Siirry suoraan sisältöön

Virtuaaliset ja pelilliset menetelmät perehdyttämiseen palveluliiketoiminnassa (2 op)

Toteutuksen tunnus: C-10118-CO00FP95-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 06.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Korkeakoulu
Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu, E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 200
Opintojakso
C-10118-CO00FP95

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso on jaettu kahteen teemaan • Virtuaalinen perehdyttäminen (1 op) • Pelillisyys perehdyttämisessä (1 op) Voit edetä opintojaksolla oman aikataulusi mukaisesti. Opintojaksolla ei ole ryhmätöitä eikä aikaan sidottuja luentoja.

Tavoitteet

Opintojakson aikana opit virtuaalisen perehdyttämisen hyötyjä palveluliiketoiminnassa. Opintojakson materiaalissa pääset tutustumaan käytännönläheisesti menetelmiin, jotka tukevat perehdyttämisen prosessia. Pääset perehtymään pelillisyyteen ja sen hyötyihin perehdyttämisessä. Opintojakson aikana tuotat suunnitelman virtuaaliseen perehdyttämiseen. Opintojakson tehtävä voidaan hyvin suorittaa työelämälähtöisesti.

Sisältö

Opintojaksolla opit - Mitä on virtuaalinen perehdyttäminen - Miten virtuaalista perehdyttämistä voidaan palveluliiketoiminnassa toteuttaa - Mitä on pelillisyys - Miten suunnittelet pelillisyyttä hyödyntävää perehdytysmateriaali

Oppimateriaalit

Opettajan koostama sähköinen materiaali Learn-oppimisympäristössä. Lisäksi opiskelijan tulee etsiä itsenäisesti eri tietolähteitä opiskeltavaan aiheeseen liittyen.

Opetusmenetelmät

Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille. Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkkototeutuksena ja itsenäisesti. Palvelualalla sesonki- ja osa-aikaiset työsuhteet ovat yleisiä. Työntekijöiden vaihtuvuus on suurta ja työntekijöistä on pulaa. Uuden työntekijän perehdyttäminen pois lähtevän työntekijän tilalle vie esihenkilöiden ja muiden työntekijöiden aikaa. Perehdyttäminen on kiireisen työn ohella haasteellista toteuttaa ja aiheuttaa paljon kustannuksia. Alan työntekijöissä on paljon diginatiiveja nuoria, joille digitaaliset kanavat ja välineet ovat erottamaton osa arkea ja tekemistä. Virtuaalinen perehdyttäminen on osa tulevaisuutta ja antaa mahdollisuuksia toteuttaa perehdyttämistä ketterämmin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson eri teemat ja hyväksyttyyn suoritukseen vaadittavat tehtävät 1. Virtuaalinen perehdyttäminen - Osiossa suoritettava tentti ja virtuaalinen tehtävä. 2. Pelillisyys perehdyttämisessä - Osion suorituksena on oma suunnitelma virtuaalisesta perehdyttämisestä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä, eli työmäärä tällä opintojaksolla on 54 tuntia.

Siirry alkuun