PeliohjelmointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: T42T192OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
Osaat suunnitella ja toteuttaa 3D pelin pelimoottorin avulla. Osaat tuottaa ja muokata 3D-grafiikkaa ja animaatiota AR sovelluksiin
Sisältö
- Pelimoottorin perusteet
- 3D -grafiikka ja animaatio AR sovelluksissa
- Peliohjelmoinnin perusteet C# -kielellä
Esitietovaatimukset
Osallistuminen edellyttää olio-ohjelmoinnin osaamista ja peliohjelmoinnin perusteiden hallintaa. Esimerkiksi hyväksytty suoritus edeltäviltä opintojaksoilta olio-ohjelmointi 1 ja 2 sekä peliohjelmoinnin perusteet tai vastaava osaamisen taso hankittuna muulla tavoin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä 1
Tiedät miten suunnitellaan ja toteutetaan peli
Tyydyttävä 2
Osaat suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pelin, mutta tarvitset runsaasti apua
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3
Osaat suunnitella ja toteuttaa toimivan pelin annettujen määritysten ja esimerkkien perusteella
Hyvä 4
Osaat suunnitella ja toteuttaa toimivan pelin annettujen määritysten ja esimerkkien perusteella itsenäisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä 5
Osaat määritellä, suunnitella ja toteuttaa monipuolisen pelin itsenäisesti
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit esitetään toteutussuunnitelmissa