IT-palvelunhallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: T42T167OJ-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 30.03.2025
Ajoitus
07.04.2025 - 27.04.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Marko Leinonen
Vastuuhenkilö
Marko Leinonen
Opiskelijaryhmät
-
TA42T23STradenomikoulutus, tietojenkäsittely (verkko-opinnot), Tornio, syksy 2023
-
R54T23STieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2023
-
RA54T23STieto- ja viestintätekniikan koulutus (verkko-opinnot), syksy 2023
Tavoitteet
Tämän opintojakson suorittamisen jälkeen tunnet IT-palvelunhallinnan käsitteitä, viitekehyksiä ja parhaita käytänteitä. Ymmärrät miten IT-palveluita hallitaan ja millaisten prosessien ja tietojärjestelmien avulla IT-palvelunhallintaa toteutetaan.
Sisältö
Tällä opintojaksolla perehdyt IT-palvelunhallinnan keskeisiin käsitteisiin, viitekehyksiin ja parhaisiin käytänteisiin. Tutustut erilaisiin tapoihin hallita IT-palveluita yrityksissä ja organisaatiossa. Tutustut IT-palelunhallinan tietojärjestelmiin ja niiden hyödyntämiseen.
Oppimateriaalit
Opintojakson kuvauksessa listattu kurssikirjallisuus tukee tavoitellun osaamisen hankkimista ja on saatavilla Lapin ammattikorkeakoulun tietokannoista. Kurssikirjallisuus voi poiketa toteutuskohtaisesti. Toteutuskohtainen kirjallisuus ja muut oppimateriaalit esitellään tarkemmin toteutussuunnitelmassa ja toteutuksen virtuaaliympäristössä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kuvailet IT-palvelunhallinnan käsitteitä, viitekehyksiä ja parhaita käytänteitä. Tunnistat yksittäisiä IT-palvelunhallinnan prosesseja ja tietojärjestelmiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Selität IT-palvelunhallinnan käsitteitä, pystyt soveltamaan viitekehyksiä ja parhaita käytänteitä. Osaat havainnollistaa IT-palvelunhallinnan prosessien ja tietojärjestelmien yhteentoimivuutta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ymmärrät IT-palvelunhallinnan käsitteitä, pystyt vertailemaan viitekehyksiä ja parhaita käytänteitä sekä arvioimaan niiden soveltuvuutta tapauskohtaisesti. Osaat suunnitella IT-palvelunhallinnan prosessien ja tietojärjestelmien yhteentoimivuutta.