Social media marketing (5op)
Opintojakson tunnus: VVV500
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
- Vastuuhenkilö
- Tarja Tammia
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla perehdytään sosiaalisen median sisällöntuotantoon ja somekanavien erityispiirteisiin.
Opintojakson jälkeen opiskelija
- osaa käyttää erilaisia somekanavia markkinointi- ja myyntitarkoituksissa
- osaa suunnitella ja toteuttaa sisällöntuotantoa sosiaalisessa mediassa
- osaa hyödyntää erilaisia apuvälineitä sisällöntuotannossa
- osaa valita kuhunkin käyttötarkoitukseen oikeat kanavat ja toimia niissä kanavalle ominaisella tavalla
Sisältö
Miten valitaan oikeat somekanavat?
Miten tehdään tavoitteellista ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa?
Mitkä ovat eri somekanavien erityispiirteet ja miten kyseisissä kanavissa toimitaan?
Mitä eri osa-alueita somemarkkinointiin kuuluu?
Mitä apuvälineitä ja ohjelmistoja kannattaa käyttää julkaisemisen tukena?
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija osaa toimia erilaisissa somekanavissa niille tunnuksenomaisella tavalla. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia työkaluja.
Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja ja tehdä julkaisuista ja profiilista kanavaan sopivia.
Hylätty:
Opiskelija ei kykene toimimaan erilaisissa somekanavissa niille tunnuksenomaisella tavalla. Opiskelija ei osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivia somekanavia eikä osaa hyödyntää niiden tarjoamia työkaluja.
Opiskelija ei osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä erilaisia sovelluksia eikä muitakaan digitaalisia työkaluja.