Siirry suoraan sisältöön

Muuttuvat toimintaympäristöt ja strateginen hyvinvointijohtaminen, Avoin yliopisto yhteistyöoppilaitokset (5 op)

Toteutuksen tunnus: HYJO1106V24-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.04.2025 - 01.06.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin yliopisto
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Opintojakso
HYJO1106V24

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa toimintaympäristössä tapahtuvia muutoksia paikallisella, alueellisella ja kansallisella tasolla hyvinvointijohtamisen näkökulmasta
- jäsentää uudistusten edellytyksiä hallinto- ja palvelurakenteissa sekä toimintakulttuurissa
- hahmottaa hyvinvointijohtaminen strategisena toimintana
- analysoida toimintaympäristön muutosta ja uudistuksia osana hyvinvointijohtamisen strategiatyötä.

Toteutustavat

Opetusprofiili: ETÄ 1.

Sisältö

Toimintaympäristön muutokset ja uudistukset osana paikallista, alueellista ja kansallista hyvinvointijohtamista. Toimintaympäristön muutosten edellytykset, mahdollisuudet ja haasteet hyvinvointijohtamisen, rakenteiden ja toimintakulttuurin näkökulmista. Hyvinvoinnin ja terveyden edistämistyöhön liittyvien erityispiirteiden analysointi harvaan asutuilla alueilla. Hyvinvointijohtamisen strategiakäytännöt ja strategia-analyysi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty (0): Oppimistehtävä on erittäin puutteellinen, niukka tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.

Välttävä (1): Oppimistehtävä on sisällöltään suppea ja kurssimateriaalien teemoja käsitellään referoiden ja yksipuolisesti. Suoritus saattaa sisältää sekä sisällöllisiä että kieliasua koskevia epäselvyyksiä, ja suoritus ei muodosta eheää kokonaisuutta. Opiskelija osoittaa kuitenkin kurssin pääasiallisten sisältöjen hallintaa ja täyttää tehtäväksiannon minimikriteerit.

Tyydyttävä (2): Oppimistehtävä on sisällöltään suppeahko ja kurssimateriaalien teemoja käsitellään pääasiassa referoiden. Suoritus saattaa sisältää sisällöllisiä tai kieliasua koskevia epäselvyyksiä, mutta muodostaa melko eheän kokonaisuuden. Opiskelija osoittaa kurssin pääasiallisten sisältöjen ymmärtämistä ja täyttää tehtäväksiannon kriteerit tyydyttävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3): Oppimistehtävä muodostaa eheän kokonaisuuden, jossa hyödynnetään kurssimateriaalien sisältöjä ilman merkittäviä sisällöllisiä tai kieliasua koskevia epäselvyyksiä. Opiskelija osoittaa kurssisisältöjen hallinnan lisäksi kykyä itsenäiseen ajatteluun esittämällä jonkin verran reflektointia ja argumentointia.

Kiitettävä (4): Oppimistehtävä muodostaa monipuolisen ja eheän kokonaisuuden, jossa opiskelija osoittaa laajaa kurssimateriaalien sisällöllistä hallintaa. Opiskelijan käyttämä kirjallinen ilmaisu on sujuvaa. Opiskelija osoittaa kykyä itsenäiseen ajatteluun sekä moniulotteiseen reflektointiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Oppimistehtävä muodostaa monipuolisen ja loogisesti etenevän kokonaisuuden, jossa opiskelija osoittaa laajaa kurssimateriaalien sisältöjen hallintaa Opiskelijan käyttämä kirjallinen ilmaisu on erinomaista. Opiskelija osoittaa kykyä itsenäiseen ajatteluun, moniulotteiseen reflektointiin sekä esittää perusteltua kriittistä ajattelua ja argumentointia.

Siirry alkuun