Siirry suoraan sisältöön

Dataohjautuva markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10056-MAR002AS2A-3022

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 15.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
18.08.2025 - 10.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Korkeakoulu
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 5

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa - dataohjautuvan markkinoinnin keskeiset käsitteet, käytännöt ja järjestelmät - kuvata miten digikanavissa (kotisivut, hakukoneet ja somekanavat) kertynyttä kävijätietoa voidaan analysoida ja hyödyntää markkinoinnissa asiakasymmärryksen ja päätöksenteon tukena - suunnitella personoitua markkinointia kerätyn tiedon perusteella sekä asettaa tavoitteita ja mittareita - huomioida vastuullisuuden, kestävä kehityksen ja eettisyyden datan käsittelyssä.

Suoritustavat

Opintojakson toteutusmuodot Contact, Online, Virtual, näyttö ja opinnollistaminen. Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja. Näyttötehtävänäsi on laatia markkinoinnin dataan perustuvia kehitysideoita valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Valinnat perustellaan tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Suoritustavat

Opit modernin ja tehokkaan markkinoinnin perusteet. Tutustut alan keskeisiin käsitteisiin, käytäntöihin ja järjestelmiin. Ymmärrät dataohjatun markkinoinnin mahdollisuudet eri kanavissa ja pystyt suunnittelemaan kohdennettua markkinointia, joka tukee liiketoiminnan tavoitteita. Hyödynnät digimarkkinoinnin erilaisia mittareita ja ymmärrät niiden merkityksen ketterässä markkinoinnissa.

Sisältö

- tiedon merkitys ja käyttäminen markkinoinnin kehittämisessä sekä markkinointitutkimuksessa - tiedolla johtaminen markkinoinnissa  - tekoäly, automatisaatio ja robotiikka osana markkinointia - dataohjautuvan digitaalisen markkinoinnin perusteet

Oppimateriaalit

- Ohjaajien luentomateriaalit ja tehtävät - Aiheeseen liittyvä kirjallisuus - Muu aiheeseen liittyvä materiaali

Esitietovaatimukset

Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.

Siirry alkuun