Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat (3 op)

Toteutuksen tunnus: C-02469-SS10008-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 25.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.08.2024 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Korkeakoulu
Karelia-ammattikorkeakoulu, Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Opintojakso
C-02469-SS10008

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Osaamistavoitteet

Tule vahvistamaan ja syventämään osaamistasi asiakas – ja palveluohjuksen ajankohtaisessa teemassa. Opintokokonaisuus antaa tietoa ja ymmärrystä työskennellä tavoitteellisesti sosiaali – ja terveydenhuollon toimintaympäristöissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Opintojakson jälkeen: 1. Tiedät asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat. 2. Pystyt antamaan esimerkkejä palveluohjauksesta työotteena lainsäädännön ja asiakkaan kohtaamisen näkökulmista 3. Osaat asiakas- ja palveluohjausprosessin 4. Tunnistat ja ymmärrät monitoimijaisen ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen asiakas- ja palveluohjauksessa 5. Osaat arvioida palvelujen soveltuvuutta, käytettävyyttä, oikea-aikaisuutta, saatavuutta ja saavutettavuutta asiakkaan näkökulmasta

Sisältö

- Palveluohjauksen perusteet ja lähtökohdat: miksi palveluohjausta tarvitaan, miten sitä voidaan toteuttaa ja mitkä ovat käsitteet - Työotenäkemys lähtee lainsäädännön tuntemisesta, miten lait ohjaavat palveluohjausta sekä asiakkaan kohtaamisesta! - Asiakkaan polku palveluohjauksessa (palveluohjausprosessi) - Moniammatillisuus palveluohjauksessa - Hoidon/palvelutarpeen arviointi: palvelujen kokonaisuuden arviointi palveluohjauksessa: palvelujen toimivuus, oikea-aikaisuus, käytettävyys ja saatavuus - Digitaalinen palveluohjaus

Aika ja paikka

Nonstop-verkkokurssi, jonka voit toteuttaa oman aikataulusi mukaisesti suoritusajankohdan aikana.

Oppimateriaalit

Monipuolinen materiaali on saatavissa opintojakson verkkoalustalla (Moodlessa).

Opetusmenetelmät

Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat -opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan. Opintojakson suositeltu suoritusaika on kaksi kuukautta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kolmen opintopisteen laajuinen opintojakso vastaa noin 81 tunnin työmäärää. Opintojakson suositeltu suoritusaika on n. kaksi kuukautta.

Siirry alkuun