Markkinoinnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: YMAR1101V24-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.08.2025 - 03.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
- Ajoitus
- 08.09.2025 - 03.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Yhteiskuntatieteiden tiedekunta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 500
- Opettajat
- Ossi Vuorilampi
- Vastuuopettaja
- Ossi Vuorilampi
- Ryhmät
-
YMARperusMarkkinointi perusopinnot
- Opintojakso
- YMAR1101V24
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä, mitä markkinointi on
- tunnistaa markkinoinnillisen ajattelun lähtökohtia
- selittää markkinoinnin suunnitteluprosessin
- suunnitella markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä
- tunnistaa digitalisaation ja kansainvälistymisen tarjoamia mahdollisuuksia
- tunnistaa vastuullisuuden merkityksen markkinoinnissa.
Toteutustavat
Opetusprofiili: LÄHI.
Avoimen yliopiston toteutuksessa voi olla poikkeava opetusprofiili.
Suoritustavat
Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.
Sisältö
Markkinointiajattelu, markkinoinnin peruskäsitteet, markkinaympäristö, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinot, asiakkaan kokema arvo, markkinoinnin digitalisoituminen, kansainvälistyminen, vastuullisuus markkinoinnissa.
Oppimateriaalit
Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e.
Opetusmenetelmät
Luennot
Exam-tentti
Vapaaehtoinen harjoitustyö, josta saa lisäpisteitä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.
Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.
Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.
Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.
Lisätiedot
Luentojen päätteeksi käydään palautekeskustelu.