Kestävä ja kehittyvä markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02467-LT00DE41-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
03.05.2024 - 17.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 09.05.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Hämeen ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Opintojakso
- C-02467-LT00DE41
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
Oppimistehtävät jaksottuvat teemoihin. Tarkempi jaksotus esitellään Moodlessa opintojakson alkaessa. Käsiteltäviä teemoja ovat: vastuullisuus markkinoinnissa, ostokäyttäytyminen, maineenhallinta, tekoäly markkinoinnissa sekä markkinoijan säännöt ja velvoitteet. Tässä opintojaksossa ei käsitellä markkinoinnin perusteorioita, vaan sovelletaan em. teemoja markkinoinnin vastuullisuusajatteluun. Pystyt jaksottamaan tekemistäsi tehtäväpalautusten ja opiskelun osalta oman aikataulusi mukaisesti opintojakson toteutusaikataulun puitteissa.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa vastuullisen liiketoiminnan ja kestävän markkinoinnin osa-alueet ja tavoitteet. Hän osaa tutkia ja analysoida yrityksen toimintaympäristöä vastuullisuuden näkökulmista. Opiskelija osaa soveltaa vastuullisuuden periaatteita ja käytänteitä markkinoinnin suunnittelussa ja johtamisessa. Sisältyy moduuliin: Vastuullinen markkinointi.
Aika ja paikka
Opintojakso on itsenäisesti verkossa opiskeltava kokonaisuus, kevätlukukaudella.
Oppimateriaalit
Alan kirjallisuus ja verkossa oleva materiaali, asiantuntijoiden alustukset ja opettajien aineisto (tarkemmin opintojakson Moodle-työtilassa).
Opetusmenetelmät
Opintojakso on itsenäisesti verkossa opiskeltava kokonaisuus. Oppimistehtävät, materiaalit ja aineistot rakentuvat Moodleen periodin aikana teemoittain. Tehtävien palautusaika päättyy periodin päätyttyä eli voit itse rytmittää niiden palautusten osalta opiskelua joustavasti. Tehtävät ovat yksilötehtäviä, mutta osassa tehtävissä kommentoit ja annat vertaispalautetta myös muiden opiskelijoiden tuotoksista. Opiskeluympäristönä toimii Moodle. Opintojakso koostuu teemoista, jotka opiskellaan OSSI-mallin mukaisesti: 1) Opiskele 2) Syvennä 3) Sovella 4) Ihmettele. Opintojakso on suunnattu erityisesti tradenomiopiskelijoille, mutta se on mahdollinen myös muille AMK-opiskelijoille, joilla on markkinoinnin perusosaaminen. HAMKissa on BYOD-käytäntö (oman tietokoneen käyttö opiskelussa), lisätietoja täältä: https://www.hamk.fi/opiskelijalle/palvelut-opiskelijalle/it-ohjeet-ja-opiskelun-tyokalut/kaikki-it-ohjeet/#Tietokonevaatimukset-ja-oman-tietokoneen-k%C3%A4ytt%C3%B6-opiskelussa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Teet toteutuksessa mahdollista työelämäyhteistyötä valitsemiesi oppimistehtävien osalta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso sisältää kaksi Moodle-testiä. Muilta osin näytät osaamistasi ja sitä arvioidaan oppimistehtävien avulla.
Kansainvälisyys
Sisällöissä ja tehtävissä käsitellään myös kansainvälistä näkökulmaa. Ei tarjota vaihto-opiskelijoille
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Edellyttää sinulta itsenäistä verkko-opiskelua ja omaa aikataulusta.