IT-palvelunhallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: T42T167OJ-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.10.2024 - 30.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
07.04.2025 - 27.04.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Marko Leinonen
- Vastuuopettaja
- Marko Leinonen
- Ryhmät
-
R54T23STieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2023
-
RA54T23STieto- ja viestintätekniikan koulutus (verkko-opinnot), syksy 2023
-
TA42T23STradenomikoulutus, tietojenkäsittely (verkko-opinnot), Tornio, syksy 2023
- Opintojakso
- T42T167OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Tämän opintojakson suorittamisen jälkeen tunnet IT-palvelunhallinnan käsitteitä, viitekehyksiä ja parhaita käytänteitä. Ymmärrät miten IT-palveluita hallitaan ja millaisten prosessien ja tietojärjestelmien avulla IT-palvelunhallintaa toteutetaan.
Suoritustavat
Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oma suunnitelma pitää esittää vastuuopettajalle ennen toteutuksen alkua. Suunnitelman tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.
Sisältö
Tällä opintojaksolla perehdyt IT-palvelunhallinnan keskeisiin käsitteisiin, viitekehyksiin ja parhaisiin käytänteisiin. Tutustut erilaisiin tapoihin hallita IT-palveluita yrityksissä ja organisaatiossa. Tutustut IT-palelunhallinan tietojärjestelmiin ja niiden hyödyntämiseen.
Oppimateriaalit
Opintojakson kuvauksessa listattu kurssikirjallisuus tukee tavoitellun osaamisen hankkimista ja on saatavilla Lapin ammattikorkeakoulun tietokannoista. Kurssikirjallisuus voi poiketa toteutuskohtaisesti. Toteutuskohtainen kirjallisuus ja muut oppimateriaalit esitellään tarkemmin toteutussuunnitelmassa ja toteutuksen virtuaaliympäristössä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kuvailet IT-palvelunhallinnan käsitteitä, viitekehyksiä ja parhaita käytänteitä. Tunnistat yksittäisiä IT-palvelunhallinnan prosesseja ja tietojärjestelmiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Selität IT-palvelunhallinnan käsitteitä, pystyt soveltamaan viitekehyksiä ja parhaita käytänteitä. Osaat havainnollistaa IT-palvelunhallinnan prosessien ja tietojärjestelmien yhteentoimivuutta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ymmärrät IT-palvelunhallinnan käsitteitä, pystyt vertailemaan viitekehyksiä ja parhaita käytänteitä sekä arvioimaan niiden soveltuvuutta tapauskohtaisesti. Osaat suunnitella IT-palvelunhallinnan prosessien ja tietojärjestelmien yhteentoimivuutta.