa suunnitella opinnäytetyötään, joka voi olla tutkimuksellinen tai se voi liittyä oman ammattialan tuotesuunnitteluun tai sovelluksiin. Se voi olla myös tuote, produktio tai ilmaisullinen työ. Opiskelija arvostaa tutkimus- ja kehittämistoimintaa osana aluekehitystyötä.
Seminaarit, työpajat & projektiryhmäohjaus.
http://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Lomakkeet-ja-ohjeet
http://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opinto-opas,-AMK-tutkinto/Opinnaytetyoohje/Opinnaytetyon-ohjeet-ja-lomakkeet
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aikaisempi AMK/YMK tai yliopistotutkinto
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
R702H30A Opinnäytetyön suunnitelmavaihe (5op, 5opx27t = 135t)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi:
Arvioinnissa noudatetaan Lapin ammattikorkeakoulun yleisiä opinnäytetyön arviointikriteereitä
http://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opinto-opas,-AMK-tutkinto/Opinnaytetyoohje/Opinnaytetyon-arviointi
Esitietovaatimukset
NULL