Asiakaskeskeinen ajattelu hyvinvointi- ja liikuntapalveluissaLaajuus (5 op)
Tunnus: YAMK262
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla opiskelija perehtyy myynnin ja markkinoinnin strategiseen johtamiseen hyvinvointi- ja liikunta-alalla.
Opiskelija oppii analysoimaan asiakaskeskeisen ajattelun merkitystä liiketoiminnan kehittämisessä ja arvioimaan kriittisesti markkinointistrategioiden vaikutuksia asiakkaiden päätöksentekoon.
Lisäksi opiskelija tunnistaa asiakaskäyttäytymisen muutoksia ja ennakoi niiden vaikutuksia markkinointistrategioihin. Opintojakson aikana opiskelija kehittää asiakaslähtöisiä malleja liiketoiminnan kasvattamiseksi sekä johtaa markkinointi- ja myyntistrategioiden suunnittelua ja toteutusta vastuullisuuden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: eettisyys, asiakaslähtöinen liiketoimintaosaaminen
Sisältö
- Myynnin ja markkinoinnin strateginen johtaminen hyvinvointi- ja liikunta-alalla
- Asiakaskeskeisen ajattelun rooli liiketoiminnan kehittämisessä ja kilpailuedun saavuttamisessa
- Asiakaslähtöisten markkinointi- ja myyntistrategioiden kehittäminen ja johtaminen
- Vastuullisuuden ja kestävän kehityksen integroiminen asiakaskokemukseen ja liiketoiminnan strategioihin
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
T1-T2
Opiskelija kuvaa myynnin ja markkinoinnin strategisen johtamisen keskeisiä näkökulmia ja käsitteitä hyvinvointi- ja liikunta-alalla.
Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen ajattelun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä ja osaa kuvata markkinointistrategioiden vaikutuksia asiakkaiden päätöksentekoon.
Opiskelija tunnistaa asiakaskäyttäytymisen muutoksia ja ennakoi niiden vaikutuksia markkinointistrategioihin.
Opiskelija osaa kehittää asiakaslähtöisiä malleja liiketoiminnan kasvattamiseksi sekä johtaa markkinointi- ja myyntistrategioiden suunnittelua ja toteutusta vastuullisuuden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
T3-T4
Opiskelija osaa soveltaa myynnin ja markkinoinnin strategisen johtamisen menetelmiä hyvinvointi- ja liikunta-alalla.
Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida asiakaskeskeisen ajattelun merkitystä liiketoiminnan kehittämisessä ja analysoida markkinointistrategioiden vaikutuksia asiakkaiden päätöksentekoon.
Opiskelija osaa tunnistaa ja arvioida asiakaskäyttäytymisen muutoksia ja ennakoida niiden vaikutuksia markkinointistrategioihin.
Opiskelija osaa soveltaa tietoa ja kehittää niiden pohjalta asiakaslähtöisiä malleja liiketoiminnan kasvattamiseksi sekä johtaa markkinointi- ja myyntistrategioiden suunnittelua ja toteutusta vastuullisuuden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
T5
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida ja soveltaa myynnin ja markkinoinnin strategisen johtamisen menetelmiä hyvinvointi- ja liikunta-alalla uusien ratkaisujen kehittämiseksi.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida ja arvioida asiakaskeskeisen ajattelun merkitystä ja markkinointistrategioiden vaikutuksia asiakkaiden päätöksentekoon uuden liiketoiminnan kehittämisessä.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida ja arvioida asiakaskäyttäytymisen muutoksia ja ennakoida niiden vaikutuksia markkinointistrategioihin.
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida ja soveltaa tietoa sekä kehittää niiden pohjalta asiakaslähtöisiä malleja liiketoiminnan kasvattamiseksi sekä johtaa markkinointi- ja myyntistrategioiden suunnittelua ja toteutusta vastuullisuuden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.