Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op)
Toteutuksen tunnus: C-10126-AY00CT10-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2025 - 26.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
22.09.2025 - 03.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 300
- Opintojakso
- C-10126-AY00CT10
Arviointikriteerit
Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan: Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin. Huomaathan, että tämän kurssin esitietovaatimuksena on Markkinoi vaikuttavasti 1 -kurssi. Tämän 2. kurssin aiheina on: segmentointi ja kohdentaminen, brändit ja brändäys, tuotteistaminen, some- / digimarkkinointi sekä asiakaspalvelu ja myyntityö. Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa - tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet. - ymmärtää brändin rakentamisen ja merkityksen liiketoiminnassa - hahmottaa segmentointiprosessin ja sen hyödyt - ymmärtää digimarkkinoinnin peruskäsitteet - tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle
Aika ja paikka
Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 22.9.2025 ja on suoritettavissa 3.12.2025 mennessä.
Oppimateriaalit
-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (myös 2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana) -Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali -Videoluennot
Opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä. Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet. Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/course/view.php?id=269 Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti. (Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut virallisen opintojärjestelmän kautta, kuten Pepin tai LABin avoimen AMK:n kautta kurssille) Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.
Esitietovaatimukset
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2 op) -opintojakso