Accessibility in Tourism Marketing Communications (online) (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02504-MT00CK84-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.11.2024 - 18.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
17.03.2025 - 19.05.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Kurssilla on Moodle verkko-oppimisympäristö, mistä löydät webinaarien aikataulut ja kurssimateriaalin. Kurssin aikana järjestetään kaksi webinaaria ja henkilökohtainen ohjaustapaaminen Zoomissa.
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 25
- Opintojakso
- C-02504-MT00CK84
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Kurssin alussa orientoidut kurssille ja tutustut saavutettavaan viestintään sekä kuinka huomioida asiakastarpeet. Kurssin keskivaiheella keskityt verkkosivujen saavutettavuuteen ja kurssin lopussa saavutettavuuteen dokumenteissa, sosiaalisessa mediassa sekä videoissa. Kurssin tehtävät etenevät aiheiden kanssa.
Osaamistavoitteet
Tämän opintojakson tarkoituksena on syventää ymmärrystäsi esteettömästä matkailusta ja saavutettavasta markkinointiviestinnästä. Opit arvioimaan ja parantamaan matkailuyrityksen markkinointiviestinnän saavutettavuutta painottuen yrityksen verkkosivujen sisällön saavutettavuuteen ja esteettömistä palveluista viestimiseen. Kurssin jälkeen osaat suunnittella ja parantaa matkailualan digitaalista markkinointiviestintää saavutettavuusperiaatteiden mukaisesti eri asiakaskohderyhmien tarpeet huomioiden. Tämän kurssin jälkeen osaat huomioida asiakkaiden tarpeet ja saavutettavuusperiaatteet digitaalisessa markkinoinnissa. Tiedät, mitä digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa, ja osaat tunnistaa saavutettavuuteen liittyvät pullonkaulat digitaalisissa myyntikanavissa. Osaat analysoida saavutettavuutta digitaalisessa sisällössä ja markkinointiviestinnän kanavissa.
Sisältö
- Saavutetttava markkinointiviestintä - Esteettömyys ja asiakkaan tarpeet - Verkkosivujen saavutettavuus - Saavutettavat tiedostot - Saavutettavuus digitaalisessa markkinoinnissa ja myyntikanavissa
Aika ja paikka
Kurssilla on Moodle verkko-oppimisympäristö, mistä löydät webinaarien aikataulut ja kurssimateriaalin. Kurssin aikana järjestetään kaksi webinaaria ja henkilökohtainen ohjaustapaaminen Zoomissa.
Oppimateriaalit
Regional State Administrative Agency. Digital services are for everyone. www.webaccessibility.fi Accessibility.com 2023. Digital Accessibility. www.accessibility.com/digital-accessibility13th Dean Issacharoff 2020. Elementor Team Writes: How to Design for Web Accessibility — Key Principles & Tips. https://elementor.com/blog/web-accessibility-design-guide European Comission. Web Accessibility. https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/web-accessibility Visit Finland 2021. Guide to inclusive tourism. https://www.visitfinland.fi/4af121/globalassets/julkaisut/visit-finland/tutkimukset/2021/guide_to_inclusive_travel_2021.pdf. Microsoft 2024. Create accessible office documents. https://support.microsoft.com/en-us/office/create-accessible-office-documents-868ecfcd-4f00-4224-b881-a65537a7c155 Alexa Heinrich 2024. Accessible Social - a beginner’s guide to creating inclusive social media content. Alexa Heinrich.
Opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan verkko-opintoina, ja se sisältää itsenäistä opiskelua, 2 webinaaria ja henkilökohtaisen ohjausajan.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Voit kehittää yrityksen verkkosivujen saavutettavuutta kurssitehtävien aikana.
Kansainvälisyys
Kansainvälisyys toteutuu kurssilla kansainvälisiä esimerkkejä sekä materiaaleja käytettäessä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Voit hakea hyväksilukua tästä kurssista pohjautuen aiempaan osaamiseesi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssille orientoituminen (5 tuntia): Tutustuminen oppimistavoitteisiin, sisältäöihin, tehtäviin, ajan hallinta ja henkilökohtaiset tavoitteet Webinaarit (4,5 tuntia): Osallistut kurssin webinaareille ( 2 h + 2h,5 h) Ohjaus (0,5 hours): Osallistut henkilökohtaiseen ohjaukseen. Itsenäinen työskentely ja oppimistehtävien parissa työskentely 125 tuntia.
Esitietovaatimukset
Markkinointiviestinnän perusteiden ymmärtäminen Esteettömän matkailun erityispiirteiden ymmärtäminen